- Wartość zamówienia szacuje się na 299 milionów euro.
- Zgodnie z umową 60% wykorzystanych zasobów będzie pochodzenia kanadyjskiego, wobec czego do wykonania umowy zaangażowanych zostanie kilkuset dostawców z całego Quebecu.
Mobilność wysokiej jakości
Cieszymy się z otrzymania tego zamówienia. Pozwoli nam ono utrzymać setki miejsc pracy zarówno w naszym zakładzie w La Pocatière, jak i w naszej północno-amerykańskiej siedzibie w Saint-Bruno. Dzięki temu będziemy mogli ugruntować naszą pozycję lidera branży kolejowej w Quebecu oraz kontynuować niemal 45-letnią współpracę biznesową z STM. Wagony metra AZUR cieszą się pozytywnym odbiorem od czasu ich wprowadzenia do użytku w 2016 r., zapewniając pasażerom komfortową podróż. Dodatkowo przewyższają oczekiwania związane z wydajnością i niezawodnością, określone w światowych standardach. Każdego dnia Bombardier zapewnia przejazdy dla ponad pół miliarda pasażerów na całym świecie. Jesteśmy zatem szczególnie dumni z tego, że mieszkańcy Montrealu skorzystają z naszego doświadczenia.
Benoit Brossoit, prezes na Amerykę w Bombardier Transport
Nasi pracownicy z Sorel-Tracy, wchodzący w skład światowych centrów doskonałości Alstom, należą do grona najbardziej kompetentnych pracowników w prowincji, a utrzymanie ich zatrudnienia stanowi dla nas priorytet. Cieszymy się, że możemy dodać jeszcze jeden projekt do ich obecnego portfela zamówień. Poza zamówieniem na wózki nasze partnerstwo z STM obejmuje również centrum kontroli metra w Montrealu. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z możliwości kontynuowania naszej współpracy przy kultowym systemie metra w Montrealu.
Angelo Guercioni, dyrektor generalny Alstom Canada
Korzyści dla STM i użytkowników
- Otwarte przejścia międzywagonowe, które umożliwiają pasażerom swobodne przemieszczanie się z jednego końca pociągu na drugi;
- O 27% szersze drzwi umożliwiające pasażerom szybsze wchodzenie i wychodzenie;
- Ulepszony system wentylacji;
- Nowoczesny system elektronicznej informacji pasażerskiej;
- Kamery pokładowe i dwukierunkowy system komunikacji wewnętrznej, dzięki którym pasażerowie i maszynista pozostają w kontakcie.