Alstom prezentuje standardowy projekt Aptis – w stu procentach elektryczne rozwiązanie mobilne
Alstom prezentuje standardowy projekt Aptis –  w stu procentach elektryczne rozwiązanie mobilne

Alstom prezentuje standardowy projekt Aptis – w stu procentach elektryczne rozwiązanie mobilne

Opublikowany

Alstom zaprezentował nowy projekt Aptis, swoje w stu procentach elektryczne rozwiązanie mobilne, inspirowane tramwajem. Prezentacja projektu miała miejsce podczas European Mobility Exhibition – wystawy, która odbyła się w dniach 12–14 czerwca 2018 roku w Paryżu. Zaprezentowane rozwiązanie dotyczy standardowej wersji pojazdu, którego pierwsze dostawy planowane są od lipca 2019 roku.

W wersji standardowej Aptis zachowa wszystkie cechy prototypu, które wpłynęły na jego unikatowość: niska podłoga na całej długości pojazdu, tryb zatrzymywania w niewielkiej odległości od chodnika, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, rozstaw osi na obu końcach pojazdu, szerokie zatoki oraz dodatkowa przestrzeń z tyłu pojazdu. Projekt ten powstał dzięki innowacyjnym technologiom, które stosuje się w autobusach elektrycznych, np. poprzez zastosowanie płaskich szyb przednich inspirowanych tabletami cyfrowymi i tablicami interaktywnymi. A eleganckie i proste linie podkreślają jego nowoczesność.
Zewnętrzna i wewnętrzna stylistyka pojazdu mocno nawiązuje do mobilnych rozwiązań przyszłości:  
  • Poczucie przestronności, dzięki bardziej przyjaznej, większej i przyjemniejszej  przestrzeni w tylnej części pojazdu,
  • Wrażenie ruchu, dzięki asymetrycznemu układowi wnętrza, dające poczucie poruszającej się ulicy,
  • • Wkomponowanie w miejski krajobraz, z lepszą dostępnością oraz, patrząc z wnętrza, doskonale symetrycznym pojazdem.
Standardowa wersja Aptis została zaprojektowana, by spełnić oczekiwania operatorów, m.in.: poprzez idealnie symetryczny przód i tył, co ułatwia wymianę części oraz wpływa na optymalizację ich zapasów. Powiększone panele górne umożliwiają instalowanie większych i bardziej widocznych ekranów oraz map.
W projektowanie i produkcję Aptisa zostało zaangażowanych siedem zakładów Alstom we Francji. Ogólne prace inżynieryjne, projekt nadwozia oraz testowanie i certyfikacja odbywają się w Duppigheim. Za integrację systemu odpowiada Saint-Ouen. Za systemy trakcji odpowiedzialny jest zakład w Tarbes. Za silniki zakład w Ornans, a za elektroniczne komponenty łańcucha trakcyjnego odpowiada zakład w Villeurbanne. Produkcja centralnego modułu pasażerskiego, ostateczny montaż i testy seryjne odbywają się w Reichshoffen. Natomiast w zakładzie Alstom w Vitrolles trwają prace nad jednym z rozwiązań w zakresie ładowania (SRS – statyczny system ładowania).

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Aptis_Alstom.jpg

grafika | 122 KB

Pobierz
Alstom_prezentuje_standardowy_projekt_Aptis_25_06_2018.docx

docx | 94,4 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Alstom uruchamia internetową giełdę StationOne dla sektora kolejowego

temu

18 września podczas targów technologii transportu InnoTrans w Berlinie Alstom uruchomił platformę StationOne, pierwszą giełdę internetową dedykowaną sektorowi kolejowemu, umożliwiającą nawiązywanie kontaktów profesjonalistom, których celem jest poprawa wyników operacyjnych. Platforma zapewnia zarówno skuteczną promocję, jak i dostęp do szerokiego wachlarza produktów oraz usług dla sektora kolejowego.
Światowa premiera: pociągi Alstom o napędzie wodorowym wyjechały na tory w Dolnej Saksonii

temu

16 września w Bremervörde świętowano światową premierę pierwszego na świecie pociągu napędzanego ogniwami wodorowymi. Pociąg Coradia iLint zbudowany przez zakład Alstom w Salzgitter w Niemczech jest wyposażony w ogniwa paliwowe, które przekształcają wodór i tlen w energię elektryczną, eliminując tym samym szkodliwe emisje związane ze spalaniem paliwa. 
Alstom po raz ośmy w rankingu Dow Jones Sustainability Indices

temu

Alstom już ósmy rok z rzędu został umieszczony w rankingach Dow Jones Sustainability Indices (DJSI) na poziomie światowym i europejskim, co potwierdza jego pozycję lidera pod względem zrównoważonych praktyk biznesowych. Ogólny wynik 81 na 100 punktów w rankingu DJSI oznacza 4-punktowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, przy zastosowaniu podobnej metody oceny.
Największe zamówienie dla Alstom na miejski tabor kolejowy w Indiach  

temu

Alstom otrzymał ważne zamówienie na tabor kolejowy dla 3. linii metra w Bombaju