Konsorcjum kierowane przez Alstom dostarczy kompleksowy system bezzałogowego metra dla Montrealu

Konsorcjum kierowane przez Alstom dostarczy kompleksowy system bezzałogowego metra dla Montrealu

Opublikowany

Kontrakt wart około 1,8 miliarda euro w Kanadzie na tabor kolejowy, system sygnalizacji, obsługę i utrzymanie

Konsorcjum Groupe des Partenaires pour la Mobilité des Montréalais (PMM) pod przewodnictwem Alstom oraz SNC-Lavalin, podpisało umowę z CDPQ Infra na dostawę kompleksowego systemu zautomatyzowanej i bezzałogowej kolejki miejskiej, w tym taboru i sygnalizacji oraz obsługi i utrzymania, w ramach projektu Réseau express métropolitain (REM) w Montrealu, w Kanadzie. Całkowita wartość kontraktu wynosi około 1,8 miliarda euro (2,8 mld dolarów kanadyjskich): udział Alstom szacuje się na 1,4 mld euro (2,2 mld dolarów kanadyjskich), a udział SNC-Lavalin na 400 mln euro (600 mln dolarów kanadyjskich).
Po zakończeniu projektu REM będzie jedną z największych zautomatyzowanych sieci transportowych na świecie, o długości 67 km i obsługującą 26 stacji, łączącą centrum Montrealu z dzielnicami South Shore, North Shore, West Island oraz portem lotniczym Montreal-Pierre Elliott Trudeau. Zgodnie z warunkami umowy, Groupe PMM dostarczy 212 wagonów metra Alstom Metropolis (106 dwu-wagonowych zespołów), Alstom’s Urbalis - 400 zdalnych i zautomatyzowanych systemów kontroli, opartych na komunikacji (CBTC), rozwiązania centrum nadzoru ruchu Iconis, jak również: system drzwi ekranowych na peronach, łącze Wi-Fi oraz zapewni serwis i utrzymanie taboru  przez 30 lat. Groupe PMM jest też odpowiedzialne za testy kompatybilności pociągów z systemem oraz za dostawę urządzeń do konserwacji pociągów. Początek obsługi pasażerskiej pierwszego segmentu REM przewidziany jest na lato 2021 roku.
Do realizacji projektu REM partnerzy Groupe PMM wykorzystają swoje wieloletnie doświadczenie na rynku kanadyjskim oraz międzynarodowym, zdobyte w Vancouver, Ottawie, Singapurze, Panamie, Dubaju i Rijad. Podczas budowy i 30-letniego okresu obsługi i utrzymania, Groupe PMM stworzy stałe lokalnie wysokiej jakości, nowe miejsca pracy w sektorze technologii, szczególnie dla ekspertów od zautomatyzowanych systemów, mechaników taboru kolejowego, inspektorów centrów sterowania, konserwatorów i specjalistów w zakresie systemów kontroli. Groupe PMM stworzy też miejsca pracy dla lokalnych dostawców, którzy będą mieli swój wkład w projekt nie tylko w trakcie budowy, ale również podczas 30 lat obsługi i utrzymania. Z ogólnej działalności gospodarczej wygenerowanej przez Groupe PMM, 67% inwestycji będzie realizowanych w Quebecu.
Ponadto, projekt REM przyczyni się do powstania światowego centrum  doskonałości Alstom w Montrealu zajmującego się badaniami i rozwojem  zintegrowanych systemów kontroli dla mobilności miejskiej. Centrum  zgromadzi około 100 profesjonalistów, których zadaniem będzie  wykorzystanie doświadczenia z Montrealu w zakresie zaawansowanych  technologii cyfrowych i sztucznej inteligencji do opracowania rozwiązań,  które znajdą zastosowanie w projektach Alstom na całym świecie.

Jesteśmy zaszczyceni, że CDPQ Infra wybrało Groupe PMM do tego dużego projektu w zakresie infrastruktury transportu publicznego, który nie tylko wpłynie pozytywnie na mobilność obszaru Greater Montreal, ale też przyczyni się bezpośrednio do stworzenia 250 stałych miejsc pracy w Quebecu, ze szczytowym lokalnym zatrudnieniem wynoszącym 350 miejsc pracy. Pilotując  projekt z Montrealu, nasz zespół świetnie rozumie potrzeby transportowe  miasta i jest gotowy wprowadzić naszą najnowszą generację sprawdzonych  pociągów i rozwiązań sygnalizacji, które maksymalizują niezawodność  systemu, jego wydajność i możliwości przewozowe, a także komfort  pasażerów.

Jérôme Wallut, Senior Vice-President grupy Alstom na Amerykę Północną

To, że zostaliśmy wybrani do realizacji projektu tej wielkości świadczy o doskonałości naszego sektora infrastruktury, a dokładniej, naszego globalnego doświadczenia w zakresie kolei i transportu oraz w obsłudze i utrzymaniu taboru. Jedną  z korzyści ekonomiczno-społecznych tego projektu będzie stworzenie miejsc pracy związanych z obsługą i utrzymaniem w obszarze Greater Montreal i okolicy.

Neil Bruce, President and Chief Executive Officer SNC-Lavalin Group Inc.

Alstom, działając aktywnie w Kanadzie i mając siedzibę w Montrealu, w prowincji Quebec, jest zaangażowany w dostarczanie szerokiej gamy inteligentnych rozwiązań w zakresie mobilności dla Kanady, od lekkich pojazdów szynowych Citadis Spirit dla Toronto i Ottawy, przez wagony metra Azur dla Société de transport de Montréal (STM)1, czy regionalne pociągi Coradia Lint dla Ottawy, po długoterminowe rozwiązania w zakresie konserwacji pojazdów i infrastruktury transportowej. Doświadczenie Alstom w zakresie systemów sygnalizacji pozwoliło stworzyć nowe centra nadzoru dla STM i GO Transit, nowy system sygnalizacji dla Union Station Rail Corridor w Toronto, rozwiązania CBTC Urbalis dla linii metra Line 1 Yonge-University obsługiwanej przez Toronto Transit Commission oraz rozbudowę nowych obiektów inwestycyjnych, a także kompletne rozwiązanie w zakresie sygnalizacji dla lekkiej kolei w Waterloo.
Alstom obecnie zatrudnia ponad 400 osób w całej Kanadzie. Obecność grupy dodatkowo się umocni dzięki realizacji projektu REM. Alstom prowadzi swoją działalność w Montrealu, w prowincji Quebec, oraz w Toronto i Ottawie, w prowincji Ontario, a także w swym zakładzie w Sorel-Tracy, w prowincji Quebec. Zakład Alstom w Sorel-Tracy, gdzie miejsca pracy będą zagwarantowane na przynajmniej najbliższe dwa lata, przeznaczony jest do produkcji wózków dla krajowych i międzynarodowych projektów, takich jak budowa metra w Montrealu czy lekkich pojazdów szynowych w Ontario, a od niedawna także projektów dla Chile i Stanów Zjednoczonych.

1- w konsorcjum z Bombardier Transportation

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Alstom_bezzalogowe_lekkie_metro_dla_Montrealu_13_04_2018_POL.docx

docx | 294 KB

Pobierz
Alstom_bezzalogowe_lekkie_metro_dla_Montrealu_13_04_2018_POL.txt

txt | 8 KB

Pobierz
Montreal.jpg

grafika | 1,55 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Konsorcjum FLOW zdobyło kontrakt na obsługę i utrzymanie linii 3, 4, 5 i 6 metra w Rijadzie

temu

- Kontrakt wart ponad 730 mln euro w Arabii Saudyjskiej -
Alstom podpisał Protokół Ustaleń z Kolejami Ukraińskimi na dostawę lokomotyw elektrycznych

temu

Alstom i Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia – UZ) podpisały Protokół Ustaleń zatwierdzający współpracę w zakresie dostawy i utrzymania lokomotyw elektrycznych. Yevgen Kravtsov, pełniący obowiązki prezesa zarządu Kolei Ukraińskich, i Henri Poupart-Lafarge, Chairman & CEO Alstom, podpisali protokół ustaleń podczas targów kolejowych InnoTrans 2018 w Berlinie.
Société du Grand Paris, w porozumieniu z Île-de-France Mobilités, wybiera Alstom jako dostawcę pociągów dla linii 15, 16 i 17 Grand Paris Express

temu

W wyniku procedur negocjacyjnych, poprzedzonych przetargiem ogłoszonym w 2014 roku, Société du Grand Paris, w porozumieniu z Île-de-France Mobilités, wybrało producenta taboru kolejowego Alstom do zaprojektowania i dostarczenia pociągów na potrzeby linii metra 15, 16 i 17 Grand Paris Express.
Alstom uruchamia internetową giełdę StationOne dla sektora kolejowego

temu

18 września podczas targów technologii transportu InnoTrans w Berlinie Alstom uruchomił platformę StationOne, pierwszą giełdę internetową dedykowaną sektorowi kolejowemu, umożliwiającą nawiązywanie kontaktów profesjonalistom, których celem jest poprawa wyników operacyjnych. Platforma zapewnia zarówno skuteczną promocję, jak i dostęp do szerokiego wachlarza produktów oraz usług dla sektora kolejowego.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.