Nowa koncepcja koła według Continental

Nowa koncepcja koła według Continental

Opublikowany

Continental, producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji, opracował nową koncepcję koła zintegrowanego z hamulcami. Koło koncepcyjne - New Wheel Concept - powstało z myślą o zwiększeniu skuteczności hamowania przy jednoczesnym zmniejszeniu masy oraz poprawieniu chłodzenia w małych i średnich samochodach z napędem elektrycznym.

Nowe podejście do koła

Podstawą New Wheel Concept jest połączenie elementów układu hamulcowego z felgą złożoną z kilku segmentów. Koło koncepcyjne Continental składa się z dwóch części: zewnętrznego pierścienia, do którego przymocowany jest gwiaździsty, pięcioramienny element nośny pełniący rolę szprych, połączony z osią i przekręconej bezpośrednio do niego tarczy hamulcowej. Tarcza hamulcowa nie jest jednak tutaj klasycznym dyskiem. W tym rozwiązaniu zacisk hamulcowy mocowany do piasty nie obejmuje tarczy hamulcowej po obwodzie, ale od wewnątrz. Pozwoliło to na zwiększenie średnicy tarczy, co przełożyło się na większą skuteczność hamowania przy użyciu niewielkiej siły i szybsze zatrzymanie pojazdu.

,,Elektromobilność wymaga nowych rozwiązań również w zakresie technologii hamowania. W przypadku aut elektrycznych stosowanie tradycyjnych hamulców nie jest zbyt efektywne. Koncepcja New Wheel spełnia wszystkie wymagania tego typu pojazdów” 

Matthias Matic, Kierownik Pionu Hydraulicznych Układów Hamulcowych Continental

Idealna harmonia - materiał i konstrukcja

Do wykonania konstrukcji New Wheel Concept wykorzystano specjalny stop aluminiowy. Aluminium jest lekkie i skutecznie odprowadza ciepło - dzięki temu rozgrzane tarcze hamulcowe szybciej stygną, obniżając ryzyko ich przegrzania. Zastosowany stop jest także niezwykle wytrzymały. Wyniki wstępnych testów praktycznych Continental pokazały, że w przeciwieństwie do tarcz żeliwnych, tarcza New Wheel Concept nie ulega zużyciu i korozji. Zaletą tej koncepcji są też niższe koszty eksploatacji - zużycie elementów układu hamulcowego w tym systemie ogranicza się do samych klocków. Również ewentualna wymiana kół czy tarcz będzie przebiegać łatwiej.
Nowe koncepcyjne koło Continental zostało oficjalnie zaprezentowane na targach IAA Cars, które odbyły się w dniach 14-24 września we Frankfurcie nad Menem.
New_Wheel_Concept  (3).jpgNew_Wheel_Concept  (1).jpgNew_Wheel_Concept  (2).jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

New_Wheel_Concept (3).jpg

grafika | 86,4 KB

Pobierz
New_Wheel_Concept (2).jpg

grafika | 66,5 KB

Pobierz
New_Wheel_Concept (1).jpg

grafika | 77,7 KB

Pobierz
Nowa_koncepcja_kola_wedlug_Continental_22_09_2017.txt

txt | 3,87 KB

Pobierz
Nowa_koncepcja_kola_wedlug_Continental_22_09_2017.docx

docx | 67,1 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
CES Azja 2018: Continental prezentuje technologie przyszłości

temu

Podczas Targów Elektroniki Użytkowej CES Azja 2018 w Szanghaju, spółka technologiczna Continental zaprezentowała m.in. system wykrywania pieszych w oparciu o sztuczną inteligencję oraz rozwiązania pozwalające na skuteczne i bezpieczne tworzenie sieci wymiany informacji pomiędzy pojazdami. Swoją premierę w Chinach miał także Continental AllCharge, uniwersalny system ładowania pojazdów elektrycznych. 
Continental partnerem cyklu szkoleń bezpiecznej jazdy Mercedes-Benz Safety Experience

temu

Continental Opony Polska został partnerem cyklu szkoleń Mercedes-Benz Safety Experience. Jednodniowe kursy będą odbywać się w lipcu oraz w sierpniu, w trzech lokalizacjach - na Torze Autodrom Jastrząb, Torze Bednary i Torze Modlin. W pilotażowej edycji weźmie udział blisko 530 osób.
Dział opon Continental z nowym kierownictwem

temu

Z początkiem lipca w dziale opon Continental nastąpiły zmiany personalne na szczeblu kierowniczym. Nowym szefem działu opon do samochodów użytkowych został Christian Koetz. Jego miejsce, jako dyrektora działu opon do samochodów osobowych i lekkich pojazdów ciężarowych w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) zajął Philipp von Hirschheydt, wcześniej odpowiedzialnym za regiony Azji i Pacyfiku (APAC). Tym rynkiem w wyniku reorganizacji działu zarządza teraz Ferdinand Hoyos.
Continental nagrodzony za opony z kauczuku z mniszka lekarskiego

temu

Continental oraz prof. Dirk Prüfer zostali wyróżnieni przez Uniwersytet w Münster prestiżową nagrodą „Transfer”. Grono ekspertów doceniło projekt badawczy „Taraxagum – opony z kauczuku z mniszka lekarskiego”, którego celem jest pozyskiwanie na skalę przemysłową gumy naturalnej z soku mlecznego znajdującego się w korzeniach mniszka kok-sagiz. Jeszcze w tym roku Continental planuje poszerzyć projekt o nową placówkę naukową.

Continental członkiem Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego

Continental Opony Polska dołączył do grona partnerów biznesowych prężnie funkcjonującego Stowarzyszenia, które działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Polsce.