Alstom zaprezentował najnowsze rozwiązania transportowe dla Aglomeracji Śląskiej

Alstom zaprezentował najnowsze rozwiązania transportowe dla Aglomeracji Śląskiej

Opublikowany

Na XXIII Konferencji Naukowej „Pojazdy Szynowe 2018”, która odbyła się w dniach 22–25 maja na Politechnice Śląskiej, Alstom zaprezentował przełomowe technologie pozwalające sprostać potrzebom zarówno przewoźników, jak i pasażerów w Aglomeracji Śląskiej. Alstom wprowadza innowacje, dzięki którym systemy kolejowe stają się bardziej zintegrowane, bardziej efektywne i atrakcyjniejsze dla pasażerów.
Jednym z wielu omawianych przez Alstom rozwiązań jest system metra Axonis. Jest to system lekkiego metra „pod klucz” o przepustowości od 10 do 45 tys. pasażerów na godzinę w każdym z kierunków. Jest on łatwy do wprowadzenia do tkanki miejskiej, szybki w budowie i bezobsługowy – co pozwala na optymalizację kosztów budowy, eksploatacji i utrzymania. System opiera się na kolei konwencjonalnej (na stalowych kołach), która może poruszać się na wiaduktach, pod ziemią i w poziomie ulicy, przy minimalnym promieniu łuku 45 metrów i nachyleniu toru 6%, co ułatwia wprowadzenie systemu do zatłoczonej i silnie zurbanizowanej aglomeracji śląskiej.
Co więcej, zintegrowane podejście do systemu, w tym do realizacji obiektów budowlanych – zwłaszcza w przypadku wariantu przebiegającego na wiaduktach – pozwala na uruchomienie Axonis w ciągu 3–4 lat.
Zakład Alstom w Chorzowie posiada już rozległe doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska technologii i produktów, które znajdują odbiorców na całym świecie. Obecnie chorzowski zakład Alstom jest światowym centrum kompetencji wyspecjalizowanym w produkcji tramwajów, składów metra i pociągów regionalnych, jak również komponentów dla transportu miejskiego i podmiejskiego. Jest to jedyna fabryka w Polsce dysponująca halami przystosowanymi do produkcji pudeł z aluminium, stali i stali nierdzewnej.
Alstom w Polsce produkuje i eksportuje zaawansowane technologicznie produkty
w ramach 19 projektów realizowanych w 10 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie
i w Australii.  Do najważniejszych projektów, będących obecnie w fazie produkcji, należą najnowocześniejsze składy metra dla Rijadu i Dubaju.

Jako spółka zatrudniająca ponad 1 600 osób, dysponująca wiodącymi w skali kraju kwalifikacjami w zakresie projektowania pojazdów szynowych, Alstom pragnie efektywnie wspierać rozwój polskiej sieci transportowej i wzbogacać ją swoją wiedzą i doświadczeniem, dostarczając zaawansowane i sprawdzone w eksploatacji produkty.

Lesław Kuzaj, Prezes Alstom w Polsce

Alstom z dumą dostarcza najbardziej zaawansowany technologicznie tabor dla sztandarowych projektów na całym świecie, takich jak sieci metra w Rijadzie i Dubaju. Polscy inżynierowie i fachowcy stworzyli produkty najwyższej jakości, które spotkały się z uznaniem klientów.

Radosław Banach, Dyrektor Zarządzający Alstom Konstal

Modernizacja transportu publicznego na Śląsku jest ambitnym, a jednocześnie koniecznym zadaniem, którego z przyjemnością się podjęliśmy. Jesteśmy dumni, że w naszym regionie mamy takiego specjalistę w dziedzinie transportu jak Alstom, który realizuje najnowocześniejsze projekty na całym świecie.

Dr Janusz Ćwiek, profesor w Politechnice Śląskiej, Kierownik Katedry Transportu Kolejowego Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej

Axonis

Axonis

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Alstom_metro.jpg

grafika | 1,94 MB

Pobierz
Alstom_zaprezentował_najnowsze_rozwiązania_transportowe_dla_Aglomeracji_Slaskiej_23_05_2018.docx

docx | 93,3 KB

Pobierz
Alstom_zaprezentował_najnowsze_rozwiazania_transportowe_dla_Aglomeracji_Slaskiej_23_05_2018.txt

txt | 5,31 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Alstom i Italo podpisały kontrakt na dostawę pięciu pociągów Pendolino EVO i 30 lat usługi utrzymania

temu

Firmy Italo - Nuovo Trasporto Viaggiatori i Alstom podpisały kontrakt o wartości 330 mln euro na zakup pięciu dodatkowych pociągów Pendolino EVO, korzystając z opcji przewidzianej w kontrakcie zawartym w październiku 2015 r. Kontrakt obejmuje także 30-letni okres utrzymania taboru. Wraz z nowymi pięcioma pociągami flota firmy Italo będzie liczyć łącznie 22 pociągi Pendolino EVO. Dzięki tej kolejnej inwestycji firma Italo, pierwszy prywatny włoski operator obsługujący linie dużych prędkości, będzie mógł powiększyć swoją obecną sieć i tym samym odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku, oferując nowe trasy i zwiększoną częstotliwość.
Alstom otrzymał zamówienie od SNCF na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji

temu

Zarząd SNCF Mobilités, podczas swojego posiedzenia, które odbyło się 26 lipca 2018 r., zatwierdził zamówienie na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji Avelia Horizon (TGV[1]). 
Alstom zainaugurował w Nicei pierwszy tramwaj nowej generacji – Citadis z innowacyjną technologią zasilania

temu

Alstom oddał do eksploatacji  tramwaj nowej generacji Citadis X05, wyposażony w innowacyjny system ładowania indukcyjnego SRS. Tramwaj będzie obsługiwał odcinek Cadam-Magnan na linii nr 2 Metropolii Nicea - Lazurowe Wybrzeże (Métropole Nice Côte d'Azur). W inauguracji, której przewodniczył Christian Estrosi - Burmistrz Nicei i Prezydent Metropolii, udział wzięli: Georges-François Leclerc - Prefekt Departamentu Alpes-Maritimes, Renaud Muselier - Prezydent Regionu PACA oraz poseł do Parlamentu Europejskiego, Charles Ange Ginésy - Prezes Departamentu Alpes-Maritimes oraz Jean-Baptiste Eyméoud - Prezes Alstom we Francji.
Alstom dostarczy zintegrowany system metra dla 7. linii metra w Tajpej

temu

Alstom wraz z tajwańską firmą CTCI, dostarczającą kontraktowe usługi inżynieryjne, wygrał kontrakt z Systemwide E & M Project Office Department of Rapid Transit System Taipei City Government (SEMPO) na dostawę zintegrowanego systemu metra dla pierwszego etapu 7. linii metra w Tajpej. Całkowita wartość kontraktu wynosi 378 milionów euro, w tym udział Alstomu to około 220 milionów euro.