To drugie, po premierze pierwszego na świecie pociągu z napędem wodorowym, innowacyjne rozwiązanie w zakresie transportu przyszłości testowane w Dolnej Saksonii
- Nagroda za innowacyjność przyznana przez Federalne Ministerstwo Gospodarki Niemiec
- Projekt badawczy rozpocznie się w 2021 r., testowy przejazd pierwszych zautomatyzowanych pociągów zaplanowano na początek 2023 roku
W przyszłości zautomatyzowane pociągi zoptymalizują działanie kolei regionalnej, ograniczą zużycie energii elektrycznej oraz zwiększą komfort podróży. W ten sposób zautomatyzowana jazda przyczyni się do ochrony klimatu oraz zapewni wkład do rozwoju nowoczesnego, atrakcyjnego systemu kolei. Po opracowaniu pierwszego na świecie pociągu wodorowego Coradia iLint oraz jego testach zakończonych sukcesem, Alstom po raz kolejny obejmuje pozycję pioniera innowacji w dziedzinie automatycznego prowadzenia, teraz dla pociągów regionalnych, wcześniej dla systemów metra.
Jörg Nikutta, dyrektor zarządzający Alstom w Niemczech i Austrii
Jako światowy lider ekologicznych i inteligentnych rozwiązań w zakresie mobilności Alstom rozwija i wprowadza na rynek zintegrowane systemy, które zapewniają trwałe podstawy dla transportu przyszłości. Alstom oferuje pełen wachlarz rozwiązań w zakresie sprzętu i usług, od pociągów dużych prędkości, metra, tramwajów i autobusów elektrycznych po zintegrowane systemy, zindywidualizowane usługi, infrastrukturę, systemy sterowania i rozwiązania w zakresie mobilności cyfrowej. W roku obrotowym 2019/20 Alstom odnotował obroty w wysokości 8,2 mld euro i zaksięgował zamówienia o wartości 9,9 mld euro. Alstom ma swoją siedzibę we Francji, działa na terenie 60 państw i zatrudnia obecnie 38 900 osób.