Alstom dostarczy ogólnokrajowy pokładowy system kontroli pociągów w Norwegii

Alstom dostarczy ogólnokrajowy pokładowy system kontroli pociągów w Norwegii

Opublikowany

Kontrakt o wartości ponad 150 milionów euro

Alstom otrzymał od Bane NOR, norweskiego urzędu kolejowego, zamówienie na wyposażenie całego norweskiego taboru kolejowego w pokładowy system kontroli pociągów ERTMS oraz na jego konserwację przez 25 lat. Instalacja wyposażenia w pociągach zostanie ukończona w 2026 roku.
Jako część procesu wdrażania, na terenie kraju, systemu ERTMS (Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym) nowy system pokładowy wpłynie pozytywnie na wydajność i niezawodność norweskich linii kolejowych, redukując opóźnienia w połączeniach pasażerskich oraz towarowych, przy jednoczesnym zagwarantowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa.
W zakres uzyskanego zamówienia wchodzą umowy ramowe,
dla 14 różnych właścicieli taboru, wynegocjowane przez Bane NOR w imieniu zaangażowanych w proces operatorów kolejowych. Przedmiotem kontraktów jest seryjna instalacja rozwiązania pokładowego w 467 pociągach 55 różnych typów.

Bardzo cieszymy się z przyznania nam tego zamówienia. Alstom dostarczy niezawodny i trwały pokładowy system sygnalizacji, zapewniający Norwegii punktualny, bezpieczny, nowoczesny system kolejowy o zwiększonej wydajności. Proponowane rozwiązanie obejmie korzyści norweskiego rządowego programu inwestycyjnego dla pasażerów, miejscowych interesariuszy oraz zróżnicowanej społeczności, którą obsługuje kolej.

Rob Whyte, Dyrektor Zarządzający firmy Alstom na kraje nordyckie.

Zawieranie umów na realizację projektów dotyczących urządzeń pokładowych w pociągach jest istotnym krokiem w kierunku cyfryzacji norweskich kolei. Mocno wierzymy w umiejętności Alstom w zakresie tworzenia, wspólnie z nami, dobrych rozwiązań służących kolei, firmom taborowym oraz pasażerom.

Sverre Kjenne Wiceprezes Wykonawczy ds. Cyfryzacji i Technologii w Ban NOR.

Rozwiązanie, będące przedmiotem oferty, bazuje na systemie Atlas firmy Alstom, który charakteryzuje się podwójnym systemem umożliwiającym pociągom jazdę po liniach tradycyjnych z systemem ATC-2 oraz jazdę po liniach niedawno wyposażonych w system ERTMS Poziom 2. Konstrukcja oraz oprogramowanie minimalizują liczbę elementów wyposażenia, w systemie dualnym, poprzez współdzielenie niektórych komponentów pokładowych, a mianowicie anteny (balisy) oraz komputera.
Seryjny montaż elementów systemu w pociągach ma się rozpocząć w 2021  roku, a pierwsze pociągi mają zacząć funkcjonować na norweskich liniach w  2022 roku. Cały norweski tabor ma zostać wyposażony do września 2026  roku.
Projektowaniem zajmie się centrum doskonałości ERTMS firmy Alstom w Charleroi w Belgii, w ścisłej współpracy z biurem projektowym w Oslo w Norwegii oraz z centrum wytwarzania sprzętu w Villeurbanne we Francji.
Atlas firmy Alstom, reprezentujący 70% wykorzystywanych obecnie systemów pokładowych w ERTMS Poziom 2, jest światowym numerem jeden w pokładowym wyposażeniu ERTMS. Obecnie, pociągi kontrolowane systemem Atlas, obejmują sieć połączeń o długości 150 kilometrów w 20 krajach, uwzględniając, niedawno wyposażony w ten system, tabor Deutsche Bahn ICE3 w Niemczech.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

ALS056_CS_0570.jpg

grafika | 277 KB

Pobierz
Alstom_pociagi_dla_Norwegii_06_06_2018.docx

docx | 95,4 KB

Pobierz
Alstom_pociagi_dla_Norwegii_06_06_2018.txt

txt | 3,1 KB

Pobierz
Alstom _to_supply_national_on-board_train_control_system_06_06_2018.docx

docx | 93,7 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Alstom i Italo podpisały kontrakt na dostawę pięciu pociągów Pendolino EVO i 30 lat usługi utrzymania

temu

Firmy Italo - Nuovo Trasporto Viaggiatori i Alstom podpisały kontrakt o wartości 330 mln euro na zakup pięciu dodatkowych pociągów Pendolino EVO, korzystając z opcji przewidzianej w kontrakcie zawartym w październiku 2015 r. Kontrakt obejmuje także 30-letni okres utrzymania taboru. Wraz z nowymi pięcioma pociągami flota firmy Italo będzie liczyć łącznie 22 pociągi Pendolino EVO. Dzięki tej kolejnej inwestycji firma Italo, pierwszy prywatny włoski operator obsługujący linie dużych prędkości, będzie mógł powiększyć swoją obecną sieć i tym samym odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku, oferując nowe trasy i zwiększoną częstotliwość.
Alstom otrzymał zamówienie od SNCF na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji

temu

Zarząd SNCF Mobilités, podczas swojego posiedzenia, które odbyło się 26 lipca 2018 r., zatwierdził zamówienie na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji Avelia Horizon (TGV[1]). 
Alstom zainaugurował w Nicei pierwszy tramwaj nowej generacji – Citadis z innowacyjną technologią zasilania

temu

Alstom oddał do eksploatacji  tramwaj nowej generacji Citadis X05, wyposażony w innowacyjny system ładowania indukcyjnego SRS. Tramwaj będzie obsługiwał odcinek Cadam-Magnan na linii nr 2 Metropolii Nicea - Lazurowe Wybrzeże (Métropole Nice Côte d'Azur). W inauguracji, której przewodniczył Christian Estrosi - Burmistrz Nicei i Prezydent Metropolii, udział wzięli: Georges-François Leclerc - Prefekt Departamentu Alpes-Maritimes, Renaud Muselier - Prezydent Regionu PACA oraz poseł do Parlamentu Europejskiego, Charles Ange Ginésy - Prezes Departamentu Alpes-Maritimes oraz Jean-Baptiste Eyméoud - Prezes Alstom we Francji.
Alstom dostarczy zintegrowany system metra dla 7. linii metra w Tajpej

temu

Alstom wraz z tajwańską firmą CTCI, dostarczającą kontraktowe usługi inżynieryjne, wygrał kontrakt z Systemwide E & M Project Office Department of Rapid Transit System Taipei City Government (SEMPO) na dostawę zintegrowanego systemu metra dla pierwszego etapu 7. linii metra w Tajpej. Całkowita wartość kontraktu wynosi 378 milionów euro, w tym udział Alstomu to około 220 milionów euro.