Najlepszą reklamą firmy jest zadowolony pracownik

Najlepszą reklamą firmy jest zadowolony pracownik

Opublikowany

Pracodawcy, którzy mają problemy z pozyskiwaniem kandydatów do pracy, coraz częściej decydują się na programy poleceń pracowniczych. Ale czy wszyscy zatrudnieni są skłonni zareklamować znajomym firmę, w której pracują? Co może ich do tego zachęcić?

Rekomendacje czy programy poleceń z powodzeniem wykorzystują już firmy z branż, które od lat zmagają się z niedoborem talentów, czyli głównie IT oraz centra usług wspólnych. Po takie rozwiązania sięgają również inne przedsiębiorstwa mające problem ze znalezieniem kandydatów do pracy. Wyniki najnowszego raportu LinkedIn „Global Recruiting Trends 2017” potwierdzają, że polecenia pracownicze docenia obecnie aż 48% firm, które już wiedzą, że tak pozyskani kandydaci zazwyczaj bardziej odpowiadają ich oczekiwaniom. Trzeba jednak pamiętać, że zachwalać i reklamować firmę, chcą tylko zadowoleni pracownicy, którzy uważają ją za atrakcyjną.

Na polecenie trzeba zasłużyć

Jak się okazuje, w kwestii pracowniczych rekomendacji przedsiębiorstwa mają jeszcze wiele do zrobienia. W badaniu „Szczęśliwy jak Polak w pracy” Sodexo Benefits and Rewards Services i Kantar Millward Brown tylko 28% zatrudnionych zadeklarowało chęć polecenia innym firmy, w której pracują. Co więc przedsiębiorstwa powinny zrobić, by podnieść swoją atrakcyjność? Według pracowników kluczowe w jej budowaniu poza wynagrodzeniem są dodatkowe świadczenia pozapłacowe. Nie bez znaczenia pozostają też stabilne zatrudnienie, dobra atmosfera oraz równowaga między pracą a życiem prywatnym.

Rola świadczeń pozapłacowych stale rośnie. Pracodawcy
inwestują w nie coraz więcej, doceniając je również jako istotny
element employer brandingu. Świadczenia przestały więc być już
tylko kosztem, a stały się przemyślaną inwestycją w kapitał ludzki. Dzięki takiemu podejściu wśród pracowników rośnie zadowolenie z pracy, zaangażowanie i chęć rekomendacji, a to przekłada się na coraz lepsze wyniki firmy, także w zakresie rekrutacji.

Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services

Oczekiwania pracowników co do dodatków pozapłacowych wciąż rosną, dlatego optymalnym rozwiązaniem będzie zaoferowanie im najlepszego pakietu, czyli składającego się ze świadczeń samodzielnie przez nich wybranych.

Jest rekomendacja, jest i nagroda

Ważnym aspektem poleceń pracowniczych jest ograniczenie kosztów ogłoszeń rekrutacyjnych i współpracy z agencjami zatrudnienia. Zaoszczędzony w ten sposób budżet firma może przeznaczyć na gratyfikację osób rekomendujących, ponieważ to właśnie nagroda jest głównym motywatorem w programach poleceń. Ale czy każda zadziała równie skutecznie? W jaki sposób wyrazić uznanie rekomendującym, jak nagradzać, aby zachęcić również innych do takiego działania?

Wystarczy, że przyjrzymy się naturze człowieka. Każdy z nas ma
potrzebę doceniania i wyróżnienia. Dlatego warto tworzyć takie
programy motywacyjne, które pozwolą rekomendującym
pracownikom tak właśnie się poczuć, a innych zachęcą do wzięcia udziału w programach poleceń.

Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services

Pomocnym rozwiązaniem jest platforma Sodexo Effect, czyli kompletny program motywacyjny, w którym pracownicy są nagradzani za takie specjalne działania jak np. innowacyjne pomysły, zrealizowanie określonych celów, czy zarekomendowanie firmy potencjalnym kandydatom. Za zebrane punkty sami mogą wybrać najbardziej odpowiadającą ich potrzebom nagrodę. Swobodę wyboru gratyfikacji za polecenia dają również karty i kupony podarunkowe,
które gwarantują spełnienie oczekiwań każdej nagrodzonej w ten sposób osoby. Ponadto pozwalają korzystać z wielu promocji i atrakcyjnych ofert specjalnych.

Warto więc pamiętać, że na powodzenie programów poleceń wpływa odpowiednie wyróżnienie rekomendujących. To od sposobu docenienia ich wysiłku zależy zadowolenie pracodawców, którzy w ten sposób pozyskują dobrych pracowników i zadowolenie kandydatów, którzy otrzymują gwarancję atrakcyjnego zatrudnienia.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Pracownik_najlepsza_reklama_firmy_08_06_2017.doc

doc | 133 KB

Pobierz
Pracownik_najlepsza_reklama_firmy_08_06_2017.txt

txt | 6,41 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
1000 złotych na świadczenia bez podatku!

temu

Od stycznia 2018 roku ponad dwuipółkrotnie, do kwoty 1.000 złotych, wzrósł limit zwolnienia z podatku dochodowego PIT od wartości  konkretnych świadczeń pozapłacowych finansowanych ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Warto o tym pamiętać planując tegoroczny budżet socjalny i wydatki przeznaczone na motywację  pracowników.
Karta z Pajacykiem nowoczesna i innowacyjna

temu

Karta Podarunkowa z Pajacykiem, czyli Karta Podarunkowa Sodexo Stop Hunger wydawana we współpracy z Alior Bankiem została uznana za „Najbardziej innowacyjny polski instrument płatniczy w 2017 roku”. Wyróżnienie to przyznało jury konkursu towarzyszącemu jednemu z najbardziej prestiżowych wydarzeń dla rynku płatności - konferencji Central European Digital Payments.
Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

temu

Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących. 
Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!

temu

Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie łączą się z prezentami i obdarowywaniem – zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. To właśnie z tej okazji pracodawcy stają się Świętymi Mikołajami i nie tylko wręczają upominki wszystkim zatrudnionym, ale także chętnie angażują się w akcje charytatywne.

Nawet 45 000 zł oszczędności dla pracodawców

Ponad 45 000 złotych w skali roku może zaoszczędzić na podatkach pracodawca zatrudniający 100 pracowników, który zdecyduje się na dofinansowanie im posiłków.