HR potrzebuje IT

HR potrzebuje IT

Opublikowany

Jeszcze niedawno na półkach działów HR zalegały tony papierowych dokumentów. Z czasem informacje zapisane na papierze znalazły się w komputerowych bazach danych. Dziś działy HR przechodzą cyfrową ewolucję, zyskując wyższą efektywność i oszczędności.

Jak pokazują wyniki piątej edycji raportu Deloitte „Global Human Capital Trends 2017” digitalizacja HR to konieczność. Tylko jedna trzecia (35 proc.) specjalistów HR ocenia wydajność swoich działów jako dobrą lub bardzo dobrą, ale zaledwie co dziesiąty (11 proc.) wie jak stworzyć „organizację przyszłości”. Tymczasem zarządzanie kadrami może być tańsze i bardziej efektywne dzięki nowoczesnym rozwiązaniom informatycznym. Działy personalne, choć coraz bardziej otwarte na nowe technologie, mają jeszcze dużo do zrobienia w tym zakresie. Rozwiązania IT mogą wspierać menedżerów już nie tylko w administrowaniu sprawami pracowniczymi, w procesach rekrutacji czy selekcji kandydatów, ale również w badaniu kompetencji, identyfikacji talentów, wspieraniu indywidualnego rozwoju pracowników, budowaniu ścieżek kariery oraz w budowaniu programów motywacyjnych. To ostatnie zadanie staje się dla HR-owców coraz trudniejsze. Walka o talenty, rosnące znaczenie motywacji pozapłacowej i coraz bardziej rozbudowana oferta świadczeń oferowanych pracownikom stawiają działy HR przed kolejnym wyzwaniem – jak efektywnie i efektownie zaprojektować i zarządzać nowoczesnym systemem świadczeń pozapłacowych?

Informatyczne wsparcie dla HR

Nowoczesne systemy wspierające zarządzanie świadczeniami pozapłacowymi docenia coraz więcej firm. Jak wynika z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2017”, w 2016 r. zdecydowało się na nie 16% przedsiębiorstw. To o 4 punkty procentowe więcej niż przed rokiem. Przykładem takiego rozwiązania jest platforma Sodexo Select, która umożliwia szybkie i sprawne zarządzanie nawet najbardziej złożonym systemem świadczeń pozapłacowych, bez względu na liczbę zatrudnionych pracowników  czy liczbę szczebli w strukturze organizacyjnej. Pracownik może z niej korzystać również przy pomocy urządzeń mobilnych (tablet, smartfon) i wybierać takie świadczenia jak np. pakiet medyczny, ubezpieczenia, produkty firmy, karty kulturalno – sportowe, karty podarunkowe, karty lunchowe itd. Dzięki funkcjonalnościom platformy można na bieżąco ustalać i kontrolować limity ilościowe i kwotowe benefitów, wykorzystanie budżetu i terminów dokonywania wyborów. Umożliwia również łączenie opcji finansowania świadczeń z różnych budżetów czy środków własnych jak ma to miejsce np. w przypadku pakietów medycznych czy ubezpieczeń. Ponadto Sodexo Select można zintegrować z innymi działającymi w firmie systemami. Platforma umożliwia generowanie raportów dla działu HR, ale również dostawców usług, firm oferujących ubezpieczenia, abonamenty czy karty sportowe.

Nasi klienci widzą konieczność korzystania z rozwiązań IT i z powodzeniem je wdrażają. Dzięki takim nowoczesnym narzędziom jak platforma Sodexo Select działy HR nie muszą zgadywać potrzeb pracowników i układać pakietów świadczeń. Platforma jest prosta i intuicyjna w obsłudze, dlatego pracownicy mogą świadczenia wybierać sami. Łatwe jest również zarządzanie nawet najbardziej rozbudowaną ich listą. W ten sposób HR-owcy oszczędzają czas, a firma pieniądze, bo pracownicy wybierają tylko te dodatki pozapłacowe, którymi są zainteresowani, i z których z pewnością będą korzystać.

Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Marketing Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services

Wspomaganie biznesu

Nowoczesne technologie sprawiają, że skuteczne i w pełni dopasowane do potrzeb pracowników systemy motywacyjne można efektywnie i bez większych nakładów czasowych czy finansowych wdrożyć w krótkim czasie. Tym samym nieuchronna digitalizacja odciąża działy HR i podkreśla ich strategiczną rolę w budowaniu sukcesu firmy. Bo korzystanie przez działy z HR z najnowszych rozwiązań technologicznych wpływa nie tylko na poprawę efektywności ich działania czy optymalizację kosztów biznesowych, ale również na wizerunek firmy. Warto pamiętać, że tak bardzo obecnie poszukiwane przez pracodawców talenty z pokolenia millenialsów cenią „zdigitalizowane”
i nowoczesne miejsca pracy.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

HR_potrzebuje_IT_22_05_2017.doc

doc | 126 KB

Pobierz
HR_potrzebuje_IT_22_05_2017.txt

txt | 6,51 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Karta z Pajacykiem nowoczesna i innowacyjna

temu

Karta Podarunkowa z Pajacykiem, czyli Karta Podarunkowa Sodexo Stop Hunger wydawana we współpracy z Alior Bankiem została uznana za „Najbardziej innowacyjny polski instrument płatniczy w 2017 roku”. Wyróżnienie to przyznało jury konkursu towarzyszącemu jednemu z najbardziej prestiżowych wydarzeń dla rynku płatności - konferencji Central European Digital Payments.
Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

temu

Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących. 
Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!

temu

Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie łączą się z prezentami i obdarowywaniem – zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. To właśnie z tej okazji pracodawcy stają się Świętymi Mikołajami i nie tylko wręczają upominki wszystkim zatrudnionym, ale także chętnie angażują się w akcje charytatywne.
20 000 posiłków dla dzieci objętych programem Pajacyk

temu

Kolejny rekord pomagania chce w tym roku pobić Sodexo Benefits and Rewards Servicesi ufundować 20 000 posiłków dla potrzebujących wsparcia dzieci. To wyzwanie może się udać dzięki firmom, które zdecydują się wręczyć swoim pracownikom bożonarodzeniowy prezentw postaci wyjątkowej i limitowanej edycji Karty Podarunkowej z Pajacykiem.

Jakie ogłoszenie, takie zgłoszenie

Ogłoszenia o pracę to pierwszy element procesu rekrutacji. Ma przyciągnąć uwagę i zachęcić potencjalnych kandydatów. Warto pamiętać, że od tego jak firma skonstruuje jego treść, zależy kto na nie odpowie.