- Kontrakt wart około 500 mln euro
- Udział Alstomu wynosi 360 mln euro
- Pojazdy od 2022 r. zastąpią składy spalinowe na czterech regionalnych liniach kolejowych w regionie Taunusu
Zakup 27 pojazdów to pionierski projekt w zakresie transportu napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi, z czego bardzo się cieszę. Władze federalne wspierają tę inwestycję w mobilność przyjazną dla klimatu, pokrywając 40 procent kosztów pojazdów, poniesionych dodatkowo w porównaniu z kosztami pojazdów spalinowych, jak również zapewniając dodatkowe wsparcie dla stacji tankowania wodoru. Ten projekt może stanowić wzór dla niemieckiego Ministerstwa Transportu. Mamy nadzieję, że wiele innych projektów w Niemczech skorzysta z tego przykładu.
Enak Ferlemann, Parlamentarny Sekretarz Stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury
Największy na świecie tabor pociągów napędzanych ogniwami paliwowymi
W Hesji wciąż jeździ wiele pojazdów spalinowych, ponieważ brakuje przewodów trakcyjnych. Napęd wodorowy staje się zatem realną alternatywą dla drogiej elektryfikacji. W Hesji transport odpowiada za jedną trzecią emisji gazów cieplarnianych. Dlatego para zamiast sadzy jest ciekawą alternatywą. Będziemy dalej aktywnie wspierać projekt i dołożymy wszelkich starań, aby niezbędne prace związane z adaptacją infrastruktury kolejowej w okolicach stacji tankowania wodoru w Höchst szybko posuwały się do przodu.
Tarek Al-Wazir, Minister Transportu Hesji
To zamówienie ustanowiło dwa rekordy – dzięki nowym pojazdom w 2022 r. RMV będzie posiadało największy tabor pociągów wodorowych w transporcie pasażerskim. Jest to także największe zamówienie w historii fahmy, naszej spółki zależnej. Oprócz pociągów napędzanych energią elektryczną, autobusów elektrycznych i autobusów wodorowych oferujemy teraz naszym pasażerom również kolejną formę bezemisyjnego podróżowania. To przełomowe wydarzenie napełnia mnie dumą i stanowi ogromny krok w kierunku mobilności bez zanieczyszczania.
prof. Knut Ringat, Dyrektor Zarządzający RMV
Bardzo się cieszymy, że bezemisyjne regionalne pociągi Coradia iLint będą niebawem kursowały w Hesji, dzięki czemu transport pasażerów w regionie Taunusu będzie przyjazny dla klimatu. Te nowe zamówienie, jak i poprzednie sukcesy Coradia iLint świadczą o tym, że Alstom już wyznacza nowe trendy w dziedzinie zrównoważonego transportu.
dr Jörg Nikutt, Dyrektor Zarządzający Alstomu na Niemcy i Austrię
Tankowanie w parku przemysłowym w Höchst
Park przemysłowy w Höchst, dzięki istniejącej infrastrukturze wodorowej, jest idealnym miejscem na stację tankowania pojazdów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Funkcjonowanie kolejowej stacji tankowania wodoru, jako uzupełnienie stacji tankowania autobusów i pojazdów ciężarowych, idealnie wpasowuje się w naszą koncepcję, w ramach której, jako innowacyjne przedsiębiorstwo, rozwijamy nasze rozwiązania w zakresie dostaw energii oraz wykorzystujemy przyjazne środowisku nośniki energii.
Dr Joachim Kreysing, Dyrektor Zarządzający Infraserv Höchst
Pociągi napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi, oprócz elektryfikacji dojazdu do Usingen linią S5, oferują szereg korzyści na trasach, na których nie wprowadzono jeszcze napędu elektrycznego. Pasażerowie będą mieli więcej miejsca w pociągach. Podróż będzie zdecydowanie cichsza, ponieważ dzięki elektrycznemu napędowi silnik pracuje o wiele ciszej. Przyniesie to korzyści także dla osób mieszkających w pobliżu torów.
Ulrich Krebs, starosta powiatu Hochtaunus i zastępca przewodniczącego rady nadzorczej RMV