Przez żołądek do serca pracownika

Przez żołądek do serca pracownika

Opublikowany

Moda na zdrowe odżywianie nie przemija. Ludzie chcą dobrze wyglądać i równie dobrze się czuć. Z pomocą przychodzą nawet pracodawcy, którzy coraz więcej inwestują w świadczenia pozapłacowe motywujące pracowników do zdrowego stylu życia.

Coraz więcej firm wdraża programy, które mają na celu poprawę jakości życia zatrudnionych. Mowa tu nie tylko o badaniach profilaktycznych, karnetach sportowych czy inwestycji w ergonomię biura, ale przede wszystkim o edukacji prozdrowotnej oraz dofinansowaniu posiłków. Jak pokazuje najnowsze badanie potencjału rynku benefitów pracowniczych, przeprowadzone przez  Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards już ponad 50% pracodawców dba o samopoczucie pracowników oferując im dofinansowanie sportu i rekreacji oraz posiłków. W tym 11 % pracodawców, dofinansowuje posiłki zatrudnionym korzystając z kart żywieniowych, takich jak Karta Lunch Pass Sodexo. Rosną również kwoty jakie przedsiębiorstwa przeznaczają na ten cel – o ile w 2015 roku średnio, miesięcznie na jednego pracownika wydawały 99 zł, to w ubiegłym roku już 114 zł.


Zdrowa przerwa w pracy

W dzisiejszych biurowcach i fabrykach próżno szukać stołówek pracowniczych z monotonnym menu. Dawne bary zakładowe zmieniły się w nowoczesne restauracje z różnorodną, stale modyfikowaną ofertą. Nic w tym dziwnego, skoro z analiz Światowej Organziacji Zdrowia wynika, że istnieje ścisła zależność między zdrowiem pracownika, a zwiększeniem jego produktywności. Według „Zasad zdrowego żywienia” Instytutu Żywności i Żywienia powinniśmy spożywać „4-5 posiłków co 3-4 godziny”. Regularne jedzenie jest bardzo ważnym elementem w zdrowej diecie. Dzięki posiłkom w ciągu dnia pracy efektywność pracowników podczas kolejnych godzin jest wyższa, a czas, w teorii stracony na przerwę, przekłada się na lepsze wykonywanie służbowych obowiązków. Wiele badań potwierdza bowiem, że regularne przerwy w pracy zapobiegają zmęczeniu i zwiększają koncentrację, a wspólne posiłki z kolegami sprzyjają integracji. Dofinansowany przez firmę obiad motywuje, ale wpływa również na postrzeganie firmy jako troszczącej się o samopoczucie i zdrowie pracowników.


Wolność wyboru co, kiedy i gdzie zjeść

Świadczenie pozapłacowe w postaci kart przedpłaconych na posiłki wpisuje się w ideę zdrowego stylu życia. Daje pracownikom możliwość wyboru tego co chcą zjeść, kiedy i gdzie. Kartą Lunch Pass Sodexo można płacić za posiłki w tysiącach punktów gastronomicznych: w stołówkach firmowych, restauracjach, barach, kawiarniach. Płatność nimi jest również możliwa za granicą i online. Z kolei pracodawcy, oferując pracownikom kartę przepłaconą, mają pewność, że przekazane na posiłki  środki zostaną wydane zgodnie z ich przeznaczeniem.  

Dzięki karcie przedpłaconej na posiłki, pracownik ma swobodę
wyboru czy otrzymane środki  przeznaczy na lunch w czasie pracy zamówi danie na wynos czy skorzysta ze stołówki pracowniczej.
Zje drugie śniadanie, obiad, a może kolację. Doceniają to
zwłaszcza millenialsi, którzy coraz mocniej zaznaczają swoją
obecność na rynku pracy. Dla przedstawicieli pokolenia Y bardzo
istotnym czynnikiem motywującym jest również dbanie firmy o
tzw. well being, czyli dobre samopoczucie  pracowników, w co
idealnie wpisują się Karty Lunch Pass

Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Marketing Manager Product Portfolio, Sodexo Benefits and Rewards Services

Karcie Lunch Pass  towarzyszy pakiet atrakcyjnych promocji sięgających do 55% i oferty specjalne w sieci restauracji współpracujących z Sodexo.Dzięki mobilnej aplikacji  i opcji geolokalizacji pracownicy  mogą łatwo namierzyć najbliższe ich miejscu pracy czy zamieszkania restauracje, gdzie z Kartą Lunch Pass zapłacą mniej. Karta występuje  również w opcji zbliżeniowej. Istnieje też możliwość jej samodzielnego doładowania po wyczerpaniu środków przekazanych przez pracodawcę, aby móc dalej korzystać z promocji, również poza czasem w pracy.Z roku na rok rośnie świadomość pracodawców, że troska o zdrowie zatrudnionych nie może być pustą frazą. Sposobów na realizację tego celu jest wiele, a w każdym wdrażanym rozwiązaniu kluczowe są potrzeby. Można stawiać na rozbudowane programy prozdrowotne, ale można też korzystając z prostych i efektywnych rozwiązań zadbać o pracowników zapewniając im ciepły posiłek w ciągu dnia.  

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Przez_zoladek_do_serca_pracownika_01_02_2017.doc

doc | 124 KB

Pobierz
Przez_zoladek_do_serca_pracownika_01_02_2017.txt

txt | 6,63 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Karta z Pajacykiem nowoczesna i innowacyjna

temu

Karta Podarunkowa z Pajacykiem, czyli Karta Podarunkowa Sodexo Stop Hunger wydawana we współpracy z Alior Bankiem została uznana za „Najbardziej innowacyjny polski instrument płatniczy w 2017 roku”. Wyróżnienie to przyznało jury konkursu towarzyszącemu jednemu z najbardziej prestiżowych wydarzeń dla rynku płatności - konferencji Central European Digital Payments.
Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

temu

Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących. 
Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!

temu

Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie łączą się z prezentami i obdarowywaniem – zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. To właśnie z tej okazji pracodawcy stają się Świętymi Mikołajami i nie tylko wręczają upominki wszystkim zatrudnionym, ale także chętnie angażują się w akcje charytatywne.
20 000 posiłków dla dzieci objętych programem Pajacyk

temu

Kolejny rekord pomagania chce w tym roku pobić Sodexo Benefits and Rewards Servicesi ufundować 20 000 posiłków dla potrzebujących wsparcia dzieci. To wyzwanie może się udać dzięki firmom, które zdecydują się wręczyć swoim pracownikom bożonarodzeniowy prezentw postaci wyjątkowej i limitowanej edycji Karty Podarunkowej z Pajacykiem.

Smart zakupy dzięki pracodawcy

Polacy uwielbiają szukać sposobów, by jak najwięcej zaoszczędzić na zakupach, nabywając produkty jednocześnie tanie i dobrej jakości. W byciu smart shopperem mogą nas wspierać również  pracodawcy. W jaki sposób? Oferując pracownikom smart świadczenia.