Europa importuje większość kluczowych surowców chemicznych spoza własnych granic. Wynika to z niższych kosztów produkcji oraz dostępności komponentów w Azji i Ameryce Północnej. Sam proces dostaw do europejskich producentów jest jednak niezwykle złożony — obarczony regulacjami, ryzykiem opóźnień i wyzwaniami środowiskowymi.
Główni gracze i kierunki importu
Europa od lat opiera się na dostawcach z Azji i Ameryki, ponieważ niektórych substancji nie produkuje się lokalnie — czy to z powodów kosztowych, czy z powodu braku odpowiednich surowców
— wyjaśnia Ewelina Staszewska-Kobiela, Kierownik Rozwoju Biznesu DACHSER Chem Logistics.
Cła na nawozy – nowa geografia dostaw
Transport morski – logistyka pod ścisłą kontrolą
Lotnicze „chemiczne ekspresy”
Globalna sieć, lokalna precyzja
1 IMDG (International Maritime Dangerous Goods Code) – Międzynarodowy kodeks ładunków niebezpiecznych wydawany przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).
2 IATA DGR (Dangerous Goods Regulations) – międzynarodowe przepisy opracowane przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (International Air Transport Association, IATA), określające zasady bezpiecznego transportu towarów niebezpiecznych drogą lotniczą.