Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!
Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

Opublikowany

Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących. 

Obecnie w różnego rodzaju przedsięwzięcia charytatywne, również te organizowane przez firmy, częściej angażują się kobiety oraz osoby z wyższym wykształceniem (po 85% ankietowanych). Mężczyźni również nie pozostają obojętni na potrzeby innych – trzech na czterech panów bierze udział w akcjach społecznych. Badanie „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” Sodexo Benefits and Rewards Services pokazało, że bez względu na to czy pochodzimy z małej wsi czy dużego miasta chętnie pomagamy – średnio 80% populacji w Polsce wspiera potrzebujących.

Pomaganie daje ogromną satysfakcję i sprawia, że czujemy się
potrzebni. Ważne, by firmy stwarzały pracownikom możliwości
niesienia pomocy i doceniały każdy przejaw dobroczynności
wśród zatrudnionych. Taka postawa pracodawcy to wyraźny
sygnał, że dążenie do pozytywnych zmian społecznych jest ważną i integralną częścią działalności firmy.

Karina Diłanian – Ponkowicz, kierowniczka ds. współpracy z darczyńcami w Polskiej Akacji Humanitarnej

Z tego samego badania wynika, że 45% firm działających w Polsce angażuje się w projekty charytatywne. Czynny udział bierze w nich ponad 60% pracowników. Są to przede wszystkim osoby w wieku 35–44 lata – blisko trzy czwarte z nich uczestniczy w takich akcjach. W grupie najmłodszych pracowników dobroczynnością wykazuje się 58% respondentów, a w pokoleniu X (45 lat i więcej) co drugi jego reprezentant.
Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_pracownicy.jpg

Angażowanie pracowników w działania dobroczynne sprzyja budowaniu pozytywnej atmosfery i integruje ludzi wokół ważnej idei – wspólnego pomagania innym. To również nowa tendencja w motywowaniu pracowników, którzy cenią pracodawców, dla których
dobroczynność jest ważna

Magdalena Słomczewska – Klimiuk, kierownik marketingu w Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce

Możliwości zaangażowania pracowników w pomoc potrzebującym jest wiele. Można m.in. wspierać ich finansowo, uczestniczyć w imprezach dobroczynnych (maratony, koncerty), organizować rozmaite zbiórki lub pomagać osobiście na zasadzie wolontariatu pracowniczego. Ważne, aby forma współpracy odpowiadała możliwościom firmy i pracowników, dawała radość ze wspólnych akcji oraz dumę z ich rezultatów. Od dwóch lat firma Sodexo Benefits and Rewards Services z okazji Świąt Bożego Narodzenia oferuje pracodawcom wyjątkowy prezent dla ich pracowników – limitowaną edycję Karty Podarunkowej z Pajacykiem. Każde 10 zamówionych Kart Podarunkowych z Pajacykiem to jeden posiłek dla dziecka objętego programem Pajacyk organizowanym przez Polską Akcję Humanitarną. Ponadto pracownicy mogą dodatkowo wesprzeć akcję kupując produkty w Promosklepie Sodexo czy kupując dodatkową cegiełkę, czyli jeden posiłek dla dziecka. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu firm i pracowników z całej Polski Sodexo ufundowało do tej pory 15 000 posiłków dla dzieci uczestniczących w programie Pajacyk.
Od dwóch lat firma Sodexo Benefits and Rewards Services z okazji Świąt  Bożego Narodzenia oferuje pracodawcom wyjątkowy prezent dla ich  pracowników – limitowaną edycję Karty Podarunkowej z Pajacykiem. Każde  10 zamówionych Kart Podarunkowych z Pajacykiem to jeden posiłek dla  dziecka objętego programem Pajacyk organizowanym przez Polską Akcję  Humanitarną. Ponadto pracownicy mogą dodatkowo wesprzeć akcję kupując  produkty w Promosklepie Sodexo czy kupując dodatkową cegiełkę, czyli  jeden posiłek dla dziecka. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu firm i  pracowników z całej Polski Sodexo ufundowało do tej pory 15 000 posiłków  dla dzieci uczestniczących w programie Pajacyk.

Źródło: Badanie „Wszyscy jesteśmy Mikołajami” przeprowadził Instytut Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska w sierpniu 2017 r. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków N=389 (zatrudnionych na umowę o pracę), za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w ramach sondażu CATIBUS.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_pracownicy_29_11_2017.doc

doc | 136 KB

Pobierz
Wszyscy_jestesmy_Mikolajami_pracownicy.jpg

grafika | 713 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Wakacyjny prezent od szefa

temu

W portfelach większości wczasowiczów nie znajdziemy „prezentów” od ich pracodawców. Jak pokazują wyniki badania „Drogowskaz Motywacyjny 2018”, dodatkowe świadczenia w okresie wakacyjnym przyznaje swoim pracownikom tylko 1 na 5 firm działających w Polsce. Czy warto motywować urlopowiczów i jak to zrobić najlepiej?
1000 złotych na świadczenia bez podatku!

temu

Od stycznia 2018 roku ponad dwuipółkrotnie, do kwoty 1.000 złotych, wzrósł limit zwolnienia z podatku dochodowego PIT od wartości  konkretnych świadczeń pozapłacowych finansowanych ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Warto o tym pamiętać planując tegoroczny budżet socjalny i wydatki przeznaczone na motywację  pracowników.
Karta z Pajacykiem nowoczesna i innowacyjna

temu

Karta Podarunkowa z Pajacykiem, czyli Karta Podarunkowa Sodexo Stop Hunger wydawana we współpracy z Alior Bankiem została uznana za „Najbardziej innowacyjny polski instrument płatniczy w 2017 roku”. Wyróżnienie to przyznało jury konkursu towarzyszącemu jednemu z najbardziej prestiżowych wydarzeń dla rynku płatności - konferencji Central European Digital Payments.
Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!

temu

Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie łączą się z prezentami i obdarowywaniem – zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. To właśnie z tej okazji pracodawcy stają się Świętymi Mikołajami i nie tylko wręczają upominki wszystkim zatrudnionym, ale także chętnie angażują się w akcje charytatywne.