Kobiety prowadzą #bezObaw – podsumowanie akcji Uniroyal

Kobiety prowadzą #bezObaw – podsumowanie akcji Uniroyal

Opublikowany

Ogólnopolska kampania edukacyjna #bezObaw, mająca na celu pokonanie obaw przed prowadzeniem samochodu, dobiegła końca. Akcja zorganizowana przez Uniroyal, markę opon należącą do koncernu Continental[1], była skierowana do wszystkich osób, które nie czują się pewnie za kierownicą, ale skoncentrowano się w niej przede wszystkim na kobietach. W projekt zaangażowało się niemal półtora tysiąca Polek, które odpowiedziały na pytania dotyczące tego, jak czują się w roli kierowców. 

Na podstawie ogólnopolskiej ankiety, weryfikującej najczęstsze lęki związane z prowadzeniem samochodu, powstał cykl materiałów poradnikowych. Artykuły i filmiki edukacyjne odpowiadały na najczęściej wskazywane obawy „za kółkiem” oraz pokazywały, w jaki sposób je pokonać i stać się pewnym siebie, odpowiedzialnym kierowcą. Do udziału w kampanii zaproszono Magdę Danaj prowadzącą blog ,,Porysunki” oraz Natalię Tur, autorkę bloga ,,Nishka”. W akcję „od kobiet dla kobiet” zaangażowało się niemal półtora tysiąca Polek, które odpowiedziały na pytania dotyczące tego, jak czują się w roli kierowców.
Wyniki wskazują, że 80% kobiet uważa jazdę samochodem za odprężającą, a przeszło 90% swobodnie porusza się po rondach. Z kolei tylko ok.40% respondentek przyznaje, że podczas rodzinnych wyjazdów zamienia za kierownicą swoich partnerów. Okazuje się też, że pewne manewry, takie jak: jazda w deszczu, wyprzedzanie tira czy parkowanie równoległe, wywołują drobne obawy, ale nie stanowią dużej trudności dla większości kierujących kobiet. Ponad trzy czwarte ankietowanych przyznało, że umiejętność prowadzenia samochodu nie zależy od płci. Mimo to, kobiety nie zawsze czują się pewnie w roli kierowców, natomiast ich obawy niekoniecznie wiążą się z samym prowadzeniem samochodu – 8%respondentek miewa problemy z tankowaniem auta, a aż 70% ankietowanych przyznało, że wymiana pękniętej opony to dla nich stresująca sytuacja. 
Infografika_Uniroyal.jpg

Przygotowując kampanię, wyszliśmy z założenia, że jazda #bezObaw to jazda bezpieczna, odpowiedzialna i komfortowa. Choć statystyki wskazują, że kobiety są dobrymi kierowcami to nie zawsze wierzą w swoje umiejętności. Chcieliśmy zachęcić je do pokonania barier związanych z byciem kierowcą #bezObaw, które mogą budzić w nich np. jazda w deszczu, parkowanie równoległe czy wymiana przebitej opony. Cieszymy się, że akcja spotkała się z tak dużym zainteresowaniem i zaangażowała aż 1,5 tysiąca Polek, które z chęcią opowiedziały o swoich obawach na drodze. Dzięki temu udało nam się zidentyfikować ich potrzeby i, pozwalając kobietom poczuć się pewniej oraz bezpieczniej za kółkiem, zachęcić do jazdy #bezObaw”.

Ewa Krajewska, On-line Marketing Manager w Continental Opony Polska

Kampania #bezObaw to element realizowanej przez Continental Wizji Zero, która zakłada zredukowanie do zera wypadków drogowych, rannych i ofiar śmiertelnych.
Akcję prowadzono w internecie – na portalach i kontach społecznościowych Edipresse oraz w prasie, na łamach tytułów motoryzacyjnych i kobiecych.
Materiały szkoleniowe i szczegółowe wyniki akcji #bezObaw są dostępne na stronach:
http://www.uniroyal.pl/samochod/bez-obaw
http://www.akcje.polki.pl/bezobaw
uniroyal_logo.png

[1] Wyłącznie w Europie.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Infografika_Uniroyal.jpg

grafika | 529 KB

Pobierz
Bez_Obaw_podsumowanie_30_07_2018.docx

docx | 33,5 KB

Pobierz
Bez_Obaw_podsumowanie_30_07_2018.txt

txt | 5,41 KB

Pobierz
bezObaw.jpeg

grafika | 3,62 MB

Pobierz
uniroyal_logo.png

grafika | 21,4 KB

Pobierz
Wzja_Zero_logo.jpg

grafika | 36,4 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Continental Opony Polska w nowej siedzibie

temu

Continental Opony Polska, oddział koncernu Continental, światowego producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla motoryzacji, zmienił lokalizację biura. Firma przeniosła się z Alei Krakowskiej 2A do kompleksu biurowego Business Garden Warszawa, zlokalizowanego przy ul. Żwirki i Wigury 16C. W nowym biurze o powierzchni 1566 metrów kwadratowych przygotowano ponad 120 stanowisk pracy dla obecnych pracowników oraz kilka nowoczesnych i przestronnych sal konferencyjnych.
Opony polecane na zimę

temu

Według Raportu Komisji Europejskiej używanie opon zimowych w okresie zimowym zmniejsza ryzyko wypadku aż o 46 procent[1]! Dlatego, kiedy średnia dobowa temperatura powietrza utrzymuje się długotrwale na poziomie poniżej 7°C, kierowcy powinni zmienić ogumienie z letniego na zimowe. Jakie opony wybrać? Najlepiej takie, które wykorzystują nowoczesne rozwiązania technologiczne, a ich jakość potwierdzają testy ogumienia. 
Minęło 90 lat od pojawienia się na rynku pierwszej opony rolniczej Continental

temu

W 1928 roku firma Continental wprowadziła na rynek pierwszą w Europie pneumatyczną oponę do ciągników. Na przestrzeni 90 lat wdrażane były kolejne innowacje, które zapewniły oponom rolniczym Continental międzynarodowy sukces. W najbliższych latach firma planuje rozszerzyć ofertę dla tego segmentu.
Sezon na bezpieczeństwo!

temu

Aż 94% polskich kierowców zmienia opony na zimowe pomimo, że w Polsce nie ma prawnego obowiązku sezonowej wymiany ogumienia[1]. Większość zmotoryzowanych zdaje sobie sprawę, że dostosowanie rodzaju opon do warunków atmosferycznych ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo jazdy. 
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.