Nowoczesne technologie, które ratują życie

Nowoczesne technologie, które ratują życie

Na współczesny, bardzo szybki, a jednocześnie wygodny oraz bezpieczny samochód składają się tysiące rozwiązań technologicznych wdrażanych od ponad 100 lat. W XXI wieku w świecie motoryzacji nastąpiła rewolucja. Producenci na masową skalę zaczęli instalować w autach inteligentne systemy bezpieczeństwa, które nie tylko umożliwiają lokalizację, komunikację z Internetem czy wymianę danych między pojazdami, ale przede wszystkim ratują życie.

Telefon w służbie ratownictwa

Jednym z największych wynalazków połowy XX wieku był telefon samochodowy. Pierwszy zestaw zajmował połowę bagażnika limuzyny, a jego cena wynosiła nawet 50% wartości luksusowego pojazdu. Dzięki temu wynalazkowi poszkodowany lub osoby biorące udział w kolizji czy wypadku mogły szybko wezwać pomoc. Istotną wadą tego rozwiązania było to, że to człowiek musiał poinformować służby ratunkowe o zdarzeniu – podać lokalizację, ocenić skalę obrażeń.

Cyfrowa rewolucja

Pod koniec lat 90. nastąpił dynamiczny rozwój technologii bezprzewodowych i systemów geolokalizacji. Obecnie karty SIM, Bluetooth, Wi-Fi czy GPS należą do standardowego wyposażenia samochodów. W kwietniu 2018 r. europejskim standardem stał się także e-Call, czyli ogólnoeuropejski system szybkiego powiadamiania o wypadkach drogowych.

Auto, które samo wezwie pomoc

e-Call opiera się na śledzeniu danych GPS i w razie wypadku, za pomocą wbudowanej w samochód karty SIM, powiadamia o nim centrum ratunkowe. System przesyła do służb ratunkowych informacje o lokalizacji pojazdu, czasie zdarzenia, kierunku jazdy, rodzaju paliwa w aucie, maksymalnej liczbie przewożonych pasażerów, numerze identyfikacji auta oraz czy zgłoszenie było wywołane ręcznie czy automatycznie - e-Call może aktywować się sam w momencie eksplozji poduszki powietrznej lub poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku.

Samochody z e-Call

Na drogach pojawia się coraz więcej samochodów z dostępem do sieci. Analitycy szacują, że dzięki wprowadzeniu obowiązku montowania systemu e-Call, w ciągu najbliższych 4 lat na świecie przybędzie nawet ponad 125 milionów takich aut[1].  
  
Ważną kwestią jest także to w jaki sposób pojazdy połączą się z siecią. Do tej pory producenci samochodów wykorzystywali przede wszystkim moduły 2G/3G oraz 4G LTE. Niebawem i te doczekają się następcy. Continental, producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, prowadzi prace w zakresie zastosowania w autach nowych standardów sieci komórkowych LTE-Advanced i 5G. Firma jest także gotowa do produkcji systemów telematycznych opartych na e-Call, które mogą zostać dostosowane do wymogów poszczególnych producentów pojazdów.
Nowoczesne technologie w samochodach pozwalają zwiększyć nasze bezpieczeństwo. Nawet jeśli dojdzie do wypadku, istnieje szansa, że służby ratunkowe zareagują szybciej. Według Komisji Europejskiej, system e-Call skróci czas reakcji służb ratunkowych o 40% w miastach i do 50% na obszarach wiejskich, a także zmniejszy liczbę ofiar śmiertelnych nawet o 10% rocznie. Jest to kolejny krok w kierunku realizacji idei bezwypadkowej jazdy - Wizji Zero wspieranej przez innowacje Continental, która zakłada zredukowanie do zera wypadków, rannych i ofiar śmiertelnych.

[1] Źródło: https://www.counterpointresearch.com/125-million-connected-cars-shipments-2022-5g-cars-2020/    

Załączniki

Pobierz wszystkie

e-Call_Continental.jpg

grafika | 3,5 MB

Pobierz
Nowoczesne_technologie_ktore_ratuja_zycie_10_05_2018.docx

docx | 137 KB

Pobierz
Nowoczesne_technologie_ktore_ratuja_zycie_10_05_2018.txt

txt | 3,46 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Continental prezentuje nową ulepszoną wersję ContiConnect™

Continental, koncern technologiczny i producent opon klasy premium, udostępnił pierwszą aktualizację cyfrowej platformy monitorowania opon ContiConnect™. Narzędzie zyskało nowe funkcje oraz zmieniony wygląd aplikacji. Wprowadzone udoskonalenia pozwalają jeszcze bardziej
Continental Opony Polska w nowej siedzibie

Continental Opony Polska, oddział koncernu Continental, światowego producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla motoryzacji, zmienił lokalizację biura. Firma przeniosła się z Alei Krakowskiej 2A do kompleksu biurowego Business Garden Warszawa, zlokalizowanego przy ul. Żwirki i Wigury 16C. W nowym biurze o powierzchni 1566 metrów kwadratowych przygotowano ponad 120 stanowisk pracy dla obecnych pracowników oraz kilka nowoczesnych i przestronnych sal konferencyjnych.
Opony polecane na zimę

Według Raportu Komisji Europejskiej używanie opon zimowych w okresie zimowym zmniejsza ryzyko wypadku aż o 46 procent[1]! Dlatego, kiedy średnia dobowa temperatura powietrza utrzymuje się długotrwale na poziomie poniżej 7°C, kierowcy powinni zmienić ogumienie z letniego na zimowe. Jakie opony wybrać? Najlepiej takie, które wykorzystują nowoczesne rozwiązania technologiczne, a ich jakość potwierdzają testy ogumienia. 
Minęło 90 lat od pojawienia się na rynku pierwszej opony rolniczej Continental

W 1928 roku firma Continental wprowadziła na rynek pierwszą w Europie pneumatyczną oponę do ciągników. Na przestrzeni 90 lat wdrażane były kolejne innowacje, które zapewniły oponom rolniczym Continental międzynarodowy sukces. W najbliższych latach firma planuje rozszerzyć ofertę dla tego segmentu.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.