CES Azja 2018: Continental prezentuje technologie przyszłości

CES Azja 2018: Continental prezentuje technologie przyszłości

Opublikowany

Podczas Targów Elektroniki Użytkowej CES Azja 2018 w Szanghaju, spółka technologiczna Continental zaprezentowała m.in. system wykrywania pieszych w oparciu o sztuczną inteligencję oraz rozwiązania pozwalające na skuteczne i bezpieczne tworzenie sieci wymiany informacji pomiędzy pojazdami. Swoją premierę w Chinach miał także Continental AllCharge, uniwersalny system ładowania pojazdów elektrycznych. 

    Miarami rozwoju przemysłu motoryzacyjnego nie są już konie mechaniczne czy maksymalne prędkości. Obecnie branża skupia się na tworzeniu dostępnych dla użytkowników, bezpiecznych, ekologicznych, inteligentnych i wygodnych rozwiązań w zakresie mobilności. Właśnie dlatego podczas Targów CES Azja zaprezentowaliśmy najnowsze technologie, rozwiązania oraz usługi, które wyznaczają przyszłość motoryzacji.

    Enno Tang, Prezes i Dyrektor Generalny Continental Chiny

    Inteligentny samochód przewiduje sytuacje na drodze

    Continental, producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji, pokazał, jak sztuczna inteligencja będzie wpływała na kształt mobilności w przyszłości. Aby umożliwić zrozumienie zamiarów i gestów pieszych spółka technologiczna oparła piąte pokolenie swojej wielofunkcyjnej kamery na sieciach neuronalnych i inteligentnych algorytmach, a także tradycyjnych procesach komputerowego rozpoznawania obrazów. Inteligentną kamerę, której produkcja rozpocznie się w 2020 roku, wyróżnia jej rozdzielczość 8 megapikseli i kąt widzenia do 125 stopni, które wykorzystuje się do jeszcze wcześniejszego rozpoznawania potencjalnych przeszkód.
    Nowe zaawansowane funkcje wspomagające kierowcę i zautomatyzowane systemy jazdy opierają się na zrozumieniu każdej sytuacji drogowej.

    Nowe zaawansowane funkcje wspomagające kierowcę i zautomatyzowane systemy jazdy opierają się na zrozumieniu każdej sytuacji drogowej.

    Na stoisku można było testować wybrane funkcje nowej kamery, szczególnie rozpoznawanie pieszych, zwracanie uwagi na nieuważnych „smartfonowych zombie” oraz interpretowanie gestów, takich jak wyciągnięte ramiona, jako sygnał do zatrzymania się. Zaprezentowane tutaj dogłębne zrozumienie złożonej sytuacji na drodze leży u podstaw nowych zaawansowanych funkcji wspomagania kierowcy oraz zautomatyzowanego prowadzenia pojazdów. Tylko system, który potrafi podobnie jak człowiek kategoryzować, to co postrzega, będzie w stanie podejmować prawidłowe decyzje w złożonych sytuacjach na drodze. Przy pomocy algorytmów sztucznej inteligencji platforma Computer-Vision firmy Continental analizuje stan czujności przechodnia oraz wszelkie gesty ciała przy użyciu obrazów uchwyconych przez kamerę. Jest to reakcja podobna do reakcji doświadczonego kierowcy, który instynktownie rozpoznaje, kiedy sytuacja jest krytyczna i przygotowuje się do hamowania.
    Na stoisku można było testować wybrane funkcje nowej kamery, szczególnie rozpoznawanie pieszych.

    Na stoisku można było testować wybrane funkcje nowej kamery, szczególnie rozpoznawanie pieszych.

    Nauka, rozmowa, zarządzanie – a w Chinach także uniwersalne ładowanie

    „Cyfrowy towarzysz” zaprezentowany przez Continental na targach CES Azja potrafi także się uczyć. Aby umożliwić prowadzenie normalnej rozmowy pomiędzy kierowcą i pojazdem, usługa głosowa oparta na technologii chmury jest powiązana z różnymi funkcjami, takimi jak interaktywny przewodnik użytkownika. W zależności od rodzaju ostrzeżenia i tego, co wynika z zachowania użytkownika „cyfrowy towarzysz” podpowiada, co należy zrobić.
    Swoją premierę w Chinach miał także AllCharge. System opracowany przez Continental łączy w sobie silnik elektryczny i przemiennik, czyli tworzy system całkowitego ładowania samochodów elektrycznych. Dzięki niemu kierowcy mogą udać się do dowolnej stacji ładowania i naładować pojazd do maksimum.
    System AllCharge łączy w sobie silnik elektryczny i przemiennik, czyli tworzy system całkowitego ładowania.

    System AllCharge łączy w sobie silnik elektryczny i przemiennik, czyli tworzy system całkowitego ładowania.

    Już milion pojazdów w Chinach korzysta z platformy usług telematycznych w chmurze (TSP), którą Continental zaprezentował na targach CES Azja. Za jej pośrednictwem producenci samochodów mogą kontaktować się z dilerami, klientami końcowymi i innymi zainteresowanymi stronami. Szeroka gama usług oferowanych przez platformę obejmuje zarządzanie kontaktami z klientem, geolokalizację, geoogrodzenie, zdalny dostęp do pojazdu, diagnostykę usterki oraz zarządzenie flotą pojazdów.
    Podczas Targów Elektroniki Użytkowej CES Azja 2018 w Szanghaju, zaprezentowane zostały rozwiązania Continental wykorzystujące zdobycze nowoczesnej techniki, technologii sztucznej inteligencji i rozwój internetu rzeczy. Dzięki nim, samochody stają się jeszcze bezpieczniejsze, a jazda bardziej komfortowa.

    Kopiuj tekst

    Udostępnij

    Załączniki

    Pobierz wszystkie

    Technologie_Continental_na_Targach_CES_Azja_17_07_2018.docx

    docx | 138 KB

    Pobierz
    Technologie_Continental_na_Targach_CES_Azja_17_07_2018.txt

    txt | 5,85 KB

    Pobierz
    AllCharge_Continental.jpg

    grafika | 513 KB

    Pobierz
    SI_Continental (2).jpg

    grafika | 1,87 MB

    Pobierz
    SI_Continental (1).jpg

    grafika | 2,31 MB

    Pobierz
    Powiązane artykuły
    Continental Opony Polska w nowej siedzibie

    temu

    Continental Opony Polska, oddział koncernu Continental, światowego producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla motoryzacji, zmienił lokalizację biura. Firma przeniosła się z Alei Krakowskiej 2A do kompleksu biurowego Business Garden Warszawa, zlokalizowanego przy ul. Żwirki i Wigury 16C. W nowym biurze o powierzchni 1566 metrów kwadratowych przygotowano ponad 120 stanowisk pracy dla obecnych pracowników oraz kilka nowoczesnych i przestronnych sal konferencyjnych.
    Opony polecane na zimę

    temu

    Według Raportu Komisji Europejskiej używanie opon zimowych w okresie zimowym zmniejsza ryzyko wypadku aż o 46 procent[1]! Dlatego, kiedy średnia dobowa temperatura powietrza utrzymuje się długotrwale na poziomie poniżej 7°C, kierowcy powinni zmienić ogumienie z letniego na zimowe. Jakie opony wybrać? Najlepiej takie, które wykorzystują nowoczesne rozwiązania technologiczne, a ich jakość potwierdzają testy ogumienia. 
    Minęło 90 lat od pojawienia się na rynku pierwszej opony rolniczej Continental

    temu

    W 1928 roku firma Continental wprowadziła na rynek pierwszą w Europie pneumatyczną oponę do ciągników. Na przestrzeni 90 lat wdrażane były kolejne innowacje, które zapewniły oponom rolniczym Continental międzynarodowy sukces. W najbliższych latach firma planuje rozszerzyć ofertę dla tego segmentu.
    Sezon na bezpieczeństwo!

    temu

    Aż 94% polskich kierowców zmienia opony na zimowe pomimo, że w Polsce nie ma prawnego obowiązku sezonowej wymiany ogumienia[1]. Większość zmotoryzowanych zdaje sobie sprawę, że dostosowanie rodzaju opon do warunków atmosferycznych ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo jazdy. 
    Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
    Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.