Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2[1]. W unijnych przepisach zwrócono uwagę na to, że producenci samochodów coraz częściej postrzegają nowoczesne silniki jako sposób na zmniejszenie śladu węglowego. Wysokowydajne silniki są jednak podatne na usterki i awarie. Dlatego Dział Olejowy Shell wprowadził do oferty olej Shell Helix 0W-X, który z jednej strony pomaga producentom OEM osiągnąć docelowy poziom emisji, a z drugiej chroni silniki przed poważnymi awariami.
Rozwiązanie dla silników w ekstremalnych warunkach
Nawet o 3% niższe zużycie paliwa i zapobieganie LSPI
Unijne przepisy dotyczące emisji CO2 z pojazdów stanowią punkt zwrotny dla przemysłu motoryzacyjnego, czego dowodem jest nowa generacja nowoczesnych, wydajnych silników, zaprojektowanych z myślą o zużywaniu mniejszej ilości paliwa, a co za tym idzie, emitowaniu mniejszej ilości CO2. Niemal 70% samochodów sprzedawanych w Europie jest wyposażone w silniki z turbodoładowaniem, co oznacza, że każdego roku miliony z nich są narażone na poważne awarie z powodu braku odpowiedniej konserwacji.
Dr Jens Sommer z Shell
Olej silnikowy ma bezpośredni wpływ na wydajność pojazdu i silnika, dlatego chcemy pomóc producentom, warsztatom oraz kierowcom zadbać o nowoczesne silniki w sposób bezproblemowy, a jednocześnie przedłużyć żywotność ich pojazdów. Z uwagi na nowe podejście do projektowania silników opracowaliśmy gamę olejów silnikowych klasy premium, Shell Helix Ultra 0W-X, która gwarantuje długotrwałą wydajność w wymagających warunkach. Obniżenie zużycia paliwa nawet o 3% oraz ochrona w temperaturach do 1 000°C oznacza, że kierowcy mogą cieszyć się jazdą, niezależnie od tego, jak nagrzany jest silnik ich samochodu.
Dr Jens Sommer z Shell
Gama produktów zainspirowana sportami motorowymi
[1] Komisja Europejska
[2] VDI News
[3] IHS Markit
[4] Komisja Europejska
[5] Przepływa 3x szybciej, zapewniając łatwiejszy rozruch oraz szybsze rozgrzewanie silnika w porównaniu ze specyfikacją API SN oraz na podstawie ASTM D4684
[6] Na podstawie wyników badania oszczędności paliwa wg klasyfikacji ACEA na silniku M111 w porównaniu z olejem stosowanym w branży
[7] Na podstawie ekwiwalentu CO2 na 1l zaoszczędzonego paliwa, niespalonego w silniku