Biznes, ludzie, rozwój – kluczowe priorytety Continental w Polsce na 2018 rok
Biznes, ludzie, rozwój – kluczowe priorytety Continental w Polsce na 2018 rok

Biznes, ludzie, rozwój – kluczowe priorytety Continental w Polsce na 2018 rok

Opublikowany

Continental Opony Polska – oddział koncernu Continental, producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla motoryzacji – zaprezentował najważniejsze trendy na rynkach opon osobowych i ciężarowych w Polsce oraz Europie, a także przybliżył plany rozwojowe firmy na najbliższe lata.

Rynek opon 2017

W całej Europie w 2017 roku sprzedano o 0,6% mniej opon do samochodów osobowych niż przed rokiem. Wśród największych rynków na starym kontynencie, najdynamiczniej rozwijała się Polska, gdzie odnotowano wzrost sprzedaży na poziomie 7,1%. Najszybciej w Europie rozwijał się segment opon Ultra High Performance (UHP) – przeznaczonych do aut o wysokich osiągach – sprzedano o 4,2% opon więcej niż w ubiegłym roku. Co ciekawe, segment opon UHP w naszym kraju odnotował 13% wzrost i był to rekordowy wynik wśród dziesięciu największych rynków europejskich. Z kolei rynek opon ciężarowych utrzymuje się na stabilnym poziomie odnotowując niewielkie wahania. W skali europejskiej minimalny wzrost o 0,2%, Polska nie odbiega znacząco od tego trendu.[i]

Coraz więcej e-samochodów

Stale rośnie popularność samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. W 2017 roku w Europie odnotowano wzrost o 50 % liczby rejestracji aut tego typu niż rok wcześniej[ii]. Także w Polsce mamy coraz więcej „elektryków” i „hybryd”. W 2017 roku Polacy zarejestrowali 7,5 razy więcej pojazdów elektrycznych i 4 razy więcej aut hybrydowych w porównaniu z 2014 rokiem.  

Polscy kierowcy kupują w Internecie

W 2017 co drugi internauta w Polsce robił w 2017 roku zakupy w Internecie, a 22% sprzedaży opon w naszym kraju jest generowana właśnie przez ten kanał[iii]. Ponadto, coraz więcej kierowców kupuje świadomie - aż 60% konsumentów przed zakupem szuka w sieci informacji, opinii, rekomendacji i referencji na temat opon[iiii].

Rozwój sieci BestDrive w Polsce

Continental Opony Polska nie tylko dostarcza opony do różnych rodzajów i modeli pojazdów, ale także oferuje profesjonalne usługi serwisowe i wulkanizacyjne pod szyldem globalnej sieci serwisów samochodowych BestDrive. W 2018 roku polski oddział Continental planuje dalszy rozwój sieci, która obecnie zrzesza 43 serwisy firmowe na terenie całej Polski. W planach jest m.in. zwiększenie sprzedaży opon ciężarowych, wdrożenie zintegrowanej platformy e-commerce, a także wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań wspierających obsługę flot.

Nowość w ofercie - opony rolnicze Continental

Ważnym krokiem w rozwoju Continental w Polsce jest wprowadzenie do oferty w 2018 roku opon do maszyn rolniczych, ciągników czy kombajnów. W odpowiedzi na zapotrzebowanie gospodarstw rolnych i firm z tego sektora, Continental będzie oferować ogumienie w rozmiarach 24-48 cali zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach pracy, poprawie wydajności i produktywności z uwzględnieniem wymagań konkretnych typów urządzeń. Projektując i produkując opony rolnicze, Continental czerpie z doświadczenia, które zdobywał od 1932 roku. Wszystkie opony będą produkowane w fabryce zlokalizowanej w Lousado w Portugalii, której wybudowanie kosztowało koncern 63,9 miliona euro.

3 miliony złotych - inwestycja w logistyczną doskonałość

Stale rosnąca sprzedaż opon, poszerzenie asortymentu oraz coraz większe zapotrzebowanie na zwiększenie dostępności produktów ,,od ręki” sprawiły, że Continental Opony Polska podjął decyzję o zwiększeniu powierzchni magazynu w Mszczonowie o 50% oraz wdrożeniu innowacyjnego systemu zarządzania magazynem. Dzięki nowemu systemowi, wykorzystującemu technologie bezprzewodowe, terminale dotykowe zamontowane na wózkach widłowych i skanery kodów kreskowych, wzrośnie efektywność procesów logistycznych oraz wydajność pracy, a czas realizacji dostaw do klientów zostanie skrócony nawet o 3 godziny. Inwestycja w infrastrukturę logistyczną w 2018 roku przekroczy 3 miliony złotych.

Rok 2018 to dla Continental Opony Polska czas inwestycji, które pozwolą na dalszy rozwój firmy i wzrost skali działania w Polsce. Dzięki licznym zmianom oraz wdrożeniu szeregu nowoczesnych rozwiązań będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania naszych partnerów biznesowych i konsumentów.

Dariusz Wójcik, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska

Za sukcesami stoją zaangażowani pracownicy

W ciągu ostatnich 5 lat firma Continental Opony Polska zrekrutowała ponad 50 pracowników z wysokim potencjałem, którzy awansują, zmieniają obszary odpowiedzialności i stale się rozwijają. Wyniki przeprowadzonego w 2017 roku Badania Satysfakcji Pracowników (BasicsLive) potwierdziły wysoki poziom trwałego zaangażowania zatrudnionych – aż 93%, a także bardzo dobrą ocenę przywództwa (91%) w polskim oddziale koncernu Continental.
Obecnie Continental jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek opon w Polsce. O jej silnej pozycji na rynku, doskonałej reputacji i renomie świadczy prestiżowy tytuł Superbrands 2018, który w tym roku został przyznany wyłącznie przez konsumentów. To najlepsza, obiektywna ocena marki, wyznacznik sukcesu i gwarancja wysokiej jakości produktów.

[i] Dane ETRma.
[ii] Dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).  
[iii] Raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.  
[iiii] Dane wewnętrzne Continental Opony Polska.      

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Biznes_ludzie_rozwoj_08_03_2018.docx

docx | 138 KB

Pobierz
Biznes_ludzie_rozwoj_08_03_2018.txt

txt | 7 KB

Pobierz
Logo_Continental.jpg

grafika | 243 KB

Pobierz
logo_Continental.png

grafika | 19,1 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Opony Continental w ciągnikach rolniczych Valtra

temu

Continental nawiązał współpracę z firmą Valtra, fińskim producentem ciągników rolniczych. To pierwsza marka, która w montażu fabrycznym będzie stosować opony radialne Continental. Już od października br. nowe ciągniki Valtra serii A będą dostępne z oponami Tractor70 oraz Tractor85. Obecnie produkty Continental oferowane są przez Valta Unlimited Studio.
Pomagamy tym, którzy pomagają!

temu

Wokół nas są ludzie, którzy gotowi są poświęcić innym nie tylko swój czas, ale też życie. Strażacy ochotnicy z Wąsosza Górnego (woj. śląskie) odpowiadają na każde wezwanie pomocy ze strony mieszkańców gminy Popów. Tym razem to oni zaapelowali o wsparcie przy budowie oraz wyposażaniu powstającej nowej strażnicy. W tę wyjątkową inicjatywę zaangażował się zespół Continental, który przekazał jednostce ogumienie do dwóch samochodów bojowych z usługą montażu w serwisie sieci BestDrive.
ContiConnect – nowy wymiar monitoringu opon dla flot użytkowych

temu

Continental rozwija platformę monitorowania opon dla flot użytkowych – ContiConnect. Podczas 67. edycji Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze firma zaprezentuje nowe funkcjonalności systemu, które umożliwią integrację z istniejącymi już w firmach narzędziami do monitoringu i zarządzania flotą. Wdrażając kolejne innowacje, Continental realizuje swoją wizję w zakresie cyfrowych rozwiązań dla branży transportowej.
TractorMaster – nowość Continental w portfolio opon rolniczych

temu

Continental poszerza swoją ofertę dla rolnictwa. W połowie września br. do sprzedaży trafi nowa opona radialna TractorMaster. To pierwszy produkt, w którym zastosowano innowacyjny wzór bieżnika w technologii D.fine. Nowe ogumienie uzupełni gamę produktów przeznaczonych do maszyn i pojazdów rolniczych Tractor70 i Tractor85.