Alstom otrzymał zamówienie od SNCF na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji
Alstom otrzymał zamówienie od SNCF na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji

Alstom otrzymał zamówienie od SNCF na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji

Opublikowany

Zarząd SNCF Mobilités, podczas swojego posiedzenia, które odbyło się 26 lipca 2018 r., zatwierdził zamówienie na 100 pociągów bardzo dużych prędkości najnowszej generacji Avelia Horizon (TGV[1]). 

Ta nowa generacja pociągów bardzo dużej prędkości powstała z myślą o osiągnięciu ambitnych celów związanych z konkurencyjnością sektora kolejowego i zwiększeniem zysków SNCF, a całkowite koszty nabycia są o 20% niższe niż w przypadku poprzedniej generacji. Zespoły ekspertów pracujących od dwóch lat nad tym projektem sprostały wyzwaniu, jakim było opracowanie nowego pociągu, którego koszty są  niższe o 25 mln euro na skład, z dodatkowym budżetem wynoszącym 190 mln euro na dodatkowe funkcje i usługi[2].

Avelia Horizon będzie wyposażony w dwie innowacyjne, krótsze głowice napędowe, łączące wysoką wydajność i kompaktowość, a także przegubowe, dwupoziomowe wagony pasażerskie. Projekt umożliwia zwiększenie przestrzeni dla pasażerów o 20%, dzięki czemu pociąg może pomieścić do 740 pasażerów w wybranej przez SNCF konfiguracji najwyższej pojemności.
Koszty utrzymania będą o ponad 30% niższe niż obecne koszty, jakie ponosi SNCF. Kwestia konserwacji pociągu jest brana pod uwagę już od etapu projektu, który zakłada zdalny system diagnostyczny umożliwiający konserwację predykcyjną, zwiększający niezawodność i dostępność pociągu. Wiele elementów pociągu ma zoptymalizowaną konstrukcję umożliwiającą uproszczenie i ograniczenie czynności konserwacyjnych oraz wydłużenie okresów między kolejnymi konserwacjami. Dzięki swej aerodynamicznej budowie i bardziej wydajnemu napędowi trakcyjnemu, TGV nowej generacji będą zużywać o 20% mniej energii niż obecnie.

To zamówienie jest efektem owocnej współpracy między SNCF a Alstom.  Oferowane przez Alstom rozwiązanie Avelia jest odpowiedzią na wyzwania technologiczne i ekonomiczne, a także wyzwania w zakresie konkurencyjności, przed którymi stoi SNCF

Henri Poupart-Lafarge, Dyrektor Generalny Alstom

[1] TGV jest znakiem towarowym SNCF
[2] Wartość kontraktu wynosi 2,7 mld euro (przed podpisaniem) i zostanie on zaksięgowany w 2 kw. bieżącego roku podatkowego.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

AlstomD&S Avelia Horizon TGV NG_2018-07-25.jpg

grafika | 6,98 MB

Pobierz
Alstom Avelia Horizon PL Final.docx

docx | 96 KB

Pobierz
Alstom Avelia Horizon PL Final.txt

txt | 3,61 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Alstom i Italo podpisały kontrakt na dostawę pięciu pociągów Pendolino EVO i 30 lat usługi utrzymania

temu

Firmy Italo - Nuovo Trasporto Viaggiatori i Alstom podpisały kontrakt o wartości 330 mln euro na zakup pięciu dodatkowych pociągów Pendolino EVO, korzystając z opcji przewidzianej w kontrakcie zawartym w październiku 2015 r. Kontrakt obejmuje także 30-letni okres utrzymania taboru. Wraz z nowymi pięcioma pociągami flota firmy Italo będzie liczyć łącznie 22 pociągi Pendolino EVO. Dzięki tej kolejnej inwestycji firma Italo, pierwszy prywatny włoski operator obsługujący linie dużych prędkości, będzie mógł powiększyć swoją obecną sieć i tym samym odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku, oferując nowe trasy i zwiększoną częstotliwość.
Alstom zainaugurował w Nicei pierwszy tramwaj nowej generacji – Citadis z innowacyjną technologią zasilania

temu

Alstom oddał do eksploatacji  tramwaj nowej generacji Citadis X05, wyposażony w innowacyjny system ładowania indukcyjnego SRS. Tramwaj będzie obsługiwał odcinek Cadam-Magnan na linii nr 2 Metropolii Nicea - Lazurowe Wybrzeże (Métropole Nice Côte d'Azur). W inauguracji, której przewodniczył Christian Estrosi - Burmistrz Nicei i Prezydent Metropolii, udział wzięli: Georges-François Leclerc - Prefekt Departamentu Alpes-Maritimes, Renaud Muselier - Prezydent Regionu PACA oraz poseł do Parlamentu Europejskiego, Charles Ange Ginésy - Prezes Departamentu Alpes-Maritimes oraz Jean-Baptiste Eyméoud - Prezes Alstom we Francji.
Alstom dostarczy zintegrowany system metra dla 7. linii metra w Tajpej

temu

Alstom wraz z tajwańską firmą CTCI, dostarczającą kontraktowe usługi inżynieryjne, wygrał kontrakt z Systemwide E & M Project Office Department of Rapid Transit System Taipei City Government (SEMPO) na dostawę zintegrowanego systemu metra dla pierwszego etapu 7. linii metra w Tajpej. Całkowita wartość kontraktu wynosi 378 milionów euro, w tym udział Alstomu to około 220 milionów euro.
Coradia iLint, pociąg o napędzie wodorowym, otrzymał zezwolenie na eksploatację w niemieckich sieciach kolejowych

temu

Coradia iLint firmy Alstom, pierwszy na świecie pociąg pasażerski z wodorowymi ogniwami paliwowymi, uzyskał zezwolenie Niemieckiego Urzędu Transportu Kolejowego (EBA) na przewożenie pasażerów w Niemczech. 11 lipca Gerald Hörster, prezes EBA, przekazał firmie Alstom certyfikat homologacji w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej w Berlinie. W uroczystości tej wziął udział Enak Ferlemann, parlamentarny sekretarz stanu przy federalnym ministrze transportu i infrastruktury cyfrowej oraz poseł niemieckiego parlamentu.