Jak pokazują wyniki ogólnopolskiego badania ,,Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą” przeprowadzonego na zlecenie Shell, aż 99% polskich kierowców podczas prowadzenia samochodu słucha muzyki! Ponad 61% respondentów wybiera radio, a 38% ulubione płyty i piosenki swoich idoli.
Wenus i Mars za kierownicą
Zdecydowana większość Polaków, którzy wzięli udział w badaniu ,,Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą” lubi słuchać muzyki podczas jazdy autem – radio wybiera 65% kobiet i 59% mężczyzn, a ulubione płyty i przeboje 41% pań oraz 36% panów. Największe różnice pomiędzy przedstawicielami obu płci dotyczą słuchania dźwięku silnika oraz towarzysza podróży. Co piąty mężczyzna deklaruje, że podczas jazdy lubi przysłuchiwać się pracy pięknie brzmiącego serca samochodu – podobne upodobania ma tylko 3% kobiet. Natomiast 12% przedstawicielek płci pięknej wybiera słuchanie głosu współtowarzysza podróży – takie same preferencje ma zaledwie 7% mężczyzn. Audiobooki włącza 6% pań i tylko 4% panów. Wśród respondentów jest grupa kierowców, która podczas jazdy ceni sobie przede wszystkim ciszę i spokój – należy do niej 4% kobiet i tyle samo mężczyzn – oraz grono osób, które śpiewa nie tylko pod prysznicem, ale także w samochodzie.
Pasażer w samochodzie – przyjemność czy utrapienie?
Jeśli chodzi o towarzystwo w czasie jazdy samochodem zdania są podzielone. 31% uczestników badania Shell uważa, że najprzyjemniej podróżuje się z partnerem. Jednak taki sam odsetek badanych osób preferuje prowadzenie auta w samotności. Należy zaznaczyć, że w obu tych przypadkach najczęściej są to ludzie bezdzietni. Niewiele mniej, bo 30% wszystkich respondentów lubi jeździć samochodem z rodziną – w tej grupie zdecydowanie przeważają osoby mające dzieci. Z przyjaciółmi i innymi ludźmi chętnie podróżuje 8% badanych, do których w dużej mierze należą osoby nieposiadające swoich ,,pociech”.
Od kilku lat obserwujemy stały wzrost liczby pojazdów na polskich drogach. Najbardziej widoczne jest to w dużych miastach, w których niekończące się korki zmuszają kierowców do spędzania w samochodach nawet kilku godzin dziennie. Jazda autem dla wielu osób jest więc istotnym elementem codziennego życia. Dlatego Shell, producent olejów silnikowych do aut osobowych Shell Helix, w ramach globalnej kampanii #DriveOn postanowił zbadać, czego lubimy słuchać podczas jazdy i z kim najchętniej podróżujemy.
O badaniu
Badanie „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownica” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2018 przez pracownię badawczą Kantar TNS na zlecenie firmy Shell. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach – badanie jakościowe w oparciu o wywiad fokusowy oraz badanie ilościowe metodą CAWI zrealizowane na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie polskich kierowców (N=1000).
Badanie „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownica” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2018 przez pracownię badawczą Kantar TNS na zlecenie firmy Shell. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach – badanie jakościowe w oparciu o wywiad fokusowy oraz badanie ilościowe metodą CAWI zrealizowane na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie polskich kierowców (N=1000).