„Cyfrowa Sowa” Izby Gospodarki Elektronicznej to seria zajęć online, których aktualność i dostępność mogą ocenić sami zainteresowani już od teraz. Tzn., dzieci i młodzież szkolna, nauczyciele i rodzice. Program zajęć przygotowali profesjonaliści z branży, pod okiem pedagogów. To ludzie, którym zależy na wykształceniu wartości i wiedzy w pokoleniu Z i Alfa, które będą potrzebne młodzieży do bezpiecznego i odpowiedzialnego poruszania się w cyfrowym świecie. Dlaczego ten kurs jest tak potrzebny?
Wystartował nowy program edukacyjny e-Izby w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej - Junior, skierowany do najmłodszych.
W świecie coraz bardziej połączonym przez narzędzia online młodzi ludzie muszą posiadać umiejętności cyfrowe. To pozwoli im korzystać i rozwijać się w różnych środowiskach internetowych. W założeniu szkolna cyberedukacja powinna wyposażyć ich w wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia, efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z możliwości rzeczywistości hybrydowej.
Młodzi przed ekranem
Cyberedukację można też zdobywać w sposób samodzielny, co wiąże się z możliwością błędów i ich powielania, oraz systemowo. Obok szkoły, która zapewnia podstawy, dostępu do aktualnej wiedzy o możliwościach internetu należy szukać u profesjonalistów z branży. Tacy ludzie tworzą środowisko Izby Gospodarki Elektronicznej, której misja edukacyjna dotyczy także dzieci i młodzieży. E-Izba realizuje ją w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej - Junior i w serii szkoleń „Cyfrowa Sowa”. Tu także eksperci SGC - Junior uczą dzieci i młodzież tego, jak stawiać bezpieczne kroki w internecie – wyszukiwać informacje, krytycznie oceniać źródła internetowe i komunikować się za pomocą narzędzi online.
Uważaj, w co klikasz!
„Cyfrowa Sowa” pomaga dzieciom i młodzieży omijać internetowych drapieżników i nieodpowiednie treści. Pozwala zrozumieć to, dlaczego tożsamość sieciową należy chronić tak samo, jak rzeczywistą. Ponieważ nie ulega najmniejszym wątpliwościom, że wszyscy – międzypokoleniowo – uwielbiamy też korzystać z e-commerce, który jest bezproblemowy, bezpieczny i gwarantuje wiele profitów, „Sowa” równolegle uczy tego, jak podejmować świadome decyzje zakupowe online.
Tak więc, Zetki i młodzi z pokolenia Alfa dowiadują się na kursie online o tym, jak działają sklepy i zakupowe platformy internetowe. Czym jest marketing internetowy. „Cyfrowa Sowa” wprowadza ich też do świata gamingu. Bazując na opisywanych zajęciach młodzi ludzie mogą rozwinąć kreatywność, a tym samym w przyszłości wzmocnić pozycję na rynku pracy. Już teraz można zaobserwować, że wraz z postępem technologii umiejętności cyfrowe są coraz bardziej istotne w zatrudnieniu. Na rynku pracy poszukiwani są specjaliści na „zielone" miejsca pracy, programiści, graficy komputerowi, a także w e-commerce. I to będzie narastać.
Ręka w rękę w cyfrowym świecie
Ponieważ technologia wciąż ewoluuje i przenika różne aspekty życia, co dotyczy nas wszystkich, nowy moduł edukacyjny „Cyfrowej Sowy” skierowany jest też do nauczycieli i rodziców. To pozwala tworzyć mosty międzypokoleniowe, których brak odczuwalny jest też współcześnie. W ten sposób młodzi i starsi wspólnie zaczną przeżywać podróż przez nieustannie zmieniający się krajobraz technologiczny XXI wieku.
Tak więc, zapraszamy do zapoznania się z pierwszym tego typu projektem w Polsce, który edukację najmłodszej grupy konsumentów internetu, łączy z odpowiedzialnym obywatelstwem cyfrowym. Pomnaża ich umiejętności, tak potrzebne do rozwoju w świecie, w którym technologia wyznacza przyszłość. Jednym słowem – czas włączyć „play” na ekranie jakiegokolwiek elektronicznego urządzenia i ruszyć w tę podróż.
Scenariusz kilkunastominutowych, audiowizualnych zajęć daje dostęp do bogatych w treści materiałów. Są przystosowane do potrzeb i wieku odbiorców. Materiały i link do zapisów na nie znajdują się tutaj:
Krótko o Szkole Gospodarki Cyfrowej - Junior.
Szkoła Gospodarki Cyfrowej - Junior to projekt edukacyjny, w ramach którego eksperci prowadzą warsztaty w szkołach podstawowych w całym kraju. Starsze dzieci i młodzież mogą zdobyć wiedzę z zakresu kompetencji cyfrowych, odpowiedzialnych zakupów online, bezpiecznego poruszania się w sieci. Nie bez znaczenia jest aktywność w mediach społecznościowych i kontakt z najnowszymi technologiami. Uczniowie są zapraszani do biznesu e-commerce, by poznać środowisko pracy w e-handlu.
Komponenty Szkoły Gospodarki Cyfrowej - Junior to:
- warsztaty dla dzieci i młodzieży w siedzibach firm zrzeszonych w e-Izbie
- komiks edukacyjny “Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?”
- słuchowisko edukacyjne o e-commerce
- cykl edukacyjny “Cyfrowa Sowa”
Nad Szkołą Gospodarki Cyfrowej Junior patronat honorowy objął Janusz Cieszyński,Sekretarz Stanu w KPRM ds. Cyfryzacji, a także Federacja Konsumentów, Fundacja DajemyDzieciom Siłę, NASK oraz Rzecznik Praw Dziecka.
Do udziału w zajęciach szkoły podstawowe z całego kraju mogą zgłaszać się przez formularz na stronie www. Na stronie internetowej zamieszczane są też wszystkie materiały edukacyjne dla dzieci, rodziców oraz nauczycieli.