Samochody hybrydowe przyczyniają się do mniejszego zanieczyszczenia środowiska spalinami, ale ich układ napędowy poddawany jest większym obciążeniom. Efektywne smarowanie pracującego w nim silnika zapewnia olej o odpowiedniej lepkości, na przykład Shell Helix Hybrid 0W-20.
Shell Helix Hybrid 0W-20
Największym obciążeniem mechanicznym i termicznym dla silnika spalinowego są cykle rozruchu. Praca systemu start/stop potęguje te wyzwania. W samochodach hybrydowych, w zależności od cyklu, układ włącza się z inną częstotliwością, np. w mieście większa część trasy jest pokonywana w trybie elektrycznym. W tym czasie silnik spalinowy nie zużywa praktycznie paliwa, ale w każdej chwili musi być gotowy, by powrócić do pracy na wysokich obrotach. Typowy olej, nawet syntetyczny, z uwagi na swoją charakterystykę lepkościową nie zapewniłby dostatecznie szybkiego smarowania, dlatego w takich pojazdach należy stosować olej silnikowy o niższej lepkości. Ze względu na większą liczbę zatrzymań i rozruchów spowodowanych przenoszeniem mocy pomiędzy silnikiem elektrycznym, a spalinowym, olej silnikowy musi zapewniać większą ochronę przed zużyciem. Shell Helix Hybrid 0W-20 doskonale spełnia te wymagania.
Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale Sprzedaży Dystrybucyjnej środków smarnych w Shell Polska
Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale Sprzedaży Dystrybucyjnej środków smarnych w Shell Polska.
* Na podstawie wyników badania zużycia paliwa ACEA M111 (CEC L-054-96) w porównaniu z branżowym olejem referencyjnym.