Black Friday to największa jesienna okazja zakupowa, także w e-commerce. Wtedy sklepy przygotowują różnego rodzaju promocje – cen, towarów, zniżek na usługi. Wiadomo też, że listopad nie jest miesiącem, gdy tryska się energią, dlatego warto wówczas poszukać okazji do poprawienia humoru i skorzystać z ofert Czarnego Piątku. Co istotne, nie powinniśmy tracić z oczu zasad bezpiecznego kupowania. Na tegoroczny Black Friday Izba Gospodarki Elektronicznej przypomina o bezpiecznym zapełnianiu koszyków na zakupach online.
Black Week z roku na rok rozszerza swój zasięg, m.in. z powodu stale rosnącej popularności tzw. smart shopppigu, czyli świadomych, przemyślanych zakupów – również w zakresie wyboru najbardziej korzystnych ofert i poszukiwania prawdziwych okazji. Polscy konsumenci nie lubią przepłacać, a Black Week staje się świetną okazją do realizacji zakupów planowanych od dłuższego czasu, tyle, że w niższych, atrakcyjnych cenach.
Joanna Kwiatkowska Vice CEO & Sales Director Kubota S.A.
20, 30, 40 procent mniej…
Najważniejszą zasadą cyberbezpieczeństwa podczas Black Week jest to, aby kierować się rozsądkiem, a nie emocjami – również w obliczu wyjątkowych okazji. Niewiarygodnie atrakcyjne oferty okazują się często „dziełem” oszustów, którzy chcą uśpić czujność konsumentów i przekierować ich do fałszywych e-sklepów. Tutaj przechodzimy płynnie do drugiej ważnej wskazówki dla kupujących, czyli potwierdzania wiarygodności sprzedawcy. Warto kupować w sprawdzonych sklepach internetowych, korzystając przy tym z bezpiecznych, dobrze znanych serwisów płatności, takich jak Przelewy24.
Jacek Kinecki, CEO Przelewy24.
Zakupowy ninja
Czy my się znamy?
Zaangażowani w bezpieczeństwo
Nasza organizacja też dba o jakość internetowej sprzedaży i usług. Kierujemy się również do klientek i klientów e-commerce, bez których nie ma handlu w internecie. Korzystajmy z bogactwa magazynów e-commerce, ale nie zapominajmy o dojrzałej postawie przy wyborze produktu i przy płatnościach. Sama jestem klientką e-commerce i nie chciałabym psuć sobie przyjemności zakupów, gdy ktoś zhakuje mój telefon, lub włamie się na konto.
Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.
* W Black Friday 2022 r. sprzedaż wzrosła średnio o 118%. Liczba transakcji tego dnia wzrosła o 34%. Dane TPay.