Marketplace’y coraz śmielej konkurują z tradycyjnymi kanałami sprzedaży, otwierając polskim producentom i dystrybutorom drzwi do ekspansji na rynki europejskie. Sprzedaż online pozwala ominąć konieczność zatowarowywania sklepów i inwestowania w kosztowną infrastrukturę. Największym wyzwaniem pozostaje jednak sprawna obsługa logistyczna transgranicznych zamówień.

Juliusz Pakuński, Business Development Manager Poland, DACHSER DIY Logistics
Dla dostawcy to niska bariera wejścia. Produkty mogą pojawić się online w ciągu kilku dni, a sprzedaż rozpoczyna się dopiero w momencie zakupu przez klienta. To eliminuje ryzyko zamrożenia kapitału
– mówi Juliusz Pakuński, Business Development Manager Poland, DACHSER DIY Logistics.
Rosnący potencjał sprzedaży transgranicznej
Logistyka – wyzwanie i przewaga konkurencyjna
Dostarczenie takich produktów w sposób bezpieczny i ekonomiczny to duże wyzwanie. Jeszcze większe koszty generują zwroty, które w e-commerce są nieuniknione. Kluczowe jest więc posiadanie partnera logistycznego, który zapewni sprawny proces odwrócony i konsolidację przesyłek
– dodaje Juliusz Pakuński.
Nowe możliwości dla polskich firm DIY
Naszym zadaniem jest przejęcie najbardziej wymagających elementów łańcucha dostaw. Dzięki temu producenci mogą skoncentrować się na rozwoju biznesu, mając pewność, że ich klienci otrzymają zamówienia terminowo i zgodnie z oczekiwaniami
– podsumowuje Juliusz Pakuński.
[1] TOP 50 Home & Garden, DIY Retail Europe 2024.
[2] TOP 50 Home & Garden, DIY Retail Europe 2025.
[3] ChannelX Europe’s Marketplaces 2024.