Obecnie niemal 70% nowych samochodów w EU jest fabrycznie napełnionych olejami silnikowymi 0W-X[1]. Produkty niskiej lepkości można znaleźć w autach takich producentów, jak BMW, Honda, Ford, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Toyota, VW, Fiat, Volvo, PSA czy Opel. Olejami silnikowymi wybieranymi przez wielu wiodących producentów samochodów w całej Europie są produkty Shell Helix Ultra 0W-X. To efekt zaufania producentów aut do zaawansowanej technologii produkcji olejów Shell na bazie gazu ziemnego, a także wiedzy
i doświadczeń zdobytych podczas współpracy z zespołami Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport.
Oleje testowane w skrajnych warunkach
Shell Helix Ultra 0W-X to efekt kilkudziesięciu lat badań setek ekspertów i specjalistów ds. olejów silnikowych Shell zaangażowanych w rozwój oraz doskonalenie produktu. Dzięki doświadczeniom zdobytym we współpracy ze Scuderia Ferrari, BMW Motorsport i Hyundai Motorsport możemy wykorzystać technologię i rozwiązania stosowane w bolidach F1 czy samochodach rajdowych do aut osobowych. Ponadto zaufanie jakim obdarzają nasze oleje producenci silników pokazuje jak ważna we współpracy jest zaawansowana technologia i zrozumienie wymagań współczesnej motoryzacji
Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.
Shell_Helix_Digital_Helix_Infographic_PL
Rewolucyjna technologia produkcji
[1] Źródło: na podstawie wewnętrznych danych Shell
[2] Źródło: na podstawie wewnętrznych danych Shell
[3] W oparciu o wyniki testu Sequence VG pod kątem szlamu z wykorzystaniem 0W-40
[4] Na podstawie testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-40.
[5] Na podstawie ekwiwalentu CO2 na 1 litr zaoszczędzonego paliwa, niespalonego w silniku