Alstom, w ramach konsorcjum z Bombardier Transportation dostarczy kolejne 32 pociągi metra typu DT5 dla Hamburger Hochbahn AG (Hochbahn), za łączną kwotę 186 milionów euro. Udział Alstomu w kontrakcie wynosi ponad 100 milionów euro. W ramach kontraktu Alstom dostarczy części mechaniczne, wózki i system mechanicznego hamowania, natomiast Bombardier będzie odpowiedzialny za sprzęt elektryczny, system informacji pasażerskiej oraz system kontroli pojazdu. Montaż pociągów odbędzie się w zakładzie Alstomu w Salzgitter w Dolnej Saksonii. Nowe pociągi mają być przekazywane do użytku od stycznia 2021 r.
Nasze pojazdy już od wielu lat przyczyniają się do kształtowania mobilności w Hamburgu. To zamówienie potwierdza, że klienci i pasażerowie są zadowoleni z naszych pojazdów i będą korzystać z pociągów DT5 w przyszłości. Razem z tym zamówieniem dostarczymy do Hamburga w sumie 163 pojazdy. Jest to dowód naszej długotrwałej i zrównoważonej współpracy ze spółką Hochbahn opartej na zaufaniu.
dr Jörg Nikutta, Dyrektor Zarządzający Alstomu na Niemcy i Austrię
Składy metra typu DT5 kursują w Hamburgu od jesieni 2012 r. Spółka Hochbahn złożyła zamówienie na łącznie 163 pociągi metra tej generacji w związku z rosnącą liczbą pasażerów w tym mieście. W przeszłości Alstom dostarczył hamburskiemu metru składy DT2, DT3 i DT4 – w sumie 462 pociągi.
Hamburg to drugie największe miasto w Niemczech i ósme największe miasto w Unii Europejskiej. By sprostać potrzebom tak dużej aglomeracji miejskiej, pojazdy DT5 zaprojektowano jako nowoczesne i przestronne pociągi metra z szerokimi korytarzami, połączonymi wagonami i wielofunkcyjnymi strefami dostosowanymi do potrzeb pasażerów. Każdy pociąg ma 40 metrów długości i 3 wagony, w których mieści się 96 miejsc siedzących i 240 miejsc stojących oraz dwa dodatkowe miejsca na wózki inwalidzkie. DT5 zapewnia również wysoki komfort podróży dzięki klimatyzacji, systemowi informacji pasażerskiej i monitoringu, a także automatycznym drzwiom.
Pociągi metra typu DT5 są przyjazne dla środowiska. Ich lekkie pudła wagonów, wykonane ze stali nierdzewnej, oraz układ hamulcowy z odzyskiwaniem energii zapewniają większą efektywność energetyczną. Pojazdy są bardzo ciche, dzięki czemu metro w Hamburgu jest jednym z najcichszych na świecie.
W ramach ofensywy przetargowej Senatu Hamburga Hochbahn będzie rozszerzać zakres swoich usług o około pięć procent w skali roku w ciągu kolejnych trzech lat. Nowe usługi pozwolą znacznie skrócić przerwy między przejazdami metra oraz zdecydowanie rozszerzyć usługi przewozów autobusowych, a to dzięki nowym autobusom ekspresowym i regionalnym. Tabor najnowszej generacji pociągów metra (DT5) zwiększy się teraz o 32 pojazdy, a w przyszłości będzie się składał z aż 163 składów.