Alstom zakończył główne prace modernizacyjne floty Pendolino, w skład której wchodzi 18 pociągów używanych przez PKP. To pierwszy ogólny przegląd polskiej floty przeprowadzony przez Alstom. Przeglądowi poddane zostały pociągi, które osiągnęły przebieg 1,2 miliona kilometrów.
Od lipca 2017 r. zespoły serwisowe Alstom w Polsce terminowo przeprowadziły ogólne testy 18 pociągów, przy czym zapewniona została maksymalna dostępność Pendolino w normalnej eksploatacji. Tzw. overhaul, czyli przegląd wyższego rzędu, obejmował wymianę kół, rewizję wózków i silników trakcyjnych, a także prace utrzymaniowe i serwisowe innych elementów pociągu.
Pracami serwisowymi objętych zostało 140 wagonów i 280 wózków, które przeszły już pełny przegląd. W ramach wspomnianych prac umyto i oczyszczono wózki oraz wymieniono zestawy kołowe, przekładnie, stabilizatory poprzeczne, amortyzatory odchylenia i inne powiązane elementy. Istotne prace zostały przeprowadzone również wewnątrz pociągów, w tym prace modernizacyjne, które objęły szczegółową kontrolę licznych systemów, modułów i komponentów, takich jak toalety, przekształtniki trakcyjne i systemy HVAC. Łącznie przetestowano, skontrolowano lub wymieniono 600 000 elementów.
Większość prac przeprowadzona została przez zespół polskich ekspertów serwisowych Alstomu w warsztatach serwisowych w Piasecznie, niedaleko Warszawy. Na potrzeby realizacji tego przeglądu floty – a także z myślą o przyszłych przeglądach – warsztat został specjalnie przystosowany i wyposażony w najnowsze urządzenia utrzymaniowe. W warsztacie możliwe jest mycie, demontaż kół, rozbiórka oraz kontrola wszystkich komponentów o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa (resorów, amortyzatorów, złącz elastycznych, łączeń itp.), a następnie montaż, mocowanie kół i badanie zmontowanego wózka. Pozostałe prace wykonano w Warsztacie Utrzymania Technicznego Alstom w Olszynce Grochowskiej (Warszawa), gdzie odbywają się odbywają się standardowo regularne przeglądy.
Pendolino są pierwszymi i jedynymi w Polsce pociągami kolei dużych prędkości. Odznaczają się wyjątkową niezawodnością i dostępnością, wyznaczając nowe standardy jakości na polskiej kolei. Od dnia wprowadzenia do eksploatacji w grudniu 2014 roku pociągi dużych prędkości Avelia Pendolino pokonały już 27 milionów kilometrów.