Alstom zainaugurował w Nicei pierwszy tramwaj nowej generacji – Citadis z innowacyjną technologią zasilania
Alstom zainaugurował w Nicei pierwszy tramwaj nowej generacji – Citadis z innowacyjną technologią zasilania

Alstom zainaugurował w Nicei pierwszy tramwaj nowej generacji – Citadis z innowacyjną technologią zasilania

Opublikowany

Alstom oddał do eksploatacji  tramwaj nowej generacji Citadis X05, wyposażony w innowacyjny system ładowania indukcyjnego SRS. Tramwaj będzie obsługiwał odcinek Cadam-Magnan na linii nr 2 Metropolii Nicea - Lazurowe Wybrzeże (Métropole Nice Côte d'Azur). W inauguracji, której przewodniczył Christian Estrosi - Burmistrz Nicei i Prezydent Metropolii, udział wzięli: Georges-François Leclerc - Prefekt Departamentu Alpes-Maritimes, Renaud Muselier - Prezydent Regionu PACA oraz poseł do Parlamentu Europejskiego, Charles Ange Ginésy - Prezes Departamentu Alpes-Maritimes oraz Jean-Baptiste Eyméoud - Prezes Alstom we Francji.

Pierwsi pasażerowie mieli okazję przyjrzeć się z bliska projektowi autorstwa Ora Ïto, a także poczuć komfort podróży zapewniany przez 44-metrowe tramwaje nowej generacji Citadis: 40% powierzchni to okna, diody LED dające miękkie, jednorodne oświetlenie, duże  pojedyncze siedzenia, informacje o trasie wyświetlane na bardzo szerokich ekranach. Dodatkowo, udoskonalony został dostęp poprzez podwójne drzwi zamontowane w całym tramwaju. Innowacyjność Citadis X05 oznacza również łatwiejszą obsługę: może z niego korzystać o 10% pasażerów więcej, przy 20% wzroście wymiany pasażerów na przystankach, z jednoczesną redukcją, o ponad 20%, kosztów utrzymania prewencyjnego.
Inauguracja_Citadis_Nicea_IMG_3716.jpg
Alstom jednocześnie po raz pierwszy wprowadził na rynek swoją technologię ładowania indukcyjnego SRS, połączoną z systemem magazynowania energii Citadis Ecopack. System ten pozwala, podczas całej podróży, na przejazdy tramwaju bez korzystania z górnych sieci trakcyjnych. SRS automatycznie ładuje tramwaj w trakcie  postoju na przystanku, w czasie wymiany pasażerów (poniżej 20 sekund), przy zachowaniu całkowitego bezpieczeństwa. Energia elektryczna magazynowana jest w pokładowych urządzeniach Citadis Ecopack, co gwarantuje autonomię tramwaju między dwoma punktami ładowania. SRS opiera się na założeniach technicznych oraz bezpieczeństwie sprawdzonego rozwiązania APS (tramwaje w Bordeaux, w Reims i wDubaju).

To dla mnie ogromny powód do dumy, że Alstom i jego zespoły uczestniczą w tym projekcie, który jest katalizatorem innowacji i jest przykładem  międzynarodowego poziomu francuskiego sektora kolejowego. Jest to nowa generacja tramwajów, z nowym systemem zasilania. Tramwaj w Nicei od wiosny 2019 r. będzie także pierwszym, który zostanie wyposażony w system bezprzewodowego i pozbawionego zakłóceń połączenia Wi-Fi

Jean-Baptiste Eyméoud, Prezes Alstom we Francji

Dziewięć z dwunastu francuskich zakładów Alstom bierze udział w projektowaniu i produkcji tramwajów linii nr 2 dla Metropolii Nicea - Lazurowe Wybrzeże: La Rochelle (badania i montaż), Le Creusot (wózki), Ornans (silniki), Valenciennes (wnętrza), Villeurbanne (elektronika pokładowa, informacje dla pasażerów, łączność Wi-Fi), Aix-en-Provence (pomiar prędkości), Tarbes (trakcja), Vitrolles (system ładowania SRS) i Saint-Ouen (koordynacja fazy projektowej, podstacje elektryczne).
Łącznie ponad 2500 tramwajów Citadis zostało sprzedanych do ponad 50 miast w 20 krajach.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Alstom_Inauguracja_Tramwaju_Nicea_Cadam-Magnan_PL.docx

docx | 668 KB

Pobierz
Inauguracja_Citadis_Nicea_IMG_3716.jpg

grafika | 146 KB

Pobierz
Alstom_Inauguracja_Tramwaju_Nicea_Cadam-Magnan_PL.txt

txt | 4,7 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Alstom i Italo podpisały kontrakt na dostawę pięciu pociągów Pendolino EVO i 30 lat usługi utrzymania

temu

Firmy Italo - Nuovo Trasporto Viaggiatori i Alstom podpisały kontrakt o wartości 330 mln euro na zakup pięciu dodatkowych pociągów Pendolino EVO, korzystając z opcji przewidzianej w kontrakcie zawartym w październiku 2015 r. Kontrakt obejmuje także 30-letni okres utrzymania taboru. Wraz z nowymi pięcioma pociągami flota firmy Italo będzie liczyć łącznie 22 pociągi Pendolino EVO. Dzięki tej kolejnej inwestycji firma Italo, pierwszy prywatny włoski operator obsługujący linie dużych prędkości, będzie mógł powiększyć swoją obecną sieć i tym samym odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku, oferując nowe trasy i zwiększoną częstotliwość.
Alstom otrzymał zamówienie od SNCF na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji

temu

Zarząd SNCF Mobilités, podczas swojego posiedzenia, które odbyło się 26 lipca 2018 r., zatwierdził zamówienie na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji Avelia Horizon (TGV[1]). 
Alstom dostarczy zintegrowany system metra dla 7. linii metra w Tajpej

temu

Alstom wraz z tajwańską firmą CTCI, dostarczającą kontraktowe usługi inżynieryjne, wygrał kontrakt z Systemwide E & M Project Office Department of Rapid Transit System Taipei City Government (SEMPO) na dostawę zintegrowanego systemu metra dla pierwszego etapu 7. linii metra w Tajpej. Całkowita wartość kontraktu wynosi 378 milionów euro, w tym udział Alstomu to około 220 milionów euro.
Coradia iLint, pociąg o napędzie wodorowym, otrzymał zezwolenie na eksploatację w niemieckich sieciach kolejowych

temu

Coradia iLint firmy Alstom, pierwszy na świecie pociąg pasażerski z wodorowymi ogniwami paliwowymi, uzyskał zezwolenie Niemieckiego Urzędu Transportu Kolejowego (EBA) na przewożenie pasażerów w Niemczech. 11 lipca Gerald Hörster, prezes EBA, przekazał firmie Alstom certyfikat homologacji w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w Berlinie. W uroczystości tej wziął udział Enak Ferlemann, parlamentarny sekretarz stanu przy federalnym ministrze transportu i infrastruktury cyfrowej oraz poseł niemieckiego parlamentu.