5 września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Dobroczynności. Jest on doskonałym pretekstem do tego, aby zatrzymać się na chwilę i pomyśleć, czy ktoś w naszym najbliższym otoczeniu nie potrzebuje pomocy. To także okazja, by docenić zaangażowanie i trud tych, którzy pomagają walczyć z ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Do tego grona bez wątpienia należą wszyscy ci, którzy działają na rzecz programu Pajacyk.
W trosce o zdrowie i przyszłość dzieci
Niedożywienie jest szczególnie niebezpieczne dla dzieci, gdyż może nieodwracalnie zmniejszyć ich potencjał rozwojowy. Osłabia także koncentrację, więc trudno wtedy mówić o skutecznej nauce. Dla wielu dzieci zamknięcie szkół na skutek pandemii oznaczało koniec regularnych posiłków. Pajacyk działał jednak przez ten czas bez przerwy i organizował dostawy żywności bezpośrednio do rodzin dzieci dotkniętych problemem niedożywienia! Teraz też pozostajemy czujni na potrzeby dzieci i zmieniamy program tak, by nieść pomoc nieprzerwanie, bez względu na okoliczności
– mówi Anna Zubala, Specjalistka ds. Współpracy z Biznesem, Polska Akcja Humanitarna.
Biznes pomaga Pajacykowi
Doceniamy, że spółka Sodexo wraz ze swoimi klientami od lat wspierają program Pajacyk. Wsparcie naszych podopiecznych jest także wyrazem społecznego zaangażowania biznesu, konkretnym dowodem na to, jak firmy, niezależnie od tego, gdzie są zlokalizowane na mapie Polski, czy są spółkami rodzinnymi, czy korporacjami i jaki prowadzą biznes, mogą pomóc budować lepszą przyszłość oraz przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu
Anna Zubala Specjalistka ds. Współpracy z Biznesem, Polska Akcja Humanitarna.
Dobroczynność jest bliska pracownikom
Pracodawcy, którzy zakupią Karty Podarunkowe Sodexo z limitowanej serii z Pajacykiem, pomagają finansować ciepłe posiłki niedożywionym dzieciom w Polsce. Taki podarunek na święta to nie tylko miły gest idący w parze z motywowaniem i obdarowywaniem pracowników, ale również dobrze pojęte działanie w myśl społecznej odpowiedzialności biznesu. Pracownicy świetnie rozumieją i doceniają tę potrzebę. Jak wynika z raportu „Badanie potrzeb pracowników 2020”, jako pracownicy oczekujemy od pracodawcy świadczeń pozapłacowych, które mają wymiar społeczny. Aż 7 na 10 pracowników deklaruje, że gdyby miało taką możliwość przekazałoby część benefitów na cele charytatywne. To przejaw solidarności i potrzeby działania w imię wspólnego dobra danej społeczności
Ewelina Straszewicz, Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.