ContiEarth – opony do zadań specjalnych w przemyśle budowlanym

ContiEarth – opony do zadań specjalnych w przemyśle budowlanym

Opublikowany

ContiEarth to specjalistyczna seria opon terenowych zaprojektowanych do maszyn pracujących w trudnych warunkach, szczególnie do ładowarek, wywrotek i spycharek wykorzystywanych w pracach wydobywczych i budowlanych. Ogumienie obejmuje dwie linie – EM-Master i RDT-Master. Wszystkie modele są fabrycznie wyposażone w czujnik monitorujący ciśnienie i temperaturę w oponie.

Od opon do pojazdów i maszyn budowlanych wymaga się trwałości oraz niezawodności niezależnie od rodzaju nawierzchni, na jakiej pracują – bez względu na to, czy poruszają się po żwirowym, skalistym lub piaszczystym terenie, czy po drogach nieutwardzonych na placu budowy. Dlatego Continental opracował serię ContiEarth – opony terenowe (OTR) ze starannie opracowanymi wzorami bieżników dostosowanymi do maszyn do robót ziemnych wykorzystywanych w pracach wydobywczych i budowlanych.

EM-Master do wozideł przegubowych, ładowarek i spycharek

Wozidła przegubowe (ADT), jak i ładowarki czy spycharki wykorzystywane są do transportu dużych ilości materiałów luźnych lub kruszyw w ekstremalnych warunkach – miękkim, błotnistym, żwirowym lub skalistym podłożu na placach budowy oraz wyrobiskach. Tak skrajne warunki wymagają od opon trwałości, doskonałej trakcji, wysokiej odporność na przecięcia czy oddziaływanie wysokich temperatur. Opony EM-Master spełniają te wymagania i są dostępne w dwóch wersjach o różnym wzorze bieżnika:
EM-Master E3/L3 o standardowej głębokości bieżnika oraz z szeroką przestrzenią pomiędzy klockami. Umożliwia to uzyskanie dobrych właściwości samooczyszczania, trakcji oraz zwrotności nawet na miękkim i błotnistym podłożu. Otwarty wzór bieżnika zapewnia lepsze chłodzenie, zapobiegając nadmiernemu rozgrzewaniu się opony, tym samym wydłużając okres eksploatacji opon.
EM-Master E4/L4 o większej powierzchni klocków i mniejszymi odstępami pomiędzy nimi niż wersja E3/L3, co zwiększa ochronę karkasu oraz odporność na przecięcia. Mniejsze odległości pomiędzy pięciobocznymi klockami zwiększają płynność jazdy i zapewniają dobrą trakcję nawet na twardych i skalistych nawierzchniach. Głęboki bieżnik i gruba warstwa ścieralna opon EM-Master E4/L4 zapewniają długi okres eksploatacji.
Obie wersje opon EM-Master dostępne są w rozmiarach 23.5R25, 26.5R25 i 29.5R25, dodatkowo model E3/L3 również w rozmiarze 20.5R25.
Continental_CST_ContiEarth_ Construction_EM-Master_E4-L4.pngContinental_CST__ContiEarth_Construction_EM-Master_E3-L3.png

RDT-Master do wozideł sztywnoramowych

Podczas jazdy po nierównym terenie budowy czy wyrobiska ogumienie musi zapewniać nie tylko wysoką stabilność oraz dobrą trakcję nawet przy dużej prędkości, ale także wysoką odporność na rozcięcia i rozdarcia. Do tego typu zastosowań Continental przygotował opony RDT-Master przeznaczone do wozideł sztywnoramowych transportujących ciężkie ładunki na duże odległości.
Specjalny wzór bieżnika o dużej głębokości i szerokim promieniu korony zapewnia oponom RDT-Master dużą ładowność oraz wysoką wytrzymałość. Krawędzie klocka bieżnika ustawione pod kątem oraz otwarty wzór na zewnętrznej ścianie opony zapewniają dobre właściwości samooczyszczania i zwiększają stabilność boczną, co poprawia sterowność pojazdu. Opony gwarantują maksymalną stabilizację toru jazdy nawet na krętych drogach oraz podczas jazdy z dużą prędkością.
Opony RDT-Master dostępne są w rozmiarach 18.00R33, 21.00R33 i 24.00R35.
Continental_CST_ContiEarth_Construction_RDT-Master.png

ContiEarth inteligencja na wysokim poziomie 

Wszystkie opony serii ContiEarth, zarówno w linii EM-Master, jak i RDT-Master, są fabrycznie wyposażone w zintegrowane czujniki monitorujące ciśnienie i temperaturę opon. Informacje te są przekazywane w czasie rzeczywistym do systemów monitorowania stanu ogumienia ContiPressureCheck i ContiConnect.
Seria opon terenowych ContiEarth jest uzupełnieniem kompleksowej oferty rozwiązań, produktów i usług oferowanych przez Continental dla przemysłu budowlanego.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Continental_ContiEarth_opony_do_zadan_specjalnych_10_05_2018.docx

docx | 41,8 KB

Pobierz
Continental_Construction Innovation Day.jpg

grafika | 2,55 MB

Pobierz
Continental_CST__ContiEarth_Construction_EM-Master_E3-L3.jpg

grafika | 1,94 MB

Pobierz
Continental_CST_ContiEarth_Construction_RDT-Master.jpg

grafika | 1,62 MB

Pobierz
Continental_CST_ContiEarth_ Construction_EM-Master_E4-L4.jpg

grafika | 1,74 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
CES Azja 2018: Continental prezentuje technologie przyszłości

temu

Podczas Targów Elektroniki Użytkowej CES Azja 2018 w Szanghaju, spółka technologiczna Continental zaprezentowała m.in. system wykrywania pieszych w oparciu o sztuczną inteligencję oraz rozwiązania pozwalające na skuteczne i bezpieczne tworzenie sieci wymiany informacji pomiędzy pojazdami. Swoją premierę w Chinach miał także Continental AllCharge, uniwersalny system ładowania pojazdów elektrycznych. 
Continental partnerem cyklu szkoleń bezpiecznej jazdy Mercedes-Benz Safety Experience

temu

Continental Opony Polska został partnerem cyklu szkoleń Mercedes-Benz Safety Experience. Jednodniowe kursy będą odbywać się w lipcu oraz w sierpniu, w trzech lokalizacjach - na Torze Autodrom Jastrząb, Torze Bednary i Torze Modlin. W pilotażowej edycji weźmie udział blisko 530 osób.
Dział opon Continental z nowym kierownictwem

temu

Z początkiem lipca w dziale opon Continental nastąpiły zmiany personalne na szczeblu kierowniczym. Nowym szefem działu opon do samochodów użytkowych został Christian Koetz. Jego miejsce, jako dyrektora działu opon do samochodów osobowych i lekkich pojazdów ciężarowych w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) zajął Philipp von Hirschheydt, wcześniej odpowiedzialnym za regiony Azji i Pacyfiku (APAC). Tym rynkiem w wyniku reorganizacji działu zarządza teraz Ferdinand Hoyos.
Continental nagrodzony za opony z kauczuku z mniszka lekarskiego

temu

Continental oraz prof. Dirk Prüfer zostali wyróżnieni przez Uniwersytet w Münster prestiżową nagrodą „Transfer”. Grono ekspertów doceniło projekt badawczy „Taraxagum – opony z kauczuku z mniszka lekarskiego”, którego celem jest pozyskiwanie na skalę przemysłową gumy naturalnej z soku mlecznego znajdującego się w korzeniach mniszka kok-sagiz. Jeszcze w tym roku Continental planuje poszerzyć projekt o nową placówkę naukową.

Nowoczesne technologie, które ratują życie

Na współczesny, bardzo szybki, a jednocześnie wygodny oraz bezpieczny samochód składają się tysiące rozwiązań technologicznych wdrażanych od ponad 100 lat. W XXI wieku w świecie motoryzacji nastąpiła rewolucja. Producenci na masową skalę zaczęli instalować w autach inteligentne systemy bezpieczeństwa, które nie tylko umożliwiają lokalizację, komunikację z Internetem czy wymianę danych między pojazdami, ale przede wszystkim ratują życie.