Ho, ho, ho! Czy są tu grzeczni pracownicy?
Ho, ho, ho! Czy są tu grzeczni pracownicy?

Ho, ho, ho! Czy są tu grzeczni pracownicy?

Opublikowany

Mimo że pracownicy nie piszą listów do Świętego Mikołaja to 9 na 10 pracodawców docenia całoroczną pracę zatrudnionych i wręcza im świąteczne prezenty[i]. Najbardziej pracowników cieszą te podarunki, które mogą wybrać sami i te, które są wsparciem dla domowych budżetów. 

Boże Narodzenie jest aż dla 87%[i] firm okazją do obdarowania swoich pracowników. To miły gest, który integruje, buduje przyjazną atmosferę, poczucie więzi z firmą i wspiera wizerunek dobrego pracodawcy. Zanim jednak prezenty trafią pod firmową choinkę warto lepiej poznać oczekiwania obdarowanych i wręczyć im to, co naprawdę chcieliby dostać.    

Lista pracowniczych życzeń

Z badania „O czym marzą pracownicy na święta?” [i]  przeprowadzonego na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, wynika, że wśród pozagotówkowych świadczeń najbardziej pożądanym prezentem są bony i kupony podarunkowe. Chciałaby je otrzymać ponad połowa ankietowanych. Są ulubionym upominkiem wszystkich zatrudnionych bez względu na ich  wiek, płeć czy wykształcenie. Natłok przedświątecznych zajęć powoduje,  że 35% marzy o dodatkowych dniach wolnych od pracy. Wysoko w rankingu  firmowych upominków jest także dofinansowanie sportu i rekreacji,  które wybrało 32% pracowników. Z kolei dla 29% dobrym podarunkiem byłoby  dofinansowanie kultury, czyli biletów do kina, teatru czy na koncerty.  Co czwarty aktywny zawodowo Polak oczekuje kart przedpłaconych, które  podobnie jak kupony podarunkowe zaspokajają ich indywidualne potrzeby.  

O czym marzą pracownicy na święta?<br>

O czym marzą pracownicy na święta?

Zastanawiając się nad wyborem idealnego prezentu warto wziąć pod uwagę oczekiwania i potrzeby osób, które chcemy obdarować.  Najbardziej trafionymi prezentami są kupony i karty podarunkowe, a to dlatego, że pozwalają, by każdy osobiście zdecydował jaki upominek dla siebie wybrać. Pracownicy cenią je za możliwość zrobienia zakupów bez gotówki, ale przede wszystkim za wsparcie ich świątecznych, mocno nadwyrężonych w grudniu, budżetów

Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Kierownik Marketingu w Sodexo Benefits and
Rewards Services w Polsce

Takie firmowe podarunki gwiazdkowe mogą okazać się szczególnie istotnym wsparciem, bo według szacunków firmy Deloitte, Polacy jak co roku nie zamierzają zaciskać pasa w święta. Na tegoroczne prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi polska rodzina planuje wydać średnio 882 zł, to o 2 % więcej niż wydali w ubiegłym roku.

  [i] Badanie „Drogowskaz Motywacyjny 2017” Instytut Kantar Millward  Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska  

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszyscy jesteśmy Mikołajami - nawet pracownicy!

temu

Jak pokazują wyniki badania aż 79% pracowników angażuje się w akcje charytatywne. W pomoc innym włączyłoby się o 10% więcej zatrudnionych, gdyby pracodawca organizował takie akcje (1). Poznajmy współczesnych pomocników Świętego Mikołaja, którzy obdarowują prezentami nie tylko swoją rodzinę i bliskich, ale także nie zapominają o potrzebujących. 
Wszyscy jesteśmy Mikołajami – nawet pracodawcy!

temu

Święta Bożego Narodzenia nierozerwalnie łączą się z prezentami i obdarowywaniem – zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. To właśnie z tej okazji pracodawcy stają się Świętymi Mikołajami i nie tylko wręczają upominki wszystkim zatrudnionym, ale także chętnie angażują się w akcje charytatywne.
20 000 posiłków dla dzieci objętych programem Pajacyk

temu

Kolejny rekord pomagania chce w tym roku pobić Sodexo Benefits and Rewards Servicesi ufundować 20 000 posiłków dla potrzebujących wsparcia dzieci. To wyzwanie może się udać dzięki firmom, które zdecydują się wręczyć swoim pracownikom bożonarodzeniowy prezentw postaci wyjątkowej i limitowanej edycji Karty Podarunkowej z Pajacykiem.
Rekordowe wydatki na świadczenia pozapłacowe – wyniki badania Drogowskaz Motywacyjny 2017

temu

Do 928 zł na osobę zwiększyła się w tym roku średnia wartość świadczeń pozapłacowych. Wyniki najnowszego badania „Drogowskaz Motywacyjny 2017” potwierdzają, że to o prawie 11 % więcej niż przed rokiem i o 18 % więcej niż dwa lata temu. To także potwierdzenie rosnącej roli świadczeń pozapłacowych w budowaniu zaangażowania i zwiększaniu efektywności pracowników.

Shell wprowadza na rynek nowy olej syntetyczny

Shell rozszerza swoją ofertę niskopopiołowych olejów silnikowych o syntetyczny produkt Shell Helix HX8 ECT 5W-30. Nowy olej, przeznaczony do samochodów osobowych wyposażonych w silniki benzynowe, Diesla i zasilane gazem LPG, zapewnia optymalną ochronę jednostki napędowej w różnych warunkach jazdy. Produkt otrzymał aprobatę Volkswagen 504.00/507.00.