Polacy podchodzą do jazdy samochodem bardzo pragmatycznie i traktują auto głównie jako narzędzie służące do przemieszczania się. Ponad połowa wykorzystuje ten właśnie środek lokomocji, by dojechać i wrócić z pracy, zwykle tą samą drogą, a jedna trzecia, by zrobić weekendowe zakupy czy załatwić kilka spraw na mieście. Jednak średnio co szósty Polak ceni jazdę bez celu, tylko dla relaksu i nocne przejażdżki po mieście.
Jadę bo muszę
Jadę bo chcę
Olej tylko wysokiej jakości
40 latek z fantazją
O badaniu
Badanie „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownica” zostało zrealizowane w 2018 roku przez pracownię badawczą Kantar TNS na zlecenie firmy Shell. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach – badanie jakościowe w oparciu o wywiad fokusowy oraz badanie ilościowe metodą CAWI zrealizowane na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie polskich kierowców (N=1000).