Maria Skłodowska-Curie pedałowała dwie godziny na rowerze, by dotrzeć na wykłady na Sorbonie. Magdalena Bendzisławska uczyła się podpatrując męża leczącego górników. Maria Czaplicka zdobywała wiedzę zimą na Syberii. Pierwsza kobieta noblistka, pierwsza kobieta chirurg i pierwsza kobieta wykładająca na Oksfordzie. Bohaterki, pionierki, wizjonerki. Historie tych znanych i mniej znanych udowadniają, że wielkie Polki przekraczają postawione granice i dzięki temu zapisują się w historii. Aby przybliżyć uczniom wyjątkowe kobiece postacie i zachęcić dzieci do realizacji własnych marzeń i pasji powstał program edukacyjny „Mogę Być”, które organizatorem jest marka Barbie.
Fascynujące wzory do naśladowania. I atrakcyjne dla dzieci
Młodzi ludzie, dziś bardziej niż kiedykolwiek, potrzebują wzorców i autorytetów. Nie tylko po to, by je naśladować, ale także by przekonać się, że w życiu wszystko jest możliwe i że warto wierzyć w siebie. Muszą mieć przekonanie, że od ich determinacji, zaangażowania i wiary we własne możliwości zależy ich przyszłość. Dlatego poprzez projekt „Mogę być” zwracamy uwagę na znaczenie wzorców w procesie edukacji i wychowania”
Danuta Leszko-Rowsell, Brand Manager marki Barbie®, współorganizatora programu