Alstom wraz z partnerami, podczas Międzynarodowego Forum Transportu 2018 w Lipsku w Niemczech, zawarł Sojusz na Rzecz Dekarbonizacji Transportu

Alstom wraz z partnerami, podczas Międzynarodowego Forum Transportu 2018 w Lipsku w Niemczech, zawarł Sojusz na Rzecz Dekarbonizacji Transportu

Opublikowany

W Lipsku, w Niemczech odbyło się spotkanie Alstom z organizacjami partnerskimi, przedstawicielami miast i państw, którego celem było oficjalne powołanie Sojuszu na Rzecz Dekarbonizacji Transportu (TDA – Transport Decarbonisation Alliance). Koalicja ma na celu dalsze przyspieszenie ograniczenia emisji dwutlenku węgla w sektorze transportowym. Wydarzenie miało miejsce podczas Międzynarodowego Forum Transportu, trwającego od 23 do 25 maja.
Mając na uwadze fakt, że obecnie emisja dwutlenku węgla generowana przez sektor transportowy stanowi 25% emisji gazów cieplarnianych, Sojusz łączy wiodące kraje, miasta i firmy w koalicję dążącą do zmian światowego sektora transportu i osiągnięcia zerowej emisji netto przed 2050 rokiem. Sojusz stanowi część z 12 zobowiązań, podjętych podczas szczytu One Planet Summit, organizowanego przez Prezydenta Francji, Emmanuela Macrona, w Paryżu, w grudniu 2017 roku. Stanowi to punkt wyjścia do dyskusji na temat dekarbonizacji transportu w kontekście globalnych, regionalnych, krajowych, lokalnych i korporacyjnych proceduralnych procesów. Jednocześnie Sojusz udowadnia, że dekarbonizacja jest technicznie możliwa do przeprowadzenia, a co najważniejsze wygeneruje znaczne korzyści ekonomiczne, społeczne i środowiskowe.

Neutralność emisyjna w sektorze mobilności jest osiągalna. Aby sprostać  temu wyzwaniu, wszystkie systemy transportu muszą być zmodernizowane i  przekształcone. Z naszymi partnerami w Sojuszu na Rzecz Dekarbonizacji  Transportu cieszymy się, że możemy stać na czele tych zmian.

Henri Poupart-Lafarge, Prezes i Dyrektor Zarządzający Alstom

Alstom dołącza do innych firm założycielskich: CEiiA, EDP, ITAIPU Binacional, Michelin oraz PTV. Wśród państw będących członkami Sojuszu są Kostaryka, Finlandia, Francja, Luksemburg, Holandia i Portugalia, a miastami członkowskimi są Kurytyba (Brazylia), Rotterdam (Holandia), Lizbona (Portugalia) oraz tzw. „Front Atlantycki” składający się z gmin Porto, Gaia i Matosinhos (Portugalia).
Alstom od kilku lat angażuje się w działania przeciwko zmianom klimatycznym poprzez wdrażanie zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań, udział w wydarzeniach Szczytów Klimatycznych (COP) oraz wsparcie działań Partnership on Sustainable Low Carbon Transport (SLoCaT – Partnerstwo na Rzecz Zrównoważonego Transportu Niskoemisyjnego) oraz Paris Process on Mobility and Climate (PPMC – Proces Paryski Dotyczący Mobilności i Klimatu).
Aby wspomóc dążenia do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla, Alstom określił swoją strategię w oparciu o trzy kierunki: stawianie na ofertę przede wszystkim energooszczędnych rozwiązań elektrycznych; umożliwienie transformacji zasilania w rozwiązania zrównoważonej mobilności; oraz dekarbonizacja procesów swojej działalności.
Przykładem wiodących innowacji na skalę światową jest zaprezentowany przez Alstom, w 2016 roku, pierwszy na świecie pociąg o napędzie wodorowym - Coradia iLint. Ten regionalny pociąg jest całkowicie bezemisyjny i stanowi pierwszą tego typu alternatywę dla pociągów spalinowych na niezelektryfikowanych liniach kolejowych. Zasilane ogniwami paliwowymi, w których wodór jest przetwarzany w energię elektryczną, pociągi Coradia iLint emitują jedynie parę i wodę. Alstom oferuje pociągi Coradia jako część kompleksowego systemu obejmującego pociągi, ich obsługę, a także infrastrukturę niezbędną do ich zasilania. Pociągi wejdą do regularnego użytku, w 2018 roku, na trasie Cuxhaven-Bremervörde w Dolnej Saksonii w Niemczech. Również w tym roku pociągi zostały wyróżnione nagrodą GreenTec Award 2018 w kategorii Mobility by Schaeffler.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

ALSTOM_TDA_Launch_FINAL.docx

docx | 94 KB

Pobierz
TDA.jpg

grafika | 227 KB

Pobierz
Alstom_Stowarzyszenie_na_Rzecz_Dekarbonizacji_Transportu_24_05_2018.docx

docx | 96,6 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Alstom i Italo podpisały kontrakt na dostawę pięciu pociągów Pendolino EVO i 30 lat usługi utrzymania

temu

Firmy Italo - Nuovo Trasporto Viaggiatori i Alstom podpisały kontrakt o wartości 330 mln euro na zakup pięciu dodatkowych pociągów Pendolino EVO, korzystając z opcji przewidzianej w kontrakcie zawartym w październiku 2015 r. Kontrakt obejmuje także 30-letni okres utrzymania taboru. Wraz z nowymi pięcioma pociągami flota firmy Italo będzie liczyć łącznie 22 pociągi Pendolino EVO. Dzięki tej kolejnej inwestycji firma Italo, pierwszy prywatny włoski operator obsługujący linie dużych prędkości, będzie mógł powiększyć swoją obecną sieć i tym samym odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku, oferując nowe trasy i zwiększoną częstotliwość.
Alstom otrzymał zamówienie od SNCF na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji

temu

Zarząd SNCF Mobilités, podczas swojego posiedzenia, które odbyło się 26 lipca 2018 r., zatwierdził zamówienie na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji Avelia Horizon (TGV[1]). 
Alstom zainaugurował w Nicei pierwszy tramwaj nowej generacji – Citadis z innowacyjną technologią zasilania

temu

Alstom oddał do eksploatacji  tramwaj nowej generacji Citadis X05, wyposażony w innowacyjny system ładowania indukcyjnego SRS. Tramwaj będzie obsługiwał odcinek Cadam-Magnan na linii nr 2 Metropolii Nicea - Lazurowe Wybrzeże (Métropole Nice Côte d'Azur). W inauguracji, której przewodniczył Christian Estrosi - Burmistrz Nicei i Prezydent Metropolii, udział wzięli: Georges-François Leclerc - Prefekt Departamentu Alpes-Maritimes, Renaud Muselier - Prezydent Regionu PACA oraz poseł do Parlamentu Europejskiego, Charles Ange Ginésy - Prezes Departamentu Alpes-Maritimes oraz Jean-Baptiste Eyméoud - Prezes Alstom we Francji.
Alstom dostarczy zintegrowany system metra dla 7. linii metra w Tajpej

temu

Alstom wraz z tajwańską firmą CTCI, dostarczającą kontraktowe usługi inżynieryjne, wygrał kontrakt z Systemwide E & M Project Office Department of Rapid Transit System Taipei City Government (SEMPO) na dostawę zintegrowanego systemu metra dla pierwszego etapu 7. linii metra w Tajpej. Całkowita wartość kontraktu wynosi 378 milionów euro, w tym udział Alstomu to około 220 milionów euro.