Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!
Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!

Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!

Opublikowany

Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie łączą się z prezentami i obdarowywaniem – zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. To właśnie z tej okazji pracodawcy stają się Świętymi Mikołajami i nie tylko wręczają upominki wszystkim zatrudnionym, ale także chętnie angażują się w akcje charytatywne.

Zdaniem pracowników, którzy wzięli udział w badaniu „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” przeprowadzonym przez Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services[i], aż 45% firm w których pracują angażuje się w akcje charytatywne, a zdecydowana większość z nich (90%) zaprasza zatrudnionych do udziału w tego rodzaju projektach. Co najważniejsze są to inicjatywy doceniane wewnątrz organizacji, bo 60% ankietowanych zawsze lub prawie zawsze chętnie bierze w nich udział, a jedna trzecia robi to sporadycznie.    

Kim jest statystyczny firmowy Święty Mikołaj?

Jak pokazują wyniki badania w akcje charytatywne częściej włączają się duże przedsiębiorstwa, zatrudniające 250 i więcej pracowników (65%). Natomiast zdecydowanie rzadziej robią to firmy zatrudniające do 20 osób – projekty związane z pomaganiem potrzebującym realizuje co czwarta tej wielkości organizacja (27%). Szczodrość Świętego Mikołaja zależy również od formy własności spółek. Najchętniej tego typu akcje realizują organizacje z przewagą kapitału zagranicznego (66%), a także  firmy państwowe (56%). Najmniej aktywne w tym obszarze są prywatne firmy polskie – co trzeci podmiot z tej grupy ma na swoim koncie projekty charytatywne. Gdy przyjrzymy się branżom to najbardziej aktywnym sektorem angażującym się w działania społeczne jest sektor publiczny – według badania aż 58% instytucji bierze udział w akcjach charytatywnych. Świętymi Mikołajami staje się także co druga firma zajmująca się handlem i co trzecia produkcyjna.

Jak pokazują wyniki omawianego badania większość firm angażuje pracowników do realizowanych przez siebie akcji
charytatywnych. To świetna wiadomość – bo nie dość, że wszyscy tworzą wspólnotę celów i wartości, to pomagają potrzebującym.
Takie projekty budzą pozytywne emocje, dzięki czemu włącza się w nie coraz więcej osób. Do tej pory dzięki firmom, które kupiły dla swoich pracowników Karty Podarunkowe z Pajacykiem i zaangażowały się we wspólną akcję Sodexo i Polskiej Akcji Humanitarnej,
sfinansowaliśmy 15 000 posiłków dla dzieci.  W tym roku chcemy
pobić nasz dotychczasowy rekord i ufundować 20 000 posiłków. Mam nadzieję, że dzięki zaangażowaniu firm i ich pracowników osiągniemy ten cel

Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Kierownik Kategorii Motywacja Pracowników,
Sodexo Benefits and Rewards Services.

Jak pomagać firmie, pracownikom i potrzebującym?

Pomysłów na świąteczne akcje charytatywne jest wiele – od zbiórki prezentów czy ubrań dla potrzebujących przez zorganizowanie wigilii w domu dziecka czy świetlicy osiedlowej po finansowe datki na określone cele. Od dwóch lat firma Sodexo Benefits and Rewards Services z okazji Świąt Bożego Narodzenia oferuje pracodawcom wyjątkowy prezent dla ich pracowników – limitowaną edycję Karty Podarunkowej z Pajacykiem. Każde 10 zamówionych Kart Podarunkowych z Pajacykiem to jeden posiłek dla dziecka objętego programem Pajacyk, który jest organizowany przez Polską Akcję Humanitarną. Ponadto pracownicy mogą dodatkowo wesprzeć akcję kupując produkty w Promosklepie Sodexo czy kupując dodatkową cegiełkę, czyli jeden posiłek dla dziecka. Jak widać każdy może zostać Świętym Mikołajem – wystarczy chcieć i mądrze wybrać prezent dla pracowników. Dzięki takiemu podejściu i zaangażowaniu wielu firm z całej Polski Sodexo ufundowało w ciągu ostatniego roku 15.000 posiłków dla podopiecznych programu Pajacyk.

[1] Badanie „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” przeprowadził instytut Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska w sierpniu 2017 r. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków N=389 (zatrudnionych na umowę o pracę), za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w ramach sondażu CATIBUS.

Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_pracodawcy.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_pracodawcy.jpg

grafika | 775 KB

Pobierz
Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_nawet_pracodawcy_22_11_2017.doc

doc | 139 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Karta z Pajacykiem nowoczesna i innowacyjna

temu

Karta Podarunkowa z Pajacykiem, czyli Karta Podarunkowa Sodexo Stop Hunger wydawana we współpracy z Alior Bankiem została uznana za „Najbardziej innowacyjny polski instrument płatniczy w 2017 roku”. Wyróżnienie to przyznało jury konkursu towarzyszącemu jednemu z najbardziej prestiżowych wydarzeń dla rynku płatności - konferencji Central European Digital Payments.
Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

temu

Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących. 
20 000 posiłków dla dzieci objętych programem Pajacyk

temu

Kolejny rekord pomagania chce w tym roku pobić Sodexo Benefits and Rewards Servicesi ufundować 20 000 posiłków dla potrzebujących wsparcia dzieci. To wyzwanie może się udać dzięki firmom, które zdecydują się wręczyć swoim pracownikom bożonarodzeniowy prezentw postaci wyjątkowej i limitowanej edycji Karty Podarunkowej z Pajacykiem.
HR potrzebuje IT

temu

Jeszcze niedawno na półkach działów HR zalegały tony papierowych dokumentów. Z czasem informacje zapisane na papierze znalazły się w komputerowych bazach danych. Dziś działy HR przechodzą cyfrową ewolucję, zyskując wyższą efektywność i oszczędności.

Continental z Drive Solution Managerem

Krzysztof Otrząsek objął funkcję menedżera ds. rozwiązań cyfrowych w Continental Opony Polska. Na nowo utworzonym stanowisku będzie odpowiedzialny za rozwój oraz wdrażanie inteligentnych rozwiązań cyfrowych dla opon do ciężarówek, autobusów i pojazdów specjalistycznych zarówno na rynku polskim, jak i w krajach nadbałtyckich.