Technologia pociągów wodorowych jest ciekawym innowacyjnym rozwiązaniem, niosącym ze sobą potencjał umożliwiający przebudowę naszej kolei, dzięki czemu zmniejszyłby się poziom emisji CO2, a podróże stałyby się bardziej przyjazne środowisku. Pracujemy z przedstawicielami branży, aby ustalić jaką rolę mogą odgrywać pociągi wodorowe w przyszłości, podnosząc jakość usług na trasach przebiegających przez obszary wiejskie i miejskie.
Andrew Jones, minister transportu kolejowego Wielkiej Brytanii
Przez wieki transport w Wielkiej Brytanii ewoluował – od pierwszego na świecie pociągu parowego po dziesiątki tysięcy pojazdów elektrycznych obecnych na współczesnych drogach – dzięki innowacyjności, jaka drzemie w naszym narodzie. Ten nowy pociąg zasilany wodorem, który emituje jedynie wodę, jest kolejnym dowodem kreatywności Wielkiej Brytanii w dążeniu do zmiany sposobu podróżowania, osiąganiu gospodarki bardziej przyjaznej środowisku. Wielka Brytania jest na dobrej drodze do stworzenia wiodącej gospodarki wodorowej, a w ramach naszej nowoczesnej Strategii Przemysłu przekazujemy 23 mln funtów na realizację naszego ambitnego planu, aby stać się wzorem dla innych w zakresie transportu wodorowego najwyższej klasy.
Claire Perry, brytyjska minister energetyki i ekologicznego rozwoju
Breeze będzie nowym, czystym pociągiem dla Wielkiej Brytanii, o stylowym, modnym wyglądzie. Musimy obniżyć emisyjność kolei, a rząd słusznie wyznaczył cel, jakim ma być wycofanie z eksploatacji taboru kolejowego z napędem diesla do 2040 r. Pociągi wodorowe stanowią idealne rozwiązanie dla tras, które prawdopodobnie nie zyskają na elektryfikacji, a dzięki naszemu innowacyjnemu rozwiązaniu inżynieryjnemu są teraz dopasowane do skrajni brytyjskiej i mogą szybko wyjechać na tory kolejowe w Wielkiej Brytanii. W Niemczech pociągi wodorowe Alstomu przewożą już pasażerów, oferując im wygodę i ciszę – cechy charakterystyczne dla tych pojazdów. Pociągi Breeze oferują pasażerom brytyjskim możliwość czerpania przyjemności z jazdy wodorowym pociągiem.
Nick Crossfield, dyrektor zarządzający Alstom na Wielką Brytanię i Irlandię
Eversholt Rail może poszczycić się ciekawymi innowacyjnymi rozwiązaniami w swoim taborze kolejowym. Połączenie doświadczenia zdobytego przy udanej realizacji programów Renatus dotyczących Coradia iLint oraz klasy 321 umożliwi dostarczenie zespołu trakcyjnego zasilanego wodorem na miarę aspiracji sponsorów i operatorów pociągów, aby jak najszybciej wprowadzić nowy tabor.
Stephen Timothy, dyrektor ds. relacji z klientami w Eversholt Rail