Nowa koncepcja koła według Continental

Nowa koncepcja koła według Continental

Opublikowany

Continental, producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji, opracował nową koncepcję koła zintegrowanego z hamulcami. Koło koncepcyjne - New Wheel Concept - powstało z myślą o zwiększeniu skuteczności hamowania przy jednoczesnym zmniejszeniu masy oraz poprawieniu chłodzenia w małych i średnich samochodach z napędem elektrycznym.

Nowe podejście do koła

Podstawą New Wheel Concept jest połączenie elementów układu hamulcowego z felgą złożoną z kilku segmentów. Koło koncepcyjne Continental składa się z dwóch części: zewnętrznego pierścienia, do którego przymocowany jest gwiaździsty, pięcioramienny element nośny pełniący rolę szprych, połączony z osią i przekręconej bezpośrednio do niego tarczy hamulcowej. Tarcza hamulcowa nie jest jednak tutaj klasycznym dyskiem. W tym rozwiązaniu zacisk hamulcowy mocowany do piasty nie obejmuje tarczy hamulcowej po obwodzie, ale od wewnątrz. Pozwoliło to na zwiększenie średnicy tarczy, co przełożyło się na większą skuteczność hamowania przy użyciu niewielkiej siły i szybsze zatrzymanie pojazdu.

,,Elektromobilność wymaga nowych rozwiązań również w zakresie technologii hamowania. W przypadku aut elektrycznych stosowanie tradycyjnych hamulców nie jest zbyt efektywne. Koncepcja New Wheel spełnia wszystkie wymagania tego typu pojazdów” 

Matthias Matic, Kierownik Pionu Hydraulicznych Układów Hamulcowych Continental

Idealna harmonia - materiał i konstrukcja

Do wykonania konstrukcji New Wheel Concept wykorzystano specjalny stop aluminiowy. Aluminium jest lekkie i skutecznie odprowadza ciepło - dzięki temu rozgrzane tarcze hamulcowe szybciej stygną, obniżając ryzyko ich przegrzania. Zastosowany stop jest także niezwykle wytrzymały. Wyniki wstępnych testów praktycznych Continental pokazały, że w przeciwieństwie do tarcz żeliwnych, tarcza New Wheel Concept nie ulega zużyciu i korozji. Zaletą tej koncepcji są też niższe koszty eksploatacji - zużycie elementów układu hamulcowego w tym systemie ogranicza się do samych klocków. Również ewentualna wymiana kół czy tarcz będzie przebiegać łatwiej.
Nowe koncepcyjne koło Continental zostało oficjalnie zaprezentowane na targach IAA Cars, które odbyły się w dniach 14-24 września we Frankfurcie nad Menem.
New_Wheel_Concept  (3).jpgNew_Wheel_Concept  (1).jpgNew_Wheel_Concept  (2).jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

New_Wheel_Concept (3).jpg

grafika | 86,4 KB

Pobierz
New_Wheel_Concept (2).jpg

grafika | 66,5 KB

Pobierz
New_Wheel_Concept (1).jpg

grafika | 77,7 KB

Pobierz
Nowa_koncepcja_kola_wedlug_Continental_22_09_2017.txt

txt | 3,87 KB

Pobierz
Nowa_koncepcja_kola_wedlug_Continental_22_09_2017.docx

docx | 67,1 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Opony Continental w ciągnikach rolniczych Valtra

temu

Continental nawiązał współpracę z firmą Valtra, fińskim producentem ciągników rolniczych. To pierwsza marka, która w montażu fabrycznym będzie stosować opony radialne Continental. Już od października br. nowe ciągniki Valtra serii A będą dostępne z oponami Tractor70 oraz Tractor85. Obecnie produkty Continental oferowane są przez Valta Unlimited Studio.
Pomagamy tym, którzy pomagają!

temu

Wokół nas są ludzie, którzy gotowi są poświęcić innym nie tylko swój czas, ale też życie. Strażacy ochotnicy z Wąsosza Górnego (woj. śląskie) odpowiadają na każde wezwanie pomocy ze strony mieszkańców gminy Popów. Tym razem to oni zaapelowali o wsparcie przy budowie oraz wyposażaniu powstającej nowej strażnicy. W tę wyjątkową inicjatywę zaangażował się zespół Continental, który przekazał jednostce ogumienie do dwóch samochodów bojowych z usługą montażu w serwisie sieci BestDrive.
ContiConnect – nowy wymiar monitoringu opon dla flot użytkowych

temu

Continental rozwija platformę monitorowania opon dla flot użytkowych – ContiConnect. Podczas 67. edycji Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze firma zaprezentuje nowe funkcjonalności systemu, które umożliwią integrację z istniejącymi już w firmach narzędziami do monitoringu i zarządzania flotą. Wdrażając kolejne innowacje, Continental realizuje swoją wizję w zakresie cyfrowych rozwiązań dla branży transportowej.
TractorMaster – nowość Continental w portfolio opon rolniczych

temu

Continental poszerza swoją ofertę dla rolnictwa. W połowie września br. do sprzedaży trafi nowa opona radialna TractorMaster. To pierwszy produkt, w którym zastosowano innowacyjny wzór bieżnika w technologii D.fine. Nowe ogumienie uzupełni gamę produktów przeznaczonych do maszyn i pojazdów rolniczych Tractor70 i Tractor85.