Ho, ho, ho! Czy są tu grzeczni pracownicy?
Ho, ho, ho! Czy są tu grzeczni pracownicy?

Ho, ho, ho! Czy są tu grzeczni pracownicy?

Opublikowany

Mimo że pracownicy nie piszą listów do Świętego Mikołaja to 9 na 10 pracodawców docenia całoroczną pracę zatrudnionych i wręcza im świąteczne prezenty[i]. Najbardziej pracowników cieszą te podarunki, które mogą wybrać sami i te, które są wsparciem dla domowych budżetów. 

Boże Narodzenie jest aż dla 87%[i] firm okazją do obdarowania swoich pracowników. To miły gest, który integruje, buduje przyjazną atmosferę, poczucie więzi z firmą i wspiera wizerunek dobrego pracodawcy. Zanim jednak prezenty trafią pod firmową choinkę warto lepiej poznać oczekiwania obdarowanych i wręczyć im to, co naprawdę chcieliby dostać.    

Lista pracowniczych życzeń

Z badania „O czym marzą pracownicy na święta?” [i]  przeprowadzonego na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, wynika, że wśród pozagotówkowych świadczeń najbardziej pożądanym prezentem są bony i kupony podarunkowe. Chciałaby je otrzymać ponad połowa ankietowanych. Są ulubionym upominkiem wszystkich zatrudnionych bez względu na ich  wiek, płeć czy wykształcenie. Natłok przedświątecznych zajęć powoduje,  że 35% marzy o dodatkowych dniach wolnych od pracy. Wysoko w rankingu  firmowych upominków jest także dofinansowanie sportu i rekreacji,  które wybrało 32% pracowników. Z kolei dla 29% dobrym podarunkiem byłoby  dofinansowanie kultury, czyli biletów do kina, teatru czy na koncerty.  Co czwarty aktywny zawodowo Polak oczekuje kart przedpłaconych, które  podobnie jak kupony podarunkowe zaspokajają ich indywidualne potrzeby.  

O czym marzą pracownicy na święta?<br>

O czym marzą pracownicy na święta?

Zastanawiając się nad wyborem idealnego prezentu warto wziąć pod uwagę oczekiwania i potrzeby osób, które chcemy obdarować.  Najbardziej trafionymi prezentami są kupony i karty podarunkowe, a to dlatego, że pozwalają, by każdy osobiście zdecydował jaki upominek dla siebie wybrać. Pracownicy cenią je za możliwość zrobienia zakupów bez gotówki, ale przede wszystkim za wsparcie ich świątecznych, mocno nadwyrężonych w grudniu, budżetów

Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Kierownik Marketingu w Sodexo Benefits and
Rewards Services w Polsce

Takie firmowe podarunki gwiazdkowe mogą okazać się szczególnie istotnym wsparciem, bo według szacunków firmy Deloitte, Polacy jak co roku nie zamierzają zaciskać pasa w święta. Na tegoroczne prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi polska rodzina planuje wydać średnio 882 zł, to o 2 % więcej niż wydali w ubiegłym roku.

  [i] Badanie „Drogowskaz Motywacyjny 2017” Instytut Kantar Millward  Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska  

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

O_czym_marza_pracownicy_na_swieta_04_12_2017.jpg

grafika | 130 KB

Pobierz
O_czym_marza_pracownicy_na_swieta_04_12_2017.doc

doc | 136 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Małgorzata Kroh na czele Działu Marketingu i Rozwoju Sodexo

temu

Od lipca 2018 roku obowiązki Dyrektora Marketingu i Rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services, wiodącego dostawcy kompleksowych usług motywacyjnych, pełni Małgorzata Kroh.
Wakacyjny prezent od szefa

temu

W portfelach większości wczasowiczów nie znajdziemy „prezentów” od ich pracodawców. Jak pokazują wyniki badania „Drogowskaz Motywacyjny 2018”, dodatkowe świadczenia w okresie wakacyjnym przyznaje swoim pracownikom tylko 1 na 5 firm działających w Polsce. Czy warto motywować urlopowiczów i jak to zrobić najlepiej?
Sodexo ujawnia trendy kształtujące miejsca pracy przyszłości

temu

Sodexo ogłosiło tegoroczną edycję Global Workplace Trends, zawierającą analizę trendów kształtujących miejsca pracy w 2018 roku. Publikacja dedykowana jest liderom biznesu oraz osobom decyzyjnym w organizacjach. Raport opisuje czynniki, jakie będą kształtować przyszłość rynku pracy oraz pokazuje jak samopoczucie pracownika wpływa na jego zaangażowanie, a także na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.
Złote czasy motywacji - już jest raport rynku świadczeń pozapłacowych Drogowskaz Motywacyjny 2018

temu

Kwoty przeznaczane przez firmy na świadczenia pozapłacowe niezmiennie rosną, co pokazuje ich rolę w przyciąganiu i zatrzymywaniu pracowników. Pracodawcy coraz częściej wychodzą poza standard oferowanych świadczeń i dostrzegają potrzebę informowania ich o finansowej wartości benefitów, jako elemencie całkowitego wynagrodzenia. Rekordowo niskie bezrobocie to dobry czas dla pracowników, bo ich szanse na zdobycie satysfakcjonującego zatrudnienia znacznie wzrastają. Dlatego pracodawcy muszą spodziewać się dalszej rywalizacji o najlepszych kandydatów i wciąż szukać sposobów na zatrzymanie zatrudnionych. Najnowsze, cykliczne badanie Sodexo Benefits and Rewards Services „Drogowskaz Motywacyjny 2018” pokazuje pięć trendów, którymi powinny kierować się firmy, aby przyciągnąć, utrzymać, zmotywować i zwiększyć lojalność oraz zaangażowanie pracowników.