Biznes, ludzie, rozwój – kluczowe priorytety Continental w Polsce na 2018 rok
Biznes, ludzie, rozwój – kluczowe priorytety Continental w Polsce na 2018 rok

Biznes, ludzie, rozwój – kluczowe priorytety Continental w Polsce na 2018 rok

Continental Opony Polska – oddział koncernu Continental, producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla motoryzacji – zaprezentował najważniejsze trendy na rynkach opon osobowych i ciężarowych w Polsce oraz Europie, a także przybliżył plany rozwojowe firmy na najbliższe lata.

Rynek opon 2017

W całej Europie w 2017 roku sprzedano o 0,6% mniej opon do samochodów osobowych niż przed rokiem. Wśród największych rynków na starym kontynencie, najdynamiczniej rozwijała się Polska, gdzie odnotowano wzrost sprzedaży na poziomie 7,1%. Najszybciej w Europie rozwijał się segment opon Ultra High Performance (UHP) – przeznaczonych do aut o wysokich osiągach – sprzedano o 4,2% opon więcej niż w ubiegłym roku. Co ciekawe, segment opon UHP w naszym kraju odnotował 13% wzrost i był to rekordowy wynik wśród dziesięciu największych rynków europejskich. Z kolei rynek opon ciężarowych utrzymuje się na stabilnym poziomie odnotowując niewielkie wahania. W skali europejskiej minimalny wzrost o 0,2%, Polska nie odbiega znacząco od tego trendu.[i]

Coraz więcej e-samochodów

Stale rośnie popularność samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. W 2017 roku w Europie odnotowano wzrost o 50 % liczby rejestracji aut tego typu niż rok wcześniej[ii]. Także w Polsce mamy coraz więcej „elektryków” i „hybryd”. W 2017 roku Polacy zarejestrowali 7,5 razy więcej pojazdów elektrycznych i 4 razy więcej aut hybrydowych w porównaniu z 2014 rokiem.  

Polscy kierowcy kupują w Internecie

W 2017 co drugi internauta w Polsce robił w 2017 roku zakupy w Internecie, a 22% sprzedaży opon w naszym kraju jest generowana właśnie przez ten kanał[iii]. Ponadto, coraz więcej kierowców kupuje świadomie - aż 60% konsumentów przed zakupem szuka w sieci informacji, opinii, rekomendacji i referencji na temat opon[iiii].

Rozwój sieci BestDrive w Polsce

Continental Opony Polska nie tylko dostarcza opony do różnych rodzajów i modeli pojazdów, ale także oferuje profesjonalne usługi serwisowe i wulkanizacyjne pod szyldem globalnej sieci serwisów samochodowych BestDrive. W 2018 roku polski oddział Continental planuje dalszy rozwój sieci, która obecnie zrzesza 43 serwisy firmowe na terenie całej Polski. W planach jest m.in. zwiększenie sprzedaży opon ciężarowych, wdrożenie zintegrowanej platformy e-commerce, a także wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań wspierających obsługę flot.

Nowość w ofercie - opony rolnicze Continental

Ważnym krokiem w rozwoju Continental w Polsce jest wprowadzenie do oferty w 2018 roku opon do maszyn rolniczych, ciągników czy kombajnów. W odpowiedzi na zapotrzebowanie gospodarstw rolnych i firm z tego sektora, Continental będzie oferować ogumienie w rozmiarach 24-48 cali zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach pracy, poprawie wydajności i produktywności z uwzględnieniem wymagań konkretnych typów urządzeń. Projektując i produkując opony rolnicze, Continental czerpie z doświadczenia, które zdobywał od 1932 roku. Wszystkie opony będą produkowane w fabryce zlokalizowanej w Lousado w Portugalii, której wybudowanie kosztowało koncern 63,9 miliona euro.

3 miliony złotych - inwestycja w logistyczną doskonałość

Stale rosnąca sprzedaż opon, poszerzenie asortymentu oraz coraz większe zapotrzebowanie na zwiększenie dostępności produktów ,,od ręki” sprawiły, że Continental Opony Polska podjął decyzję o zwiększeniu powierzchni magazynu w Mszczonowie o 50% oraz wdrożeniu innowacyjnego systemu zarządzania magazynem. Dzięki nowemu systemowi, wykorzystującemu technologie bezprzewodowe, terminale dotykowe zamontowane na wózkach widłowych i skanery kodów kreskowych, wzrośnie efektywność procesów logistycznych oraz wydajność pracy, a czas realizacji dostaw do klientów zostanie skrócony nawet o 3 godziny. Inwestycja w infrastrukturę logistyczną w 2018 roku przekroczy 3 miliony złotych.

Rok 2018 to dla Continental Opony Polska czas inwestycji, które pozwolą na dalszy rozwój firmy i wzrost skali działania w Polsce. Dzięki licznym zmianom oraz wdrożeniu szeregu nowoczesnych rozwiązań będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania naszych partnerów biznesowych i konsumentów.

Dariusz Wójcik, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska

Za sukcesami stoją zaangażowani pracownicy

W ciągu ostatnich 5 lat firma Continental Opony Polska zrekrutowała ponad 50 pracowników z wysokim potencjałem, którzy awansują, zmieniają obszary odpowiedzialności i stale się rozwijają. Wyniki przeprowadzonego w 2017 roku Badania Satysfakcji Pracowników (BasicsLive) potwierdziły wysoki poziom trwałego zaangażowania zatrudnionych – aż 93%, a także bardzo dobrą ocenę przywództwa (91%) w polskim oddziale koncernu Continental.
Obecnie Continental jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek opon w Polsce. O jej silnej pozycji na rynku, doskonałej reputacji i renomie świadczy prestiżowy tytuł Superbrands 2018, który w tym roku został przyznany wyłącznie przez konsumentów. To najlepsza, obiektywna ocena marki, wyznacznik sukcesu i gwarancja wysokiej jakości produktów.

[i] Dane ETRma.
[ii] Dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).  
[iii] Raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.  
[iiii] Dane wewnętrzne Continental Opony Polska.      

Załączniki

Pobierz wszystkie

Biznes_ludzie_rozwoj_08_03_2018.docx

docx | 138 KB

Pobierz
Biznes_ludzie_rozwoj_08_03_2018.txt

txt | 7 KB

Pobierz
logo_Continental.png

grafika | 19,1 KB

Pobierz
Logo_Continental.jpg

grafika | 243 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Continental prezentuje nową ulepszoną wersję ContiConnect™

Continental, koncern technologiczny i producent opon klasy premium, udostępnił pierwszą aktualizację cyfrowej platformy monitorowania opon ContiConnect™. Narzędzie zyskało nowe funkcje oraz zmieniony wygląd aplikacji. Wprowadzone udoskonalenia pozwalają jeszcze bardziej
Continental Opony Polska w nowej siedzibie

Continental Opony Polska, oddział koncernu Continental, światowego producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla motoryzacji, zmienił lokalizację biura. Firma przeniosła się z Alei Krakowskiej 2A do kompleksu biurowego Business Garden Warszawa, zlokalizowanego przy ul. Żwirki i Wigury 16C. W nowym biurze o powierzchni 1566 metrów kwadratowych przygotowano ponad 120 stanowisk pracy dla obecnych pracowników oraz kilka nowoczesnych i przestronnych sal konferencyjnych.
Opony polecane na zimę

Według Raportu Komisji Europejskiej używanie opon zimowych w okresie zimowym zmniejsza ryzyko wypadku aż o 46 procent[1]! Dlatego, kiedy średnia dobowa temperatura powietrza utrzymuje się długotrwale na poziomie poniżej 7°C, kierowcy powinni zmienić ogumienie z letniego na zimowe. Jakie opony wybrać? Najlepiej takie, które wykorzystują nowoczesne rozwiązania technologiczne, a ich jakość potwierdzają testy ogumienia. 
Minęło 90 lat od pojawienia się na rynku pierwszej opony rolniczej Continental

W 1928 roku firma Continental wprowadziła na rynek pierwszą w Europie pneumatyczną oponę do ciągników. Na przestrzeni 90 lat wdrażane były kolejne innowacje, które zapewniły oponom rolniczym Continental międzynarodowy sukces. W najbliższych latach firma planuje rozszerzyć ofertę dla tego segmentu.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.