Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!
Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

Opublikowany

Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących. 

Obecnie w różnego rodzaju przedsięwzięcia charytatywne, również te organizowane przez firmy, częściej angażują się kobiety oraz osoby z wyższym wykształceniem (po 85% ankietowanych). Mężczyźni również nie pozostają obojętni na potrzeby innych – trzech na czterech panów bierze udział w akcjach społecznych. Badanie „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” Sodexo Benefits and Rewards Services pokazało, że bez względu na to czy pochodzimy z małej wsi czy dużego miasta chętnie pomagamy – średnio 80% populacji w Polsce wspiera potrzebujących.

Pomaganie daje ogromną satysfakcję i sprawia, że czujemy się
potrzebni. Ważne, by firmy stwarzały pracownikom możliwości
niesienia pomocy i doceniały każdy przejaw dobroczynności
wśród zatrudnionych. Taka postawa pracodawcy to wyraźny
sygnał, że dążenie do pozytywnych zmian społecznych jest ważną i integralną częścią działalności firmy.

Karina Diłanian – Ponkowicz, kierowniczka ds. współpracy z darczyńcami w Polskiej Akacji Humanitarnej

Z tego samego badania wynika, że 45% firm działających w Polsce angażuje się w projekty charytatywne. Czynny udział bierze w nich ponad 60% pracowników. Są to przede wszystkim osoby w wieku 35–44 lata – blisko trzy czwarte z nich uczestniczy w takich akcjach. W grupie najmłodszych pracowników dobroczynnością wykazuje się 58% respondentów, a w pokoleniu X (45 lat i więcej) co drugi jego reprezentant.
Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_pracownicy.jpg

Angażowanie pracowników w działania dobroczynne sprzyja budowaniu pozytywnej atmosfery i integruje ludzi wokół ważnej idei – wspólnego pomagania innym. To również nowa tendencja w motywowaniu pracowników, którzy cenią pracodawców, dla których
dobroczynność jest ważna

Magdalena Słomczewska – Klimiuk, kierownik marketingu w Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce

Możliwości zaangażowania pracowników w pomoc potrzebującym jest wiele. Można m.in. wspierać ich finansowo, uczestniczyć w imprezach dobroczynnych (maratony, koncerty), organizować rozmaite zbiórki lub pomagać osobiście na zasadzie wolontariatu pracowniczego. Ważne, aby forma współpracy odpowiadała możliwościom firmy i pracowników, dawała radość ze wspólnych akcji oraz dumę z ich rezultatów. Od dwóch lat firma Sodexo Benefits and Rewards Services z okazji Świąt Bożego Narodzenia oferuje pracodawcom wyjątkowy prezent dla ich pracowników – limitowaną edycję Karty Podarunkowej z Pajacykiem. Każde 10 zamówionych Kart Podarunkowych z Pajacykiem to jeden posiłek dla dziecka objętego programem Pajacyk organizowanym przez Polską Akcję Humanitarną. Ponadto pracownicy mogą dodatkowo wesprzeć akcję kupując produkty w Promosklepie Sodexo czy kupując dodatkową cegiełkę, czyli jeden posiłek dla dziecka. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu firm i pracowników z całej Polski Sodexo ufundowało do tej pory 15 000 posiłków dla dzieci uczestniczących w programie Pajacyk.
Od dwóch lat firma Sodexo Benefits and Rewards Services z okazji Świąt  Bożego Narodzenia oferuje pracodawcom wyjątkowy prezent dla ich  pracowników – limitowaną edycję Karty Podarunkowej z Pajacykiem. Każde  10 zamówionych Kart Podarunkowych z Pajacykiem to jeden posiłek dla  dziecka objętego programem Pajacyk organizowanym przez Polską Akcję  Humanitarną. Ponadto pracownicy mogą dodatkowo wesprzeć akcję kupując  produkty w Promosklepie Sodexo czy kupując dodatkową cegiełkę, czyli  jeden posiłek dla dziecka. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu firm i  pracowników z całej Polski Sodexo ufundowało do tej pory 15 000 posiłków  dla dzieci uczestniczących w programie Pajacyk.

Źródło: Badanie „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” przeprowadził Instytut Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska w sierpniu 2017 r. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków N=389 (zatrudnionych na umowę o pracę), za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w ramach sondażu CATIBUS.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_pracownicy_29_11_2017.doc

doc | 136 KB

Pobierz
Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_pracownicy.jpg

grafika | 713 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!

temu

Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie łączą się z prezentami i obdarowywaniem – zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. To właśnie z tej okazji pracodawcy stają się Świętymi Mikołajami i nie tylko wręczają upominki wszystkim zatrudnionym, ale także chętnie angażują się w akcje charytatywne.
20 000 posiłków dla dzieci objętych programem Pajacyk

temu

Kolejny rekord pomagania chce w tym roku pobić Sodexo Benefits and Rewards Servicesi ufundować 20 000 posiłków dla potrzebujących wsparcia dzieci. To wyzwanie może się udać dzięki firmom, które zdecydują się wręczyć swoim pracownikom bożonarodzeniowy prezentw postaci wyjątkowej i limitowanej edycji Karty Podarunkowej z Pajacykiem.
HR potrzebuje IT

temu

Jeszcze niedawno na półkach działów HR zalegały tony papierowych dokumentów. Z czasem informacje zapisane na papierze znalazły się w komputerowych bazach danych. Dziś działy HR przechodzą cyfrową ewolucję, zyskując wyższą efektywność i oszczędności.
Farmacja świadczeniami kusi

temu

Duże budżety na świadczenia pozapłacowe oraz umożliwienie ich samodzielnego wyboru, to sposób branży farmaceutycznej i sprzętu medycznego na przyciągnięcie oraz zatrzymanie najlepszych pracowników. To główne wnioski płynące z raportu „Polityka zarządzania świadczeniami pozapłacowymi w sektorze farmacji i sprzętu medycznego” przygotowanego przez firmę Antal we współpracy Sodexo Benefits and Rewards Services.

Bezpiecznie w trasie z euroShell

Karty flotowe są już standardem w firmach transportowych. Umożliwiają bezgotówkowe regulowanie  płatności nie tylko za paliwo, ale także za opłaty drogowe, myjnie czy zakupy na stacjach. Są wygodne w użyciu, a przede wszystkim bezpieczne – brak konieczności posiadania gotówki. Nie oznacza to jednak, że kierowcy są zwolnieni z obowiązku dbania o bezpieczeństwo swoich kart. Eksperci euroShell przygotowali 5 zasad bezpieczeństwa w trasie, o których powinien pamiętać każdy użytkownik kart flotowych.