Continental wdraża rozwiązania, dzięki którym transport staje się bezpieczniejszy, mniej szkodliwy dla środowiska i bardziej wydajny.
- Cyfrowy monitoring opon to co najmniej: 20% większa wytrzymałość karkasu, 15% dłuższa żywotność bieżnika, 1% mniejsze zużycie paliwa
- Łączenie ciężarówek w konwoje zmniejsza zużycie paliwa o 4%
Wyższy poziom bezpieczeństwa i niższe koszty eksploatacji
Cyfrowy monitoring opon pozwala wygenerować realne oszczędności – prawidłowe ciśnienie zmniejsza opory toczenia, a tym samym redukuje zużycie paliwa. Wpływa również na większą żywotność opon – utrzymywanie prawidłowego ciśnienia w oponach pozwala zwiększyć trwałość karkasu o 20% i wydłużyć żywotność bieżnika o 15% oraz minimalizuje ryzyko wystąpienia kosztownych awarii. Wpływa także na to, że flota uzyskuje co najmniej 1% oszczędność na paliwie
– powiedział Krzysztof Otrząsek, Fleet & Digital Solutions Manager CVT w Continental Opony Polska.
Dział R&D Continental zlokalizowany w Hanowerze pracuje nad kolejnymi ulepszeniami rozwiązań cyfrowych oraz uczestniczy w ewolucji przemysłu transportowego
– zdradził Krzysztof Otrząsek, Fleet & Digital Solutions Manager CVT w Continental Opony Polska.
Partnerstwa na rzecz konwojowania ciężarówek
Wyniki pierwszych testów uniwersalnego systemu Platooning Demonstrator, opracowanego przez Continental we współpracy z Knorr-Brems, są na tyle obiecujące, że obecnie trwają prace rozwojowe polegające na dostosowaniu rozwiązania do wymagań klientów. Pojazdy wyposażone w czujniki radarowe, lidarowe, kamery i technologie łączności do komunikacji pojazd-pojazd (C2C) oraz pojazd-infrastruktura (V2X) dostarczone przez Continental, dzięki zmniejszonym odległościom i stałej prędkości jazdy w konwoju, mogą wygenerować dodatkowe oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie ok. 4%. Ponadto zaawansowane czujniki umożliwiają reakcję na sytuacje awaryjne w 0,1 sekundy, czyli o 1,3 sekundy szybciej niż człowiek
– powiedział Krzysztof Otrząsek, Fleet & Digital Solutions Manager CVT w Continental Opony Polska.