Ho, ho, ho! Czy są tu grzeczni pracownicy?
Ho, ho, ho! Czy są tu grzeczni pracownicy?

Ho, ho, ho! Czy są tu grzeczni pracownicy?

Opublikowany

Mimo że pracownicy nie piszą listów do Świętego Mikołaja to 9 na 10 pracodawców docenia całoroczną pracę zatrudnionych i wręcza im świąteczne prezenty[i]. Najbardziej pracowników cieszą te podarunki, które mogą wybrać sami i te, które są wsparciem dla domowych budżetów. 

Boże Narodzenie jest aż dla 87%[i] firm okazją do obdarowania swoich pracowników. To miły gest, który integruje, buduje przyjazną atmosferę, poczucie więzi z firmą i wspiera wizerunek dobrego pracodawcy. Zanim jednak prezenty trafią pod firmową choinkę warto lepiej poznać oczekiwania obdarowanych i wręczyć im to, co naprawdę chcieliby dostać.    

Lista pracowniczych życzeń

Z badania „O czym marzą pracownicy na święta?” [i]  przeprowadzonego na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, wynika, że wśród pozagotówkowych świadczeń najbardziej pożądanym prezentem są bony i kupony podarunkowe. Chciałaby je otrzymać ponad połowa ankietowanych. Są ulubionym upominkiem wszystkich zatrudnionych bez względu na ich  wiek, płeć czy wykształcenie. Natłok przedświątecznych zajęć powoduje,  że 35% marzy o dodatkowych dniach wolnych od pracy. Wysoko w rankingu  firmowych upominków jest także dofinansowanie sportu i rekreacji,  które wybrało 32% pracowników. Z kolei dla 29% dobrym podarunkiem byłoby  dofinansowanie kultury, czyli biletów do kina, teatru czy na koncerty.  Co czwarty aktywny zawodowo Polak oczekuje kart przedpłaconych, które  podobnie jak kupony podarunkowe zaspokajają ich indywidualne potrzeby.  

O czym marzą pracownicy na święta?<br>

O czym marzą pracownicy na święta?

Zastanawiając się nad wyborem idealnego prezentu warto wziąć pod uwagę oczekiwania i potrzeby osób, które chcemy obdarować.  Najbardziej trafionymi prezentami są kupony i karty podarunkowe, a to dlatego, że pozwalają, by każdy osobiście zdecydował jaki upominek dla siebie wybrać. Pracownicy cenią je za możliwość zrobienia zakupów bez gotówki, ale przede wszystkim za wsparcie ich świątecznych, mocno nadwyrężonych w grudniu, budżetów

Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Kierownik Marketingu w Sodexo Benefits and
Rewards Services w Polsce

Takie firmowe podarunki gwiazdkowe mogą okazać się szczególnie istotnym wsparciem, bo według szacunków firmy Deloitte, Polacy jak co roku nie zamierzają zaciskać pasa w święta. Na tegoroczne prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi polska rodzina planuje wydać średnio 882 zł, to o 2 % więcej niż wydali w ubiegłym roku.

  [i] Badanie „Drogowskaz Motywacyjny 2017” Instytut Kantar Millward  Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska  

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

O_czym_marza_pracownicy_na_swieta_04_12_2017.jpg

grafika | 130 KB

Pobierz
O_czym_marza_pracownicy_na_swieta_04_12_2017.doc

doc | 136 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Tomasz Wronkowski pokieruje Działem IT i Operacji Sodexo

temu

Tomasz Wronkowski został Dyrektorem Działu IT i Operacji w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services, wiodącego dostawcy kompleksowych usług motywacyjnych w Polsce. Na nowo utworzonym stanowisku będzie rozwijał kompetencje firmy w obszarze nowych technologii.
Arkadiusz Rochala objął stanowisko Dyrektora Generalnego Sodexo Benefis and Rewards Services w Polsce

temu

Od września 2018 roku Arkadiusz Rochala objął stanowisko Dyrektora Generalnego polskiego oddziału Sodexo Benefits and Rewards Services, lidera kompleksowych rozwiązań motywacyjnych. Rochala posiada blisko 25 letnie doświadczenie w zarządzaniu i tworzeniu nowych rozwiązań dla biznesu. Na stanowisku zastąpił Roberta Lecha.
Bliżej lojalnych klientów dzięki karcie

temu

Wprowadzenie kart zbliżeniowych było przełomem na polskim rynku płatności bezgotówkowych. Trwająca od ponad dekady rewolucja zatacza coraz szersze kręgi, z roku na rok w naszym kraju przybywa entuzjastów tej technologii. Polacy mają już w swoich portfelach ponad 30 mln kart z funkcją płatności zbliżeniowych[1]. To nie tylko tradycyjne karty wydawane przez banki, ale też m.in. karty premiowe, które są nowoczesną formą nagradzania sił sprzedaży, partnerów biznesowych czy klientów.
Dofinansowanie posiłków antidotum na L4

temu

Zamiast garnituru piżama, zamiast biurka w pracy – własne łóżko. Jak wynika z danych ZUS, Polacy coraz więcej czasu spędzają na zwolnieniu lekarskim. Międzynarodowe badania nie pozostawiają tymczasem wątpliwości – wskaźnik absencji można zredukować m.in. dzięki ćwiczeniom i właściwemu odżywianiu. A o właściwe odżywianie pracowników mogą i powinni zadbać również pracodawcy.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.