Na rynku funkcjonuje nowa norma olejów silnikowych API SN Plus. To najwyższa międzynarodowa klasa jakości potwierdzająca przeznaczenie olejów do silników z zapłonem iskrowym. Opracowano ją w odpowiedzi na coraz wyższe wymagania stawiane olejom silnikowym, między innymi pod kątem właściwości przeciwdziałania LSPI, tzw. spalania superstukowego. Zjawisko to może występować w nowoczesnych silnikach benzynowych produkowanych w myśl downsizing’u. Co dla producentów i kierowców aut osobowych oznacza nowa norma API?
Obowiązująca klasyfikacja
Zjawisko LSPI – skutek uboczny zmian konstrukcyjnych silników
API SN Plus norma przyszłości
![Aviation Technology, Shell Technology Center, Houston, USA, 2015.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/4739/assets/189039/large-dfc5fcc80153326112c5b5aa8f18e278.jpg)
Lata pracy zwieńczone sukcesem
Rozwiązania, które wyprzedzają wymagania branżowe
Shell Helix oferuje pełną gamę syntetycznych olejów silnikowych dla samochodów osobowych spełniających normę API SN Plus, o najwyższych parametrach, opracowanych po to, aby sprostać wymaganiom współczesnej motoryzacji. W niezależnych testach oleje Shell Helix API SN Plus przekraczają wymogi poprzedniej normy branżowej. Oleje Shell Helix posiadają aprobaty liczących się producentów samochodów, m.in.: BMW, Chrysler, Ducati, Ferrari, Fiat, MB, Porsche, Renault, VW. To jasny sygnał dla kierowców, że produkty Shell Helix należycie chronią silnik ich auta i pozwalają na wykorzystanie pełnej mocy jednostki napędowej
Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.