Konsorcjum kierowane przez Alstom dostarczy kompleksowy system bezzałogowego metra dla Montrealu

Konsorcjum kierowane przez Alstom dostarczy kompleksowy system bezzałogowego metra dla Montrealu

Opublikowany

Kontrakt wart około 1,8 miliarda euro w Kanadzie na tabor kolejowy, system sygnalizacji, obsługę i utrzymanie

Konsorcjum Groupe des Partenaires pour la Mobilité des Montréalais (PMM) pod przewodnictwem Alstom oraz SNC-Lavalin, podpisało umowę z CDPQ Infra na dostawę kompleksowego systemu zautomatyzowanej i bezzałogowej kolejki miejskiej, w tym taboru i sygnalizacji oraz obsługi i utrzymania, w ramach projektu Réseau express métropolitain (REM) w Montrealu, w Kanadzie. Całkowita wartość kontraktu wynosi około 1,8 miliarda euro (2,8 mld dolarów kanadyjskich): udział Alstom szacuje się na 1,4 mld euro (2,2 mld dolarów kanadyjskich), a udział SNC-Lavalin na 400 mln euro (600 mln dolarów kanadyjskich).
Po zakończeniu projektu REM będzie jedną z największych zautomatyzowanych sieci transportowych na świecie, o długości 67 km i obsługującą 26 stacji, łączącą centrum Montrealu z dzielnicami South Shore, North Shore, West Island oraz portem lotniczym Montreal-Pierre Elliott Trudeau. Zgodnie z warunkami umowy, Groupe PMM dostarczy 212 wagonów metra Alstom Metropolis (106 dwu-wagonowych zespołów), Alstom’s Urbalis - 400 zdalnych i zautomatyzowanych systemów kontroli, opartych na komunikacji (CBTC), rozwiązania centrum nadzoru ruchu Iconis, jak również: system drzwi ekranowych na peronach, łącze Wi-Fi oraz zapewni serwis i utrzymanie taboru  przez 30 lat. Groupe PMM jest też odpowiedzialne za testy kompatybilności pociągów z systemem oraz za dostawę urządzeń do konserwacji pociągów. Początek obsługi pasażerskiej pierwszego segmentu REM przewidziany jest na lato 2021 roku.
Do realizacji projektu REM partnerzy Groupe PMM wykorzystają swoje wieloletnie doświadczenie na rynku kanadyjskim oraz międzynarodowym, zdobyte w Vancouver, Ottawie, Singapurze, Panamie, Dubaju i Rijad. Podczas budowy i 30-letniego okresu obsługi i utrzymania, Groupe PMM stworzy stałe lokalnie wysokiej jakości, nowe miejsca pracy w sektorze technologii, szczególnie dla ekspertów od zautomatyzowanych systemów, mechaników taboru kolejowego, inspektorów centrów sterowania, konserwatorów i specjalistów w zakresie systemów kontroli. Groupe PMM stworzy też miejsca pracy dla lokalnych dostawców, którzy będą mieli swój wkład w projekt nie tylko w trakcie budowy, ale również podczas 30 lat obsługi i utrzymania. Z ogólnej działalności gospodarczej wygenerowanej przez Groupe PMM, 67% inwestycji będzie realizowanych w Quebecu.
Ponadto, projekt REM przyczyni się do powstania światowego centrum  doskonałości Alstom w Montrealu zajmującego się badaniami i rozwojem  zintegrowanych systemów kontroli dla mobilności miejskiej. Centrum  zgromadzi około 100 profesjonalistów, których zadaniem będzie  wykorzystanie doświadczenia z Montrealu w zakresie zaawansowanych  technologii cyfrowych i sztucznej inteligencji do opracowania rozwiązań,  które znajdą zastosowanie w projektach Alstom na całym świecie.

Jesteśmy zaszczyceni, że CDPQ Infra wybrało Groupe PMM do tego dużego projektu w zakresie infrastruktury transportu publicznego, który nie tylko wpłynie pozytywnie na mobilność obszaru Greater Montreal, ale też przyczyni się bezpośrednio do stworzenia 250 stałych miejsc pracy w Quebecu, ze szczytowym lokalnym zatrudnieniem wynoszącym 350 miejsc pracy. Pilotując  projekt z Montrealu, nasz zespół świetnie rozumie potrzeby transportowe  miasta i jest gotowy wprowadzić naszą najnowszą generację sprawdzonych  pociągów i rozwiązań sygnalizacji, które maksymalizują niezawodność  systemu, jego wydajność i możliwości przewozowe, a także komfort  pasażerów.

Jérôme Wallut, Senior Vice-President grupy Alstom na Amerykę Północną

To, że zostaliśmy wybrani do realizacji projektu tej wielkości świadczy o doskonałości naszego sektora infrastruktury, a dokładniej, naszego globalnego doświadczenia w zakresie kolei i transportu oraz w obsłudze i utrzymaniu taboru. Jedną  z korzyści ekonomiczno-społecznych tego projektu będzie stworzenie miejsc pracy związanych z obsługą i utrzymaniem w obszarze Greater Montreal i okolicy.

Neil Bruce, President and Chief Executive Officer SNC-Lavalin Group Inc.

Alstom, działając aktywnie w Kanadzie i mając siedzibę w Montrealu, w prowincji Quebec, jest zaangażowany w dostarczanie szerokiej gamy inteligentnych rozwiązań w zakresie mobilności dla Kanady, od lekkich pojazdów szynowych Citadis Spirit dla Toronto i Ottawy, przez wagony metra Azur dla Société de transport de Montréal (STM)1, czy regionalne pociągi Coradia Lint dla Ottawy, po długoterminowe rozwiązania w zakresie konserwacji pojazdów i infrastruktury transportowej. Doświadczenie Alstom w zakresie systemów sygnalizacji pozwoliło stworzyć nowe centra nadzoru dla STM i GO Transit, nowy system sygnalizacji dla Union Station Rail Corridor w Toronto, rozwiązania CBTC Urbalis dla linii metra Line 1 Yonge-University obsługiwanej przez Toronto Transit Commission oraz rozbudowę nowych obiektów inwestycyjnych, a także kompletne rozwiązanie w zakresie sygnalizacji dla lekkiej kolei w Waterloo.
Alstom obecnie zatrudnia ponad 400 osób w całej Kanadzie. Obecność grupy dodatkowo się umocni dzięki realizacji projektu REM. Alstom prowadzi swoją działalność w Montrealu, w prowincji Quebec, oraz w Toronto i Ottawie, w prowincji Ontario, a także w swym zakładzie w Sorel-Tracy, w prowincji Quebec. Zakład Alstom w Sorel-Tracy, gdzie miejsca pracy będą zagwarantowane na przynajmniej najbliższe dwa lata, przeznaczony jest do produkcji wózków dla krajowych i międzynarodowych projektów, takich jak budowa metra w Montrealu czy lekkich pojazdów szynowych w Ontario, a od niedawna także projektów dla Chile i Stanów Zjednoczonych.

1- w konsorcjum z Bombardier Transportation

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Alstom_bezzalogowe_lekkie_metro_dla_Montrealu_13_04_2018_POL.docx

docx | 294 KB

Pobierz
Alstom_bezzalogowe_lekkie_metro_dla_Montrealu_13_04_2018_POL.txt

txt | 8 KB

Pobierz
Montreal.jpg

grafika | 1,55 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Alstom i Italo podpisały kontrakt na dostawę pięciu pociągów Pendolino EVO i 30 lat usługi utrzymania

temu

Firmy Italo - Nuovo Trasporto Viaggiatori i Alstom podpisały kontrakt o wartości 330 mln euro na zakup pięciu dodatkowych pociągów Pendolino EVO, korzystając z opcji przewidzianej w kontrakcie zawartym w październiku 2015 r. Kontrakt obejmuje także 30-letni okres utrzymania taboru. Wraz z nowymi pięcioma pociągami flota firmy Italo będzie liczyć łącznie 22 pociągi Pendolino EVO. Dzięki tej kolejnej inwestycji firma Italo, pierwszy prywatny włoski operator obsługujący linie dużych prędkości, będzie mógł powiększyć swoją obecną sieć i tym samym odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku, oferując nowe trasy i zwiększoną częstotliwość.
Alstom otrzymał zamówienie od SNCF na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji

temu

Zarząd SNCF Mobilités, podczas swojego posiedzenia, które odbyło się 26 lipca 2018 r., zatwierdził zamówienie na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji Avelia Horizon (TGV[1]). 
Alstom zainaugurował w Nicei pierwszy tramwaj nowej generacji – Citadis z innowacyjną technologią zasilania

temu

Alstom oddał do eksploatacji  tramwaj nowej generacji Citadis X05, wyposażony w innowacyjny system ładowania indukcyjnego SRS. Tramwaj będzie obsługiwał odcinek Cadam-Magnan na linii nr 2 Metropolii Nicea - Lazurowe Wybrzeże (Métropole Nice Côte d'Azur). W inauguracji, której przewodniczył Christian Estrosi - Burmistrz Nicei i Prezydent Metropolii, udział wzięli: Georges-François Leclerc - Prefekt Departamentu Alpes-Maritimes, Renaud Muselier - Prezydent Regionu PACA oraz poseł do Parlamentu Europejskiego, Charles Ange Ginésy - Prezes Departamentu Alpes-Maritimes oraz Jean-Baptiste Eyméoud - Prezes Alstom we Francji.
Alstom dostarczy zintegrowany system metra dla 7. linii metra w Tajpej

temu

Alstom wraz z tajwańską firmą CTCI, dostarczającą kontraktowe usługi inżynieryjne, wygrał kontrakt z Systemwide E & M Project Office Department of Rapid Transit System Taipei City Government (SEMPO) na dostawę zintegrowanego systemu metra dla pierwszego etapu 7. linii metra w Tajpej. Całkowita wartość kontraktu wynosi 378 milionów euro, w tym udział Alstomu to około 220 milionów euro.