Pracodawcy nagradzają nie tylko od święta

Pracodawcy nagradzają nie tylko od święta

Opublikowany

Nagroda od szefa motywuje szczególnie, gdy pracownik może liczyć na systematyczne docenianie efektów jego pracy. Dlatego pracodawcy wraz ze zmieniającymi się  oczekiwaniami kolejnych zatrudnianych pokoleń, zmieniają swoje podejście, nagradzając już nie tylko od święta. W ubiegłym roku, w ramach specjalnych budżetów, firmy przeznaczyły na ten cel średnio 11 216 zł.

W uznaniu zasług…

Jak pokazują wyniki najnowszego badania Sodexo Benefits and Rewards Services „Drogowskaz Motywacyjny 2017”, już ponad 1/3 firm nagradza pracowników za określony wysiłek włożony
w konkretne działania oraz za osiągnięcie postawionego celu. 84% pracodawców docenia swoich ludzi za wyniki pracy, a 29% za udział w projektach. Wzmacnianie zaangażowania pracowników ma więc miejsce nie tylko przy okazji świąt kalendarzowych czy branżowych. Co więcej, odnosi się nie tylko do efektu końcowego realizowanych zadań, ale także do poszczególnych etapów. Przedsiębiorcy znajdują więc czas i środki na docenianie oraz wyróżnianie, zarówno tych, którym udaje się osiągnąć zamierzone cele i zrealizować plany, jak
i tych którzy tylko w nich współuczestniczą.

Pracodawcy wciąż szukają nowych sposobów podnoszenia zaangażowania pracowników, zwłaszcza coraz liczniejszego na rynku pracy pokolenia Y. Millenialsi chcą szybko widzieć efekty swojej pracy a od przełożonych oczekują nie tylko bieżącego wyznaczania celów i regularnych informacji zwrotnych, ale i systematycznego doceniania wyników. Brak wizji nagrody za realizację zadań szybko ich demotywuje, dlatego już podczas rozmów rekrutacyjnych warto przedstawiać im przejrzysty system nagradzania. Dotyczy to większości pracowników, którzy oczekują docenienia dobrze wykonanej pracy, bo dzięki temu mają poczucie, że to co robią ma znaczenie.

Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Marketingu, Sodexo Benefits and Rewards Services

…i w ramach zachęcenia do zmiany

Nagradzanie nie tylko przy okazji świąt ma również zachęcić pracowników do zmian postaw. 16% przedsiębiorców nagradza za brak absencji, 11% za brak spóźnień, a 5% za niepalenie. Tego rodzaju gratyfikację wykorzystują przede wszystkim firmy z kapitałem zagranicznym. Jednak nagroda w tym przypadku to finał procesu, w który angażuje się pracodawca. Modyfikacja postaw wymaga dużej motywacji wewnętrznej i samoświadomości, dlatego pracodawcy realizują szkolenia i korzystają
z rozwiązań pomagających w indywidualnym wyznaczaniu celów i sprawnym zarządzaniu wynikami takich jak Sodexo Effect. Nagradzanie za efekty i osiąganie celów to jeden z trendów, które obok umożliwiania pracownikom samodzielnego wyboru świadczeń i myślenia o dodatkach pozapłacowych w kategorii inwestycji, a nie wydatków, wskazują w jakim kierunku powinna podążać motywacja pracowników, aby zwiększać
i lojalność, motywację i efektywność pracy, a także budować pozytywny wizerunek pracodawcy.                                                                                           
grafika_nagradzanie pracownikow.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Pracodawcy_nagradzaja-pracownikow_22_03_2017.doc

doc | 121 KB

Pobierz
Pracodawcy_nagradzaja-pracownikow_22_03_2017.txt

txt | 5,26 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Wakacyjny prezent od szefa

temu

W portfelach większości wczasowiczów nie znajdziemy „prezentów” od ich pracodawców. Jak pokazują wyniki badania „Drogowskaz Motywacyjny 2018”, dodatkowe świadczenia w okresie wakacyjnym przyznaje swoim pracownikom tylko 1 na 5 firm działających w Polsce. Czy warto motywować urlopowiczów i jak to zrobić najlepiej?
1000 złotych na świadczenia bez podatku!

temu

Od stycznia 2018 roku ponad dwuipółkrotnie, do kwoty 1.000 złotych, wzrósł limit zwolnienia z podatku dochodowego PIT od wartości  konkretnych świadczeń pozapłacowych finansowanych ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Warto o tym pamiętać planując tegoroczny budżet socjalny i wydatki przeznaczone na motywację  pracowników.
Karta z Pajacykiem nowoczesna i innowacyjna

temu

Karta Podarunkowa z Pajacykiem, czyli Karta Podarunkowa Sodexo Stop Hunger wydawana we współpracy z Alior Bankiem została uznana za „Najbardziej innowacyjny polski instrument płatniczy w 2017 roku”. Wyróżnienie to przyznało jury konkursu towarzyszącemu jednemu z najbardziej prestiżowych wydarzeń dla rynku płatności - konferencji Central European Digital Payments.
Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

temu

Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących.