Nowa koncepcja koła według Continental

Nowa koncepcja koła według Continental

Opublikowany

Continental, producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji, opracował nową koncepcję koła zintegrowanego z hamulcami. Koło koncepcyjne - New Wheel Concept - powstało z myślą o zwiększeniu skuteczności hamowania przy jednoczesnym zmniejszeniu masy oraz poprawieniu chłodzenia w małych i średnich samochodach z napędem elektrycznym.

Nowe podejście do koła

Podstawą New Wheel Concept jest połączenie elementów układu hamulcowego z felgą złożoną z kilku segmentów. Koło koncepcyjne Continental składa się z dwóch części: zewnętrznego pierścienia, do którego przymocowany jest gwiaździsty, pięcioramienny element nośny pełniący rolę szprych, połączony z osią i przekręconej bezpośrednio do niego tarczy hamulcowej. Tarcza hamulcowa nie jest jednak tutaj klasycznym dyskiem. W tym rozwiązaniu zacisk hamulcowy mocowany do piasty nie obejmuje tarczy hamulcowej po obwodzie, ale od wewnątrz. Pozwoliło to na zwiększenie średnicy tarczy, co przełożyło się na większą skuteczność hamowania przy użyciu niewielkiej siły i szybsze zatrzymanie pojazdu.

,,Elektromobilność wymaga nowych rozwiązań również w zakresie technologii hamowania. W przypadku aut elektrycznych stosowanie tradycyjnych hamulców nie jest zbyt efektywne. Koncepcja New Wheel spełnia wszystkie wymagania tego typu pojazdów” 

Matthias Matic, Kierownik Pionu Hydraulicznych Układów Hamulcowych Continental

Idealna harmonia - materiał i konstrukcja

Do wykonania konstrukcji New Wheel Concept wykorzystano specjalny stop aluminiowy. Aluminium jest lekkie i skutecznie odprowadza ciepło - dzięki temu rozgrzane tarcze hamulcowe szybciej stygną, obniżając ryzyko ich przegrzania. Zastosowany stop jest także niezwykle wytrzymały. Wyniki wstępnych testów praktycznych Continental pokazały, że w przeciwieństwie do tarcz żeliwnych, tarcza New Wheel Concept nie ulega zużyciu i korozji. Zaletą tej koncepcji są też niższe koszty eksploatacji - zużycie elementów układu hamulcowego w tym systemie ogranicza się do samych klocków. Również ewentualna wymiana kół czy tarcz będzie przebiegać łatwiej.
Nowe koncepcyjne koło Continental zostało oficjalnie zaprezentowane na targach IAA Cars, które odbyły się w dniach 14-24 września we Frankfurcie nad Menem.
New_Wheel_Concept  (3).jpgNew_Wheel_Concept  (1).jpgNew_Wheel_Concept  (2).jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

New_Wheel_Concept (3).jpg

grafika | 86,4 KB

Pobierz
New_Wheel_Concept (2).jpg

grafika | 66,5 KB

Pobierz
New_Wheel_Concept (1).jpg

grafika | 77,7 KB

Pobierz
Nowa_koncepcja_kola_wedlug_Continental_22_09_2017.txt

txt | 3,87 KB

Pobierz
Nowa_koncepcja_kola_wedlug_Continental_22_09_2017.docx

docx | 67,1 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Nowoczesne technologie, które ratują życie

temu

Na współczesny, bardzo szybki, a jednocześnie wygodny oraz bezpieczny samochód składają się tysiące rozwiązań technologicznych wdrażanych od ponad 100 lat. W XXI wieku w świecie motoryzacji nastąpiła rewolucja. Producenci na masową skalę zaczęli instalować w autach inteligentne systemy bezpieczeństwa, które nie tylko umożliwiają lokalizację, komunikację z Internetem czy wymianę danych między pojazdami, ale przede wszystkim ratują życie.
ContiEarth – opony do zadań specjalnych w przemyśle budowlanym

temu

ContiEarth to specjalistyczna seria opon terenowych zaprojektowanych do maszyn pracujących w trudnych warunkach, szczególnie do ładowarek, wywrotek i spycharek wykorzystywanych w pracach wydobywczych i budowlanych. Ogumienie obejmuje dwie linie – EM-Master i RDT-Master. Wszystkie modele są fabrycznie wyposażone w czujnik monitorujący ciśnienie i temperaturę w oponie.
Dwa światy, jedno rozwiązanie: Conti CrossTrac dla branży budowlanej

temu

Continental rozpoczął produkcję opon Conti CrossTrac klasy premium przeznaczonych do najtrudniejszych zastosowań budowlanych, zarówno na drogach utwardzanych, jak i w terenie. Nowa linia łączy wyjątkową wytrzymałość, trwałość i trakcję w terenie oraz doskonałe parametry użytkowe na drodze.
Continental z kompleksową ofertą rozwiązań dla branży budowlanej

temu

Podczas Continental Construction Innovation Day, które odbyły się w połowie kwietnia w Maladze w Hiszpanii, Continental zaprezentował kompleksową ofertę rozwiązań dla pojazdów i maszyn budowlanych. Wśród nowości znalazły się opony do samochodów ciężarowych Conti CrossTrac, ogumienie terenowe ContiEarth oraz usługi cyfrowe umożliwiające monitorowanie ciśnienia i temperatury w oponach.

Continental członkiem Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego

Continental Opony Polska dołączył do grona partnerów biznesowych prężnie funkcjonującego Stowarzyszenia, które działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Polsce.