Łączność pojazdów z otoczeniem i zrównoważony rozwój to najważniejsze trendy w branży automotive. Wkraczamy w nową erę mobilności, w której największe firmy motoryzacyjne nawiązują partnerstwa z przedstawicielami sektora cyfrowego i nowoczesnych technologii. Ich celem jest korzystanie z najlepszych dostępnych obecnie metod i środków oraz opracowywanie przełomowych rozwiązań, które będą ekologiczne, bezpieczne i akceptowane przez społeczeństwo.
„W nadchodzących latach branża motoryzacyjna z całą pewnością zrobi ogromny krok naprzód w zakresie rozwoju autonomicznej jazdy, elektryfikacji czy Internetu Rzeczy (z ang. Internet of Things – IoT). Za sprawą nowych rozwiązań i rozwoju sieci komórkowej 5G, Continental będzie mógł wdrażać przełomowe produkty i usługi, które już opracował i które znacznie zwiększą komfort oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego. Dzięki ciągłym inwestycjom w badania i rozwój, Continental wiedzie prym w poszukiwaniu przełomowych technologii, umożliwiając rozwój całej branży. W samym 2018 roku wydatki kapitałowe oraz nakłady na badania, rozwój i rozbudowę zakładów produkcyjnych przekroczyły 6,3 miliarda euro. Obecnie około 49 tysięcy inżynierów w Continental zajmuje się nowymi technologiami. Co więcej, do końca 2022 roku koncern planuje zwiększyć liczbę zatrudnianych ekspertów ds. oprogramowania i IT o 30% – z obecnych 19 do 25 tysięcy specjalistów. Continental projektuje i produkuje m.in. inteligentne oświetlenie uliczne, intuicyjne interfejsy komunikacji człowieka z maszyną, systemy operacyjne, elektronikę samochodową, kamery, czujniki, radary i zintegrowane rozwiązania w zakresie automatyzacji jazdy, zaawansowane systemy bezpieczeństwa czy elektryczne układy napędowe. Już teraz cztery na każde pięć samochodów poruszających się po drogach całego świata są wyposażone w innowacyjne rozwiązania Continental”
- powiedział Dariusz Wójcik, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.
Bezpieczna łączność
Przyszłość motoryzacji oponą się toczy
„Opony to jedyny punkt styku samochodu z drogą, dlatego też mają one ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy – także w autach wysoce zautomatyzowanych czy autonomicznych. Liczne raporty pokazują, że coraz więcej kierowców jest tego świadomych. Według danych z badania Moto Data z marca 2018 roku, 79% kierowców w Polsce popiera wymóg wprowadzenia obowiązku jazdy na oponach z homologacją zimową[1]. Po wejściu w życie podobnych przepisów w Niemczech odsetek poparcia dla tego obowiązku wyniósł 90%, a w Czechach – 98%. O rosnącej świadomości kierowców dotyczącej wpływu jakości ogumienia na bezpieczeństwo jazdy i długość drogi hamowania świadczy także wzrost sprzedaży opon klasy premium, w tym ogumienia typu Ultra High Performance. W Polsce rynek opon UHP wzrósł w stosunku do roku ubiegłego o 18 %. Tak duży wzrost sprzedaży ogumienia przeznaczonego do samochodów o wysokich osiągach wynika z tego, że coraz wydajniejsze i wyposażone w szereg systemów auta wymagają stosowania opon o wyjątkowych właściwościach oraz parametrach. Tylko takie ogumienie pozwala w pełni wykorzystać potencjał samochodu i systemów oraz jednocześnie zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i komfort podczas codziennej jazdy w różnych warunkach”
– dodał Dariusz Wójcik, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.
[1] https://pzpo.org.pl/assets/files/Raport_PZPO_2018_12122018_light.pdf