Alstom dostarczy ogólnokrajowy pokładowy system kontroli pociągów w Norwegii

Alstom dostarczy ogólnokrajowy pokładowy system kontroli pociągów w Norwegii

Opublikowany

Kontrakt o wartości ponad 150 milionów euro

Alstom otrzymał od Bane NOR, norweskiego urzędu kolejowego, zamówienie na wyposażenie całego norweskiego taboru kolejowego w pokładowy system kontroli pociągów ERTMS oraz na jego konserwację przez 25 lat. Instalacja wyposażenia w pociągach zostanie ukończona w 2026 roku.
Jako część procesu wdrażania, na terenie kraju, systemu ERTMS (Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym) nowy system pokładowy wpłynie pozytywnie na wydajność i niezawodność norweskich linii kolejowych, redukując opóźnienia w połączeniach pasażerskich oraz towarowych, przy jednoczesnym zagwarantowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa.
W zakres uzyskanego zamówienia wchodzą umowy ramowe,
dla 14 różnych właścicieli taboru, wynegocjowane przez Bane NOR w imieniu zaangażowanych w proces operatorów kolejowych. Przedmiotem kontraktów jest seryjna instalacja rozwiązania pokładowego w 467 pociągach 55 różnych typów.

Bardzo cieszymy się z przyznania nam tego zamówienia. Alstom dostarczy niezawodny i trwały pokładowy system sygnalizacji, zapewniający Norwegii punktualny, bezpieczny, nowoczesny system kolejowy o zwiększonej wydajności. Proponowane rozwiązanie obejmie korzyści norweskiego rządowego programu inwestycyjnego dla pasażerów, miejscowych interesariuszy oraz zróżnicowanej społeczności, którą obsługuje kolej.

Rob Whyte, Dyrektor Zarządzający firmy Alstom na kraje nordyckie.

Zawieranie umów na realizację projektów dotyczących urządzeń pokładowych w pociągach jest istotnym krokiem w kierunku cyfryzacji norweskich kolei. Mocno wierzymy w umiejętności Alstom w zakresie tworzenia, wspólnie z nami, dobrych rozwiązań służących kolei, firmom taborowym oraz pasażerom.

Sverre Kjenne Wiceprezes Wykonawczy ds. Cyfryzacji i Technologii w Ban NOR.

Rozwiązanie, będące przedmiotem oferty, bazuje na systemie Atlas firmy Alstom, który charakteryzuje się podwójnym systemem umożliwiającym pociągom jazdę po liniach tradycyjnych z systemem ATC-2 oraz jazdę po liniach niedawno wyposażonych w system ERTMS Poziom 2. Konstrukcja oraz oprogramowanie minimalizują liczbę elementów wyposażenia, w systemie dualnym, poprzez współdzielenie niektórych komponentów pokładowych, a mianowicie anteny (balisy) oraz komputera.
Seryjny montaż elementów systemu w pociągach ma się rozpocząć w 2021  roku, a pierwsze pociągi mają zacząć funkcjonować na norweskich liniach w  2022 roku. Cały norweski tabor ma zostać wyposażony do września 2026  roku.
Projektowaniem zajmie się centrum doskonałości ERTMS firmy Alstom w Charleroi w Belgii, w ścisłej współpracy z biurem projektowym w Oslo w Norwegii oraz z centrum wytwarzania sprzętu w Villeurbanne we Francji.
Atlas firmy Alstom, reprezentujący 70% wykorzystywanych obecnie systemów pokładowych w ERTMS Poziom 2, jest światowym numerem jeden w pokładowym wyposażeniu ERTMS. Obecnie, pociągi kontrolowane systemem Atlas, obejmują sieć połączeń o długości 150 kilometrów w 20 krajach, uwzględniając, niedawno wyposażony w ten system, tabor Deutsche Bahn ICE3 w Niemczech.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

ALS056_CS_0570.jpg

grafika | 277 KB

Pobierz
Alstom_pociagi_dla_Norwegii_06_06_2018.docx

docx | 95,4 KB

Pobierz
Alstom_pociagi_dla_Norwegii_06_06_2018.txt

txt | 3,1 KB

Pobierz
Alstom _to_supply_national_on-board_train_control_system_06_06_2018.docx

docx | 93,7 KB

Pobierz

Jak obniżyć koszty w branży transportowej?

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Shell Lubricants, w ramach którego poproszono o opinie przedstawicieli branży transportowej, tylko 37% respondentów wie, że wybór odpowiednich środków smarnych i właściwe zarządzanie nimi może ograniczyć nieplanowane przestoje. Większość nie zdaje sobie sprawy z tego, że skuteczne zarządzanie gospodarką smarowniczą może pomóc w zapewnieniu korzyści wynikających z poprawy produktywności oraz zmniejszenia zużycia środków smarnych, kosztów utrzymania i eksploatacji.