Sodexo ujawnia trendy kształtujące miejsca pracy przyszłości

Sodexo ujawnia trendy kształtujące miejsca pracy przyszłości

Opublikowany

Sodexo ogłosiło tegoroczną edycję Global Workplace Trends, zawierającą analizę trendów kształtujących miejsca pracy w 2018 roku. Publikacja dedykowana jest liderom biznesu oraz osobom decyzyjnym w organizacjach. Raport opisuje czynniki, jakie będą kształtować przyszłość rynku pracy oraz pokazuje jak samopoczucie pracownika wpływa na jego zaangażowanie, a także na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

Opisane trendy wskazują w jaki sposób indywidualny i kolektywny rozwój wpłynie na technologię, mając na względzie wzrost roli robotyzacji i sztucznej inteligencji, zarówno w miejscach pracy, jak i w życiu codziennym.

Jesteśmy świadkami rewolucji, która dotyka prawie wszystkich obszarów naszego życia. Żyjemy w inteligentnych miastach, zarządzamy inteligentnymi budynkami, pracujemy w inteligentnych przestrzeniach, wyposażonych przez inteligentne, połączone w sieć urządzenia. Elementy ekonomii współdzielenia, takie jak np. publicznie dostępne rowery czy samochody, a także współdzielone przestrzenie biurowe zmieniają nasze zwyczaje i może nawet światopogląd z posiadania na doświadczenie i użytkowanie. – mówi Yann Gontard, CEE Region Chairman, Sodexo On-site Services. - Ósma edycja Global Workplace Trends Report to lektura obowiązkowa dla wszystkich liderów biznesu, którzy nie chcą biernie przyglądać się tej rewolucji, lecz stanąć na jej czele i dzięki temu zwiększać swoją przewagę na coraz bardziej wymagającym rynku – dodaje.

Tegoroczny raport skupia się na 7 trendach wokół tematu potrzeba rozwoju kolektywnej inteligencji we wszystkich dziedzinach miejsca pracy. Mowa w nim o takich obszarach jak:
  • Pokolenie Z: Wraz z wysokimi oczekiwaniami w zakresie dostępnej technologii, elastyczności pracy, przy jednoczesnej koncentracji na dobrym samopoczuciu, Generacja Z zmienia organizację w nowy, ekscytujący sposób dla wszystkich pracujących obecnie pokoleń.
  • Internet Rzeczy (IoT): kształtowanie przyszłości miejsc pracy: środowiska pracy oparte na IoT przyczyniają się do angażowania przedsiębiorstw i ich pracowników w bardziej efektywny sposób po-przez wyższy komfort przestrzeni pracy, elastyczność, wyższą precyzję procesów, a ostatecznie jakość życia wszystkich.
  • Emocjonalnie inteligentne miejsca pracy: Inteligencja emocjonalna stała się kluczowym zestawem umiejętności dla wszystkich wiodących przedsiębiorstw oraz ich liderów. Miejsce pracy może być inteli-gentne emocjonalnie poprzez umożliwienie pracownikom przyniesienia pełnego spectrum swoich emocji do pracy, a także dostosowanie tychże do podstawowych ludzkich potrzeb i indywidualnych motywacji.
  • Zasoby w ekonomii współdzielenia: Wszystkie firmy, które wybiegają swoimi wizjami w przyszłość, przekształcają obecnie swoje modele biznesowe w takim kierunku, by jak najskuteczniej korzystać z dobrodziejstw ekonomii współdzielenia.
  • Nowy wymiar równouprawnienia: By stworzyć prawdziwie zrównoważone płciowo miejsce pracy, przedsiębiorstwa muszą przeanalizować bariery, które ograniczają kobiety w rozwinięciu ich potencjału, a także wdrożyć transformację kulturową poprzez zaangażowanie swoich liderów.
  • Zarządzanie kapitałem ludzkim 3.0: Nowa era zarządzania kapitałem ludzkim opiera się na integracji wszystkich dostępnych technologii i programów (szkolenia, uznanie, dobre samopoczucie w miejscu pracy) w celu przekształcenia doświadczania pracy w doświadczenie życiowe. Celem zarządzania kapi-tałem ludzkim 3.0 jest ulepszanie i pogłębianie doświadczeń pracowników, a przez to wspieranie rozwoju zatrudniających ich przedsiębiorstw.
  • Pracownicy: nowe otwarcie na odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstw: Dziś pracownicy są decydującą stroną w obszarze kształtowania strategii CSR. Dla odpowiedzialnych społecznie przedsię-biorstw prowadzenie dialogu z kluczowymi interesariuszami, którymi są pracownicy, jest niezbędne do osiągnięcia jej jak największego zaangażowania w pracę na rzecz lepszej przyszłości dla wszystkich.

Rozwój nowoczesnych technologii i różnorodność zespołów funkcjonujących w firmach redefiniują wyzwania stojące przed organizacjami, zwłaszcza w kontekście zatrudnienia i utrzymania wartościowych pracowników. Jesteśmy świadkami rewolucji zarządzania kapitałem ludzkim 3.0. Firmy w Polsce coraz częściej sięgają po zaawansowane technologicznie rozwiązania skoncentrowane na człowieku i jego potrzebach, takie jak np. platformy do budowania indywidualnych programów motywacyjnych opartych na świadczeniach pozapłacowych. A to właśnie one stanowią ważny element w walce o talenty i zaangażowanych pracowników i pozwalają wykorzystać w pełni potencjał różnorodnych zespołów  – komentuje Arkadiusz Rochala, Dyrektor Wykonawczy, Wiceprezes Zarządu ‎Sodexo Benefits and Rewards Services.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Sodexo Polska - Sodexo ujawnia trendy miejsc pracy w przyszlosci_05_07_2018.docx

docx | 108 KB

Pobierz
Sodexo Polska - Sodexo ujawnia trendy miejsc pracy w przyszlosci_05_07_2018.txt

txt | 6 KB

Pobierz
Sodexo Polska - 2018 Global Workplace Trends Report_05_07_2018.pdf

pdf | 2,2 MB

Pobierz
Sodexo Polska - 2018 GWT - Internet Rzeczy.jpg

grafika | 407 KB

Pobierz
Sodexo Polska - 2018 GWT - HCM 3-0.jpg

grafika | 430 KB

Pobierz
Sodexo Polska - 2018 GWT - Inteligentne Emocjonalnie miejsca pracy.jpg

grafika | 440 KB

Pobierz
Sodexo Polska - 2018 GWT - Gender Balance.jpg

grafika | 397 KB

Pobierz
Sodexo Polska - 2018 GWT - Pokolenie Z.jpg

grafika | 542 KB

Pobierz
Sodexo Polska - 2018 GWT - CSR.jpg

grafika | 403 KB

Pobierz
Sodexo Polska - 2018 GWT - Sharing Economy.jpg

grafika | 366 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Bliżej lojalnych klientów dzięki karcie

temu

Wprowadzenie kart zbliżeniowych było przełomem na polskim rynku płatności bezgotówkowych. Trwająca od ponad dekady rewolucja zatacza coraz szersze kręgi, z roku na rok w naszym kraju przybywa entuzjastów tej technologii. Polacy mają już w swoich portfelach ponad 30 mln kart z funkcją płatności zbliżeniowych[1]. To nie tylko tradycyjne karty wydawane przez banki, ale też m.in. karty premiowe, które są nowoczesną formą nagradzania sił sprzedaży, partnerów biznesowych czy klientów.
Dofinansowanie posiłków antidotum na L4

temu

Zamiast garnituru piżama, zamiast biurka w pracy – własne łóżko. Jak wynika z danych ZUS, Polacy coraz więcej czasu spędzają na zwolnieniu lekarskim. Międzynarodowe badania nie pozostawiają tymczasem wątpliwości – wskaźnik absencji można zredukować m.in. dzięki ćwiczeniom i właściwemu odżywianiu. A o właściwe odżywianie pracowników mogą i powinni zadbać również pracodawcy.
Małgorzata Kroh na czele Działu Marketingu i Rozwoju Sodexo

temu

Od lipca 2018 roku obowiązki Dyrektora Marketingu i Rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services, wiodącego dostawcy kompleksowych usług motywacyjnych, pełni Małgorzata Kroh.
Wakacyjny prezent od szefa

temu

W portfelach większości wczasowiczów nie znajdziemy „prezentów” od ich pracodawców. Jak pokazują wyniki badania „Drogowskaz Motywacyjny 2018”, dodatkowe świadczenia w okresie wakacyjnym przyznaje swoim pracownikom tylko 1 na 5 firm działających w Polsce. Czy warto motywować urlopowiczów i jak to zrobić najlepiej?