Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!
Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!

Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!

Opublikowany

Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie łączą się z prezentami i obdarowywaniem – zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. To właśnie z tej okazji pracodawcy stają się Świętymi Mikołajami i nie tylko wręczają upominki wszystkim zatrudnionym, ale także chętnie angażują się w akcje charytatywne.

Zdaniem pracowników, którzy wzięli udział w badaniu „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” przeprowadzonym przez Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services[i], aż 45% firm w których pracują angażuje się w akcje charytatywne, a zdecydowana większość z nich (90%) zaprasza zatrudnionych do udziału w tego rodzaju projektach. Co najważniejsze są to inicjatywy doceniane wewnątrz organizacji, bo 60% ankietowanych zawsze lub prawie zawsze chętnie bierze w nich udział, a jedna trzecia robi to sporadycznie.    

Kim jest statystyczny firmowy Święty Mikołaj?

Jak pokazują wyniki badania w akcje charytatywne częściej włączają się duże przedsiębiorstwa, zatrudniające 250 i więcej pracowników (65%). Natomiast zdecydowanie rzadziej robią to firmy zatrudniające do 20 osób – projekty związane z pomaganiem potrzebującym realizuje co czwarta tej wielkości organizacja (27%). Szczodrość Świętego Mikołaja zależy również od formy własności spółek. Najchętniej tego typu akcje realizują organizacje z przewagą kapitału zagranicznego (66%), a także  firmy państwowe (56%). Najmniej aktywne w tym obszarze są prywatne firmy polskie – co trzeci podmiot z tej grupy ma na swoim koncie projekty charytatywne. Gdy przyjrzymy się branżom to najbardziej aktywnym sektorem angażującym się w działania społeczne jest sektor publiczny – według badania aż 58% instytucji bierze udział w akcjach charytatywnych. Świętymi Mikołajami staje się także co druga firma zajmująca się handlem i co trzecia produkcyjna.

Jak pokazują wyniki omawianego badania większość firm angażuje pracowników do realizowanych przez siebie akcji
charytatywnych. To świetna wiadomość – bo nie dość, że wszyscy tworzą wspólnotę celów i wartości, to pomagają potrzebującym.
Takie projekty budzą pozytywne emocje, dzięki czemu włącza się w nie coraz więcej osób. Do tej pory dzięki firmom, które kupiły dla swoich pracowników Karty Podarunkowe z Pajacykiem i zaangażowały się we wspólną akcję Sodexo i Polskiej Akcji Humanitarnej,
sfinansowaliśmy 15 000 posiłków dla dzieci.  W tym roku chcemy
pobić nasz dotychczasowy rekord i ufundować 20 000 posiłków. Mam nadzieję, że dzięki zaangażowaniu firm i ich pracowników osiągniemy ten cel

Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Kierownik Kategorii Motywacja Pracowników,
Sodexo Benefits and Rewards Services.

Jak pomagać firmie, pracownikom i potrzebującym?

Pomysłów na świąteczne akcje charytatywne jest wiele – od zbiórki prezentów czy ubrań dla potrzebujących przez zorganizowanie wigilii w domu dziecka czy świetlicy osiedlowej po finansowe datki na określone cele. Od dwóch lat firma Sodexo Benefits and Rewards Services z okazji Świąt Bożego Narodzenia oferuje pracodawcom wyjątkowy prezent dla ich pracowników – limitowaną edycję Karty Podarunkowej z Pajacykiem. Każde 10 zamówionych Kart Podarunkowych z Pajacykiem to jeden posiłek dla dziecka objętego programem Pajacyk, który jest organizowany przez Polską Akcję Humanitarną. Ponadto pracownicy mogą dodatkowo wesprzeć akcję kupując produkty w Promosklepie Sodexo czy kupując dodatkową cegiełkę, czyli jeden posiłek dla dziecka. Jak widać każdy może zostać Świętym Mikołajem – wystarczy chcieć i mądrze wybrać prezent dla pracowników. Dzięki takiemu podejściu i zaangażowaniu wielu firm z całej Polski Sodexo ufundowało w ciągu ostatniego roku 15.000 posiłków dla podopiecznych programu Pajacyk.

[1] Badanie „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” przeprowadził instytut Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska w sierpniu 2017 r. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków N=389 (zatrudnionych na umowę o pracę), za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w ramach sondażu CATIBUS.

Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_pracodawcy.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_pracodawcy.jpg

grafika | 775 KB

Pobierz
Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_nawet_pracodawcy_22_11_2017.doc

doc | 139 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Wakacyjny prezent od szefa

temu

W portfelach większości wczasowiczów nie znajdziemy „prezentów” od ich pracodawców. Jak pokazują wyniki badania „Drogowskaz Motywacyjny 2018”, dodatkowe świadczenia w okresie wakacyjnym przyznaje swoim pracownikom tylko 1 na 5 firm działających w Polsce. Czy warto motywować urlopowiczów i jak to zrobić najlepiej?
1000 złotych na świadczenia bez podatku!

temu

Od stycznia 2018 roku ponad dwuipółkrotnie, do kwoty 1.000 złotych, wzrósł limit zwolnienia z podatku dochodowego PIT od wartości  konkretnych świadczeń pozapłacowych finansowanych ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Warto o tym pamiętać planując tegoroczny budżet socjalny i wydatki przeznaczone na motywację  pracowników.
Karta z Pajacykiem nowoczesna i innowacyjna

temu

Karta Podarunkowa z Pajacykiem, czyli Karta Podarunkowa Sodexo Stop Hunger wydawana we współpracy z Alior Bankiem została uznana za „Najbardziej innowacyjny polski instrument płatniczy w 2017 roku”. Wyróżnienie to przyznało jury konkursu towarzyszącemu jednemu z najbardziej prestiżowych wydarzeń dla rynku płatności - konferencji Central European Digital Payments.
Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

temu

Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących.