Alstom zainaugurował w Nicei pierwszy tramwaj nowej generacji – Citadis z innowacyjną technologią zasilania
Alstom zainaugurował w Nicei pierwszy tramwaj nowej generacji – Citadis z innowacyjną technologią zasilania

Alstom zainaugurował w Nicei pierwszy tramwaj nowej generacji – Citadis z innowacyjną technologią zasilania

Opublikowany

Alstom oddał do eksploatacji  tramwaj nowej generacji Citadis X05, wyposażony w innowacyjny system ładowania indukcyjnego SRS. Tramwaj będzie obsługiwał odcinek Cadam-Magnan na linii nr 2 Metropolii Nicea - Lazurowe Wybrzeże (Métropole Nice Côte d'Azur). W inauguracji, której przewodniczył Christian Estrosi - Burmistrz Nicei i Prezydent Metropolii, udział wzięli: Georges-François Leclerc - Prefekt Departamentu Alpes-Maritimes, Renaud Muselier - Prezydent Regionu PACA oraz poseł do Parlamentu Europejskiego, Charles Ange Ginésy - Prezes Departamentu Alpes-Maritimes oraz Jean-Baptiste Eyméoud - Prezes Alstom we Francji.

Pierwsi pasażerowie mieli okazję przyjrzeć się z bliska projektowi autorstwa Ora Ïto, a także poczuć komfort podróży zapewniany przez 44-metrowe tramwaje nowej generacji Citadis: 40% powierzchni to okna, diody LED dające miękkie, jednorodne oświetlenie, duże  pojedyncze siedzenia, informacje o trasie wyświetlane na bardzo szerokich ekranach. Dodatkowo, udoskonalony został dostęp poprzez podwójne drzwi zamontowane w całym tramwaju. Innowacyjność Citadis X05 oznacza również łatwiejszą obsługę: może z niego korzystać o 10% pasażerów więcej, przy 20% wzroście wymiany pasażerów na przystankach, z jednoczesną redukcją, o ponad 20%, kosztów utrzymania prewencyjnego.
Inauguracja_Citadis_Nicea_IMG_3716.jpg
Alstom jednocześnie po raz pierwszy wprowadził na rynek swoją technologię ładowania indukcyjnego SRS, połączoną z systemem magazynowania energii Citadis Ecopack. System ten pozwala, podczas całej podróży, na przejazdy tramwaju bez korzystania z górnych sieci trakcyjnych. SRS automatycznie ładuje tramwaj w trakcie  postoju na przystanku, w czasie wymiany pasażerów (poniżej 20 sekund), przy zachowaniu całkowitego bezpieczeństwa. Energia elektryczna magazynowana jest w pokładowych urządzeniach Citadis Ecopack, co gwarantuje autonomię tramwaju między dwoma punktami ładowania. SRS opiera się na założeniach technicznych oraz bezpieczeństwie sprawdzonego rozwiązania APS (tramwaje w Bordeaux, w Reims i wDubaju).

To dla mnie ogromny powód do dumy, że Alstom i jego zespoły uczestniczą w tym projekcie, który jest katalizatorem innowacji i jest przykładem  międzynarodowego poziomu francuskiego sektora kolejowego. Jest to nowa generacja tramwajów, z nowym systemem zasilania. Tramwaj w Nicei od wiosny 2019 r. będzie także pierwszym, który zostanie wyposażony w system bezprzewodowego i pozbawionego zakłóceń połączenia Wi-Fi

Jean-Baptiste Eyméoud, Prezes Alstom we Francji

Dziewięć z dwunastu francuskich zakładów Alstom bierze udział w projektowaniu i produkcji tramwajów linii nr 2 dla Metropolii Nicea - Lazurowe Wybrzeże: La Rochelle (badania i montaż), Le Creusot (wózki), Ornans (silniki), Valenciennes (wnętrza), Villeurbanne (elektronika pokładowa, informacje dla pasażerów, łączność Wi-Fi), Aix-en-Provence (pomiar prędkości), Tarbes (trakcja), Vitrolles (system ładowania SRS) i Saint-Ouen (koordynacja fazy projektowej, podstacje elektryczne).
Łącznie ponad 2500 tramwajów Citadis zostało sprzedanych do ponad 50 miast w 20 krajach.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Alstom_Inauguracja_Tramwaju_Nicea_Cadam-Magnan_PL.docx

docx | 668 KB

Pobierz
Inauguracja_Citadis_Nicea_IMG_3716.jpg

grafika | 146 KB

Pobierz
Alstom_Inauguracja_Tramwaju_Nicea_Cadam-Magnan_PL.txt

txt | 4,7 KB

Pobierz
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.