Alstom prezentuje standardowy projekt Aptis – w stu procentach elektryczne rozwiązanie mobilne
Alstom prezentuje standardowy projekt Aptis –  w stu procentach elektryczne rozwiązanie mobilne

Alstom prezentuje standardowy projekt Aptis – w stu procentach elektryczne rozwiązanie mobilne

Opublikowany

Alstom zaprezentował nowy projekt Aptis, swoje w stu procentach elektryczne rozwiązanie mobilne, inspirowane tramwajem. Prezentacja projektu miała miejsce podczas European Mobility Exhibition – wystawy, która odbyła się w dniach 12–14 czerwca 2018 roku w Paryżu. Zaprezentowane rozwiązanie dotyczy standardowej wersji pojazdu, którego pierwsze dostawy planowane są od lipca 2019 roku.

W wersji standardowej Aptis zachowa wszystkie cechy prototypu, które wpłynęły na jego unikatowość: niska podłoga na całej długości pojazdu, tryb zatrzymywania w niewielkiej odległości od chodnika, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, rozstaw osi na obu końcach pojazdu, szerokie zatoki oraz dodatkowa przestrzeń z tyłu pojazdu. Projekt ten powstał dzięki innowacyjnym technologiom, które stosuje się w autobusach elektrycznych, np. poprzez zastosowanie płaskich szyb przednich inspirowanych tabletami cyfrowymi i tablicami interaktywnymi. A eleganckie i proste linie podkreślają jego nowoczesność.
Zewnętrzna i wewnętrzna stylistyka pojazdu mocno nawiązuje do mobilnych rozwiązań przyszłości:  
  • Poczucie przestronności, dzięki bardziej przyjaznej, większej i przyjemniejszej  przestrzeni w tylnej części pojazdu,
  • Wrażenie ruchu, dzięki asymetrycznemu układowi wnętrza, dające poczucie poruszającej się ulicy,
  • • Wkomponowanie w miejski krajobraz, z lepszą dostępnością oraz, patrząc z wnętrza, doskonale symetrycznym pojazdem.
Standardowa wersja Aptis została zaprojektowana, by spełnić oczekiwania operatorów, m.in.: poprzez idealnie symetryczny przód i tył, co ułatwia wymianę części oraz wpływa na optymalizację ich zapasów. Powiększone panele górne umożliwiają instalowanie większych i bardziej widocznych ekranów oraz map.
W projektowanie i produkcję Aptisa zostało zaangażowanych siedem zakładów Alstom we Francji. Ogólne prace inżynieryjne, projekt nadwozia oraz testowanie i certyfikacja odbywają się w Duppigheim. Za integrację systemu odpowiada Saint-Ouen. Za systemy trakcji odpowiedzialny jest zakład w Tarbes. Za silniki zakład w Ornans, a za elektroniczne komponenty łańcucha trakcyjnego odpowiada zakład w Villeurbanne. Produkcja centralnego modułu pasażerskiego, ostateczny montaż i testy seryjne odbywają się w Reichshoffen. Natomiast w zakładzie Alstom w Vitrolles trwają prace nad jednym z rozwiązań w zakresie ładowania (SRS – statyczny system ładowania).

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Aptis_Alstom.jpg

grafika | 122 KB

Pobierz
Alstom_prezentuje_standardowy_projekt_Aptis_25_06_2018.docx

docx | 94,4 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Alstom zainaugurował w Nicei pierwszy tramwaj nowej generacji – Citadis z innowacyjną technologią zasilania

temu

Alstom oddał do eksploatacji  tramwaj nowej generacji Citadis X05, wyposażony w innowacyjny system ładowania indukcyjnego SRS. Tramwaj będzie obsługiwał odcinek Cadam-Magnan na linii nr 2 Metropolii Nicea - Lazurowe Wybrzeże (Métropole Nice Côte d'Azur). W inauguracji, której przewodniczył Christian Estrosi - Burmistrz Nicei i Prezydent Metropolii, udział wzięli: Georges-François Leclerc - Prefekt Departamentu Alpes-Maritimes, Renaud Muselier - Prezydent Regionu PACA oraz poseł do Parlamentu Europejskiego, Charles Ange Ginésy - Prezes Departamentu Alpes-Maritimes oraz Jean-Baptiste Eyméoud - Prezes Alstom we Francji.
Alstom dostarczy zintegrowany system metra dla 7. linii metra w Tajpej

temu

Alstom wraz z tajwańską firmą CTCI, dostarczającą kontraktowe usługi inżynieryjne, wygrał kontrakt z Systemwide E & M Project Office Department of Rapid Transit System Taipei City Government (SEMPO) na dostawę zintegrowanego systemu metra dla pierwszego etapu 7. linii metra w Tajpej. Całkowita wartość kontraktu wynosi 378 milionów euro, w tym udział Alstomu to około 220 milionów euro.
Coradia iLint, pociąg o napędzie wodorowym, otrzymał zezwolenie na eksploatację w niemieckich sieciach kolejowych

temu

Coradia iLint firmy Alstom, pierwszy na świecie pociąg pasażerski z wodorowymi ogniwami paliwowymi, uzyskał zezwolenie Niemieckiego Urzędu Transportu Kolejowego (EBA) na przewożenie pasażerów w Niemczech. 11 lipca Gerald Hörster, prezes EBA, przekazał firmie Alstom certyfikat homologacji w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w Berlinie. W uroczystości tej wziął udział Enak Ferlemann, parlamentarny sekretarz stanu przy federalnym ministrze transportu i infrastruktury cyfrowej oraz poseł niemieckiego parlamentu.
Alstom otwiera przedstawicielstwo w Kijowie i zatrudnia menedżera ds. rozwoju biznesu

temu

Alstom mianował swojego przedstawiciela ds. sprzedaży i rozwoju biznesu na Ukrainie. Vadym Pavlenko rozpoczął swoją nową pracę 2 lipca 2018 roku w siedzibie Alstom w Kijowie, otwartej 1 lipca. Vadym Pavlenko będzie odpowiedzialny za nawiązywanie bezpośrednich kontaktów z najważniejszymi ukraińskimi podmiotami gospodarczymi i kolejowymi, aby określić  potrzeby lokalnego rynku kolejowego, zaproponować odpowiednie rozwiązania transportowe i zbadać możliwości podjęcia współpracy. Pavlenko będzie raportował do Dyrektora Sprzedaży i Rozwoju Alstom w Polsce i na Ukrainie.

Złote czasy motywacji - już jest raport rynku świadczeń pozapłacowych Drogowskaz Motywacyjny 2018

Kwoty przeznaczane przez firmy na świadczenia pozapłacowe niezmiennie rosną, co pokazuje ich rolę w przyciąganiu i zatrzymywaniu pracowników. Pracodawcy coraz częściej wychodzą poza standard oferowanych świadczeń i dostrzegają potrzebę informowania ich o finansowej wartości benefitów, jako elemencie całkowitego wynagrodzenia. Rekordowo niskie bezrobocie to dobry czas dla pracowników, bo ich szanse na zdobycie satysfakcjonującego zatrudnienia znacznie wzrastają. Dlatego pracodawcy muszą spodziewać się dalszej rywalizacji o najlepszych kandydatów i wciąż szukać sposobów na zatrzymanie zatrudnionych. Najnowsze, cykliczne badanie Sodexo Benefits and Rewards Services „Drogowskaz Motywacyjny 2018” pokazuje pięć trendów, którymi powinny kierować się firmy, aby przyciągnąć, utrzymać, zmotywować i zwiększyć lojalność oraz zaangażowanie pracowników.