Rozpoczyna się kolejna faza projektu
- Niezawodność technologii ogniw paliwowych doskonale sprawdziła się w codziennej eksploatacji pociągów
- Regularne tankowanie 14 regionalnych pociągów wodorowych Coradia iLint już od 2022 r.
Przez ostatnie półtora roku nasze dwa pociągi Coradia iLint poprzedzające produkcję seryjną udowodniły, że technologia ogniw wodorowych może być z powodzeniem stosowana w codziennej obsłudze składów pasażerskich. To dla nas ważna siła napędowa na drodze do bezemisyjnej i zrównoważonej mobilności w transporcie kolejowym. Podczas testów eksploatacyjnych pociągów wodorowych pozyskaliśmy także cenne dane, które posłużą nam do dalszego rozwoju technologii napędowej.
Jörg Nikutta, Dyrektor Zarządzający na Niemcy i Austrię, Alstom Transport Deutschland GmbH
Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski wyposażony w ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru w energię elektryczną.
Jesteśmy dumni, że jako pierwszy operator kolejowy na świecie, mamy możliwość obsługiwania dwóch pierwszych pociągów napędzanych ogniwami paliwowymi na sieci Weser-Elbe. Od samego początku nasi pasażerowie wykazywali duże zainteresowanie tymi pociągami i wykorzystaną w nich technologią wodorową. Oprócz bardzo niskiego poziomu hałasu, pociąg wodorowy osiągał znakomite wyniki jako pojazd bezemisyjny, co jest szczególnie istotne w obliczu zachodzących zmian klimatycznych. Co więcej, obsługa pociągów iLint była silnym motywatorem dla naszych maszynistów.
Andreas Wagner, Kierownik Działu Kolei Regionalnej i Prokurent Spółki z o.o. Kolei i Działalności Przewozowej Elbe-Weser (evb).
Zakończona z powodzeniem faza testowa oznacza, że spełnione zostały warunki do uruchomienia stałej eksploatacji pociągów wodorowych od 2022 r. Poprzez ten projekt LNVG przyczynia się do wprowadzenia zrównoważonych, innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań w zakresie mobilności, w szczególności na obszarach wiejskich.
Carmen Schwabl, Dyrektor Zarządzająca Spółki dla Ruchu Regionalnego (LNVG)
Alstom tworzy historię transportu opartego na wodorze. Projekt ma ogromne znaczenie dla polityki przemysłowej, która wykracza daleko poza Niemcy. Jesteśmy świadkami powstania pierwszego konkurencyjnego produktu wodorowego w dziedzinie mobilności wdrożonego na poziomie przemysłowym.
dr Bernd Althusmann, Minister Gospodarki i Transportu Dolnej Saksonii
Federalne Ministerstwo Transportu jest dalece zadowolone mogąc wspierać pionierski projekt w zakresie nowoczesnej mobilności, jakim jest pociąg wodorowy w Bremervörde. Niewątpliwie jest to flagowy projekt definiujący transport przyszłości. Napęd wodorowy stanowi rzeczywistą, niskoemisyjną i wydajną alternatywę dla napędu dieslowego. Pociągi wodorowe mogą być eksploatowane w sposób czysty i przyjazny dla środowiska. To szczególnie istotne na liniach regionalnych, na których elektryfikacja jest nieekonomiczna lub obecnie jeszcze niedostępna. Oczekujemy więcej takich projektów.
Enak Ferlemann, Parlamentarny Sekretarz Stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej
Pociągi Coradia iLint udowodniły, że technologia ogniw wodorowych może być z powodzeniem stosowana w codziennej obsłudze składów pasażerskich.
O Coradia iLint
Jako światowy lider ekologicznych i inteligentnych rozwiązań w zakresie mobilności Alstom rozwija i wprowadza na rynek zintegrowane systemy, które zapewniają trwałe podstawy dla transportu przyszłości. Alstom oferuje pełen wachlarz rozwiązań w zakresie sprzętu i usług, od pociągów dużych prędkości, metra, tramwajów i autobusów elektrycznych po zintegrowane systemy, zindywidualizowane usługi, infrastrukturę, systemy sterowania i rozwiązania w zakresie mobilności cyfrowej. W roku obrotowym 2019/20 Alstom odnotował obroty w wysokości 8,2 mld euro i zaksięgował zamówienia o wartości 9,9 mld euro. Alstom ma swoją siedzibę we Francji, działa na terenie 60 państw i zatrudnia obecnie 38 900 osób.