Alstom podpisał trzy kontrakty[1] z hiszpańskim krajowym przewoźnikiem kolejowym Renfe, dotyczące utrzymania 15 pociągów dużej prędkości Avelia Pendolino i 106 pociągów podmiejskich wchodzących w skład taboru Renfe.
W umowach tych, opiewających na łączną kwotę 125 milionów euro, przewidziano utrzymanie zapobiegawcze, prognostyczne i korekcyjne pociągów podmiejskich oraz kompleksowe usługi utrzymania pociągów Pendolino (S-104). Wszystkie prace przeprowadzi spółka Irvia, spółka joint venture Alstomu i Renfe.[2]
W ramach przyznanego kontraktu Alstom odnowi obecne umowy dotyczące utrzymania pociągów podmiejskich Renfe na kolejne cztery lata (z możliwością przedłużenia tego okresu o jeden rok). Zarządzanie zapobiegawczym i korekcyjnym utrzymaniem pociągów będzie się odbywało, jak dotychczas, w zajezdniach Renfe zlokalizowanych w pobliżu Barcelony: w Vilanovie, Moncadzie i Mataró.
Usługi w ramach kontraktów dotyczących utrzymania pociągów dużej prędkości Pendolino będą realizowane w Cerro Negro (Madryt) i La Sagra (Toledo). Należące do Renfe pociągi Pendolino zostały wyprodukowane przez Alstom w Santa Perpetua w latach 2002-2005. Obecnie pociągi te obsługują połączenia dużych prędkości z Madrytu do Ciudad Real, Puertollano, Toledo, Kordoby i Sewilli.
Usługi świadczone przez Alstom umożliwiają przewoźnikom transport pasażerów i towarów, zapewniając maksymalny poziom usług i rentowność. Przedsiębiorstwo dysponuje globalnym doświadczeniem w łańcuchu logistycznym i organizacji przemysłu, oparte na wysokich kompetencjach z zakresu inżynierii systemów, czego dowodem jest wyjątkowa dostępność systemów i niezawodność całego taboru kolejowego. Alstom ma ponad 25 lat doświadczenia, ponad 100 zajezdni w 30 krajach, a średni współczynnik odnawialności umów o świadczenie usług na świecie wynosi w jego przypadku 70%.
[1] Wykazane w sprawozdaniu finansowym za III kwartał roku obrotowego 2018/2019.
[2] Irvia jest spółką joint venture należącą do Alstomu (51%) i Renfe (49%).