W prawie co 5. gospodarstwie domowym mieszka jakiś pupil, najczęściej pies, kot lub ptak. 43% internautów rozważa w najbliższej przyszłości posiadanie (zakup lub adopcję) zwierzaka, a 17% deklaruje, że byli opiekunami jakiegoś zwierzęcia. Oznacza to, że w ¾ domów mieszka, mieszkał lub za chwilę zamieszka jakiś biegający, latający lub pływający podopieczny. Idąc dalej, wyniki badania pokazują, że zwierzęta traktowane są przez Polaków jako pełnoprawni członkowie rodzin, często dość uprzywilejowani, bo w 2/3 domów mogą spać z właścicielami, a nie tylko na swoim posłaniu i podjadać smaczki ze stołu, a nie tylko jeść dedykowaną karmę. 9 na 10 internautów kupuje produkty dla zwierząt w e-commerce, przy czym wybierając je są podobnie uważni i analityczni jak podczas zakupów dla dzieci. Po tych kilku informacjach nasuwa się wniosek, że przyjazność zwierzętom może być bardzo ważnym czynnikiem sukcesu dla firm sprzedających w sieci. I tak jest, ale nie tylko dla nich.
W sieci i social mediach lubimy dzielić się zdjęciami, filmikami ze swoimi pupilami, a także czytać różnorodne porady. Ale to nie wszystko. Aż 85% badanych właścicieli zwierząt kupuje produkty dla nich w e-commerce. Wyniki raportu e-Izby: e-Commerce Animal-friendly Biznes pokazują, że zwierzęta są dla nas istotnym elementem życia. Ponadto mają niesamowity wpływ na miejsce pracy, redukują stres i niepokój oraz inspirują do kreatywnego działania. Wzmacniają się interakcje społeczne. Jako organizacja podjęliśmy się przygotowania tego CSR’owego raportu ponieważ obserwujemy, że trend animal-friendly jeszcze bardziej zyskał na znaczeniu po pandemii.
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.