CES Azja 2018: Continental prezentuje technologie przyszłości

CES Azja 2018: Continental prezentuje technologie przyszłości

Opublikowany

Podczas Targów Elektroniki Użytkowej CES Azja 2018 w Szanghaju, spółka technologiczna Continental zaprezentowała m.in. system wykrywania pieszych w oparciu o sztuczną inteligencję oraz rozwiązania pozwalające na skuteczne i bezpieczne tworzenie sieci wymiany informacji pomiędzy pojazdami. Swoją premierę w Chinach miał także Continental AllCharge, uniwersalny system ładowania pojazdów elektrycznych. 

    Miarami rozwoju przemysłu motoryzacyjnego nie są już konie mechaniczne czy maksymalne prędkości. Obecnie branża skupia się na tworzeniu dostępnych dla użytkowników, bezpiecznych, ekologicznych, inteligentnych i wygodnych rozwiązań w zakresie mobilności. Właśnie dlatego podczas Targów CES Azja zaprezentowaliśmy najnowsze technologie, rozwiązania oraz usługi, które wyznaczają przyszłość motoryzacji.

    Enno Tang, Prezes i Dyrektor Generalny Continental Chiny

    Inteligentny samochód przewiduje sytuacje na drodze

    Continental, producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji, pokazał, jak sztuczna inteligencja będzie wpływała na kształt mobilności w przyszłości. Aby umożliwić zrozumienie zamiarów i gestów pieszych spółka technologiczna oparła piąte pokolenie swojej wielofunkcyjnej kamery na sieciach neuronalnych i inteligentnych algorytmach, a także tradycyjnych procesach komputerowego rozpoznawania obrazów. Inteligentną kamerę, której produkcja rozpocznie się w 2020 roku, wyróżnia jej rozdzielczość 8 megapikseli i kąt widzenia do 125 stopni, które wykorzystuje się do jeszcze wcześniejszego rozpoznawania potencjalnych przeszkód.
    Nowe zaawansowane funkcje wspomagające kierowcę i zautomatyzowane systemy jazdy opierają się na zrozumieniu każdej sytuacji drogowej.

    Nowe zaawansowane funkcje wspomagające kierowcę i zautomatyzowane systemy jazdy opierają się na zrozumieniu każdej sytuacji drogowej.

    Na stoisku można było testować wybrane funkcje nowej kamery, szczególnie rozpoznawanie pieszych, zwracanie uwagi na nieuważnych „smartfonowych zombie” oraz interpretowanie gestów, takich jak wyciągnięte ramiona, jako sygnał do zatrzymania się. Zaprezentowane tutaj dogłębne zrozumienie złożonej sytuacji na drodze leży u podstaw nowych zaawansowanych funkcji wspomagania kierowcy oraz zautomatyzowanego prowadzenia pojazdów. Tylko system, który potrafi podobnie jak człowiek kategoryzować, to co postrzega, będzie w stanie podejmować prawidłowe decyzje w złożonych sytuacjach na drodze. Przy pomocy algorytmów sztucznej inteligencji platforma Computer-Vision firmy Continental analizuje stan czujności przechodnia oraz wszelkie gesty ciała przy użyciu obrazów uchwyconych przez kamerę. Jest to reakcja podobna do reakcji doświadczonego kierowcy, który instynktownie rozpoznaje, kiedy sytuacja jest krytyczna i przygotowuje się do hamowania.
    Na stoisku można było testować wybrane funkcje nowej kamery, szczególnie rozpoznawanie pieszych.

    Na stoisku można było testować wybrane funkcje nowej kamery, szczególnie rozpoznawanie pieszych.

    Nauka, rozmowa, zarządzanie – a w Chinach także uniwersalne ładowanie

    „Cyfrowy towarzysz” zaprezentowany przez Continental na targach CES Azja potrafi także się uczyć. Aby umożliwić prowadzenie normalnej rozmowy pomiędzy kierowcą i pojazdem, usługa głosowa oparta na technologii chmury jest powiązana z różnymi funkcjami, takimi jak interaktywny przewodnik użytkownika. W zależności od rodzaju ostrzeżenia i tego, co wynika z zachowania użytkownika „cyfrowy towarzysz” podpowiada, co należy zrobić.
    Swoją premierę w Chinach miał także AllCharge. System opracowany przez Continental łączy w sobie silnik elektryczny i przemiennik, czyli tworzy system całkowitego ładowania samochodów elektrycznych. Dzięki niemu kierowcy mogą udać się do dowolnej stacji ładowania i naładować pojazd do maksimum.
    System AllCharge łączy w sobie silnik elektryczny i przemiennik, czyli tworzy system całkowitego ładowania.

    System AllCharge łączy w sobie silnik elektryczny i przemiennik, czyli tworzy system całkowitego ładowania.

    Już milion pojazdów w Chinach korzysta z platformy usług telematycznych w chmurze (TSP), którą Continental zaprezentował na targach CES Azja. Za jej pośrednictwem producenci samochodów mogą kontaktować się z dilerami, klientami końcowymi i innymi zainteresowanymi stronami. Szeroka gama usług oferowanych przez platformę obejmuje zarządzanie kontaktami z klientem, geolokalizację, geoogrodzenie, zdalny dostęp do pojazdu, diagnostykę usterki oraz zarządzenie flotą pojazdów.
    Podczas Targów Elektroniki Użytkowej CES Azja 2018 w Szanghaju, zaprezentowane zostały rozwiązania Continental wykorzystujące zdobycze nowoczesnej techniki, technologii sztucznej inteligencji i rozwój internetu rzeczy. Dzięki nim, samochody stają się jeszcze bezpieczniejsze, a jazda bardziej komfortowa.

    Kopiuj tekst

    Udostępnij

    Załączniki

    Pobierz wszystkie

    Technologie_Continental_na_Targach_CES_Azja_17_07_2018.docx

    docx | 138 KB

    Pobierz
    Technologie_Continental_na_Targach_CES_Azja_17_07_2018.txt

    txt | 5,85 KB

    Pobierz
    AllCharge_Continental.jpg

    grafika | 513 KB

    Pobierz
    SI_Continental (2).jpg

    grafika | 1,87 MB

    Pobierz
    SI_Continental (1).jpg

    grafika | 2,31 MB

    Pobierz
    Powiązane artykuły
    Od radaru przez kamerę po sztuczną inteligencję – rozwiązania cyfrowe Continental podczas IAA CV 2018

    temu

    Podczas Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze Continental pokaże, w jaki sposób sektor transportu drogowego wkracza w erę nowych technologii, które ratują życie. Firma zaprezentuje m.in. kolejną generację systemu wspomagania skrętu w prawo przeznaczonego dla samochodów ciężarowych. Producent przewiduje, że w ciągu najbliższych kilku lat systemy wspomagania kierowcy staną się jeszcze bardziej skuteczne dzięki zastosowaniu dodatkowych kamer, a w dalszej perspektywie nawet sztucznej inteligencji.
    Dobre warunki drogowe mogą być niebezpieczne!

    temu

    Często prosimy bliskich, by zachowali szczególną ostrożność w czasie jazdy, kiedy drogi są mokre, jest mglisto, pochmurnie czy deszczowo. Statystki policyjne pokazują jednak, że wbrew powszechnej opinii, najwięcej wypadków drogowych zdarza się w okresach najlepszych warunków atmosferycznych. Dlatego o bezpiecznym i ostrożnym prowadzeniu samochodu powinniśmy przypominać kierowcom przede wszystkim wiosną oraz latem, kiedy ruch na drogach jest duży, warunki do jazdy są idealne, a widoczność doskonała.
    Kobiety prowadzą #bezObaw – podsumowanie akcji Uniroyal

    temu

    Ogólnopolska kampania edukacyjna #bezObaw, mająca na celu pokonanie obaw przed prowadzeniem samochodu, dobiegła końca. Akcja zorganizowana przez Uniroyal, markę opon należącą do koncernu Continental[1], była skierowana do wszystkich osób, które nie czują się pewnie za kierownicą, ale skoncentrowano się w niej przede wszystkim na kobietach. W projekt zaangażowało się niemal półtora tysiąca Polek, które odpowiedziały na pytania dotyczące tego, jak czują się w roli kierowców. 
    Continental partnerem cyklu szkoleń bezpiecznej jazdy Mercedes-Benz Safety Experience

    temu

    Continental Opony Polska został partnerem cyklu szkoleń Mercedes-Benz Safety Experience. Jednodniowe kursy będą odbywać się w lipcu oraz w sierpniu, w trzech lokalizacjach - na Torze Autodrom Jastrząb, Torze Bednary i Torze Modlin. W pilotażowej edycji weźmie udział blisko 530 osób.