Inteligentny ruch miejski według Continental

Inteligentny ruch miejski według Continental

Continental, producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji, podczas Targów Elektroniki Użytkowej (CES) w Las Vegas, przedstawił najnowsze, inteligentne rozwiązania w zakresie łączności, mobilności oraz pojazdów autonomicznych. Stanowią one kolejny krok w kierunku tworzenia inteligentnych miast, poprzez zredukowanie emisji zanieczyszczeń, poprawę płynności ruchu drogowego oraz zminimalizowanie liczby wypadków drogowych.

Bezpieczny i inteligentny ruch miejski jest prawdopodobnie największym wyzwaniem dla współczesnej mobilności. Naszą misją jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa na drogach, zmniejszenie natężenia oraz poprawa płynności ruchu miejskiego, a także zredukowanie ilości zanieczyszczeń. Aby osiągnąć te cele, miasta muszą ponownie przeorganizować swoje systemy transportowe, a my jako producent innowacyjnych technologii dla motoryzacji musimy je w tym wesprzeć oferując mobilne rozwiązania.

dr Elmar Degenhart, prezes firmy Continental

Zrównoważony transport

Do najważniejszych rozwiązań Continental prezentowanych podczas Targów CES 2018 należy najnowsza wersja koncepcji pojazdu autonomicznego zapewniającego równowagę pomiędzy ekonomią a ekologią. Samochód o nazwie BEE („Balanced Economy and Ecology mobility concept” ), ma umożliwić całkowicie nowe podejście do indywidualnej mobilności w miastach. Dodatkowo, koncepcja ta jest kompatybilna z Technologią Inteligentnego Skrzyżowania opracowaną przez Continental.
„Balanced Economy and Ecology mobility concept”

„Balanced Economy and Ecology mobility concept”

Nasz inteligentny, połączony z internetem pojazd koncepcyjny BEE oferuje nowy poziom mobilności dla indywidualnego kierowcy. BEE to koncepcja pojazdu autonomicznego, który można zamówić z poziomu aplikacji. Pojazd ten został oparty na najnowocześniejszych technologiach oferowanych przez wszystkie pięć działów Continental – od opon, przez układ napędowy oraz automatykę, po koncepcję interakcji. Elektryczny i autonomiczny pojazd BEE może być na przykład wykorzystywany jako element centralnie zarządzanej floty miejskiej umożliwiając elastyczną mobilność dla każdego (w tzw. systemie „od drzwi do drzwi“) – zarówno dla młodzieży wychodzącej z imprezy, jak i dla osób starszych czy niepełnosprawnych.

wiceprezes Continental ds. technologii, Kurt Lehmann

„Komunikujące się“ skrzyżowania dla poprawy bezpieczeństwa

Technologia Inteligentnego Skrzyżowania Continental, dzięki wykorzystaniu systemu bazującego na czujnikach umożliwiających m.in. wykrywanie nadjeżdżających obiektów oraz łączenie sygnałów z czujników w celu przesyłania w czasie rzeczywistym informacji na temat warunków panujących na drodze, ma poprawić bezpieczeństwo na miejskich skrzyżowaniach. Celem Continental jest, aby każdy samochód, kierowany przez kierowcę lub komputer, a także pojazd autonomiczny, w momencie dojechania do skrzyżowania mógł skorzystać z innowacyjnego systemu Continental.
Rozwiązanie to składa się z trzech bazowych elementów umożliwiających bieżącą komunikację, tzn. z zestawu czujników do zastosowania na skrzyżowaniu, algorytmów łączenia sygnałów z czujników generujących model środowiska oraz z urządzeń dedykowanych komunikacji na małych odległościach (Dedicated Short-Range Communications, DSRC), które można zastosować zarówno na skrzyżowaniach, jak i w samochodach. System ten wykrywa wszystkich uczestników ruchu drogowego wokół skrzyżowania oraz przekazuje dane dotyczące lokalizacji i ruchu tych obiektów do zbliżających się do skrzyżowania pojazdów, które są wyposażone w technologię V2X,. Technologia ta pozwala na komunikowanie się pojazdu z dowolnym urządzeniem poprzez specjalne moduły transmisyjne, sensory ruchu drogowego i maszty radiowe.
Już w tym roku, Continental jako pierwsza firma na świecie, planuje rozpoczęcie wdrożenia Technologii Inteligentnego Skrzyżowania w mieście Columbus (Ohio, USA), które w 2016 roku wygrało amerykański konkurs DOT Smart City Challenge.

Elektroniczne rozwiązania dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy

Podczas targów CES Continental zaprezentował również innowacyjne rozwiązania, które mają przyczynić się do poprawy transportu prywatnego - m.in. automatyczne rozwiązanie do przyczep ułatwiające kierowcom ich obsługę oraz nagradzany wyświetlacz dotykowy 3D Surface Touch Display pomagający kierowcy w utrzymaniu koncentracji podczas obsługi panelu sterowania. Wśród prezentowanych nowości znalazły się również takie rozwiązania, jak czujniki HFL 3D Flash LiDAR oraz kamera 5. generacji, które podniosą sprawność zestawów czujników pojazdów automatycznych. Na targach CES 2018 Continental zaprezentował także system AllCharge oraz system ładowania akumulatorów pojazdu na stacjach ładowania przewodowego dowolnego typu, który może być także źródłem zasilania elektronarzędzi, a nawet całego domu podczas przerw w dostawach prądu.
Załączniki

Pobierz wszystkie

Inteligentny_ruch_miejski_wedlug_Continental_06_02_2018.docx

docx | 137 KB

Pobierz
Inteligentne_skrzyzowanie.jpg

grafika | 3,08 MB

Pobierz
pojazd_koncepcyjny_BEE.jpg

grafika | 1,06 MB

Pobierz
Inteligentny_ruch_miejski_wedlug_Continental_06_02_2018.txt

txt | 6,31 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Continental prezentuje nową ulepszoną wersję ContiConnect™

Continental, koncern technologiczny i producent opon klasy premium, udostępnił pierwszą aktualizację cyfrowej platformy monitorowania opon ContiConnect™. Narzędzie zyskało nowe funkcje oraz zmieniony wygląd aplikacji. Wprowadzone udoskonalenia pozwalają jeszcze bardziej
Continental Opony Polska w nowej siedzibie

Continental Opony Polska, oddział koncernu Continental, światowego producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla motoryzacji, zmienił lokalizację biura. Firma przeniosła się z Alei Krakowskiej 2A do kompleksu biurowego Business Garden Warszawa, zlokalizowanego przy ul. Żwirki i Wigury 16C. W nowym biurze o powierzchni 1566 metrów kwadratowych przygotowano ponad 120 stanowisk pracy dla obecnych pracowników oraz kilka nowoczesnych i przestronnych sal konferencyjnych.
Opony polecane na zimę

Według Raportu Komisji Europejskiej używanie opon zimowych w okresie zimowym zmniejsza ryzyko wypadku aż o 46 procent[1]! Dlatego, kiedy średnia dobowa temperatura powietrza utrzymuje się długotrwale na poziomie poniżej 7°C, kierowcy powinni zmienić ogumienie z letniego na zimowe. Jakie opony wybrać? Najlepiej takie, które wykorzystują nowoczesne rozwiązania technologiczne, a ich jakość potwierdzają testy ogumienia. 
Minęło 90 lat od pojawienia się na rynku pierwszej opony rolniczej Continental

W 1928 roku firma Continental wprowadziła na rynek pierwszą w Europie pneumatyczną oponę do ciągników. Na przestrzeni 90 lat wdrażane były kolejne innowacje, które zapewniły oponom rolniczym Continental międzynarodowy sukces. W najbliższych latach firma planuje rozszerzyć ofertę dla tego segmentu.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.