Kobiety prowadzą #bezObaw – podsumowanie akcji Uniroyal

Kobiety prowadzą #bezObaw – podsumowanie akcji Uniroyal

Opublikowany

Ogólnopolska kampania edukacyjna #bezObaw, mająca na celu pokonanie obaw przed prowadzeniem samochodu, dobiegła końca. Akcja zorganizowana przez Uniroyal, markę opon należącą do koncernu Continental[1], była skierowana do wszystkich osób, które nie czują się pewnie za kierownicą, ale skoncentrowano się w niej przede wszystkim na kobietach. W projekt zaangażowało się niemal półtora tysiąca Polek, które odpowiedziały na pytania dotyczące tego, jak czują się w roli kierowców. 

Na podstawie ogólnopolskiej ankiety, weryfikującej najczęstsze lęki związane z prowadzeniem samochodu, powstał cykl materiałów poradnikowych. Artykuły i filmiki edukacyjne odpowiadały na najczęściej wskazywane obawy „za kółkiem” oraz pokazywały, w jaki sposób je pokonać i stać się pewnym siebie, odpowiedzialnym kierowcą. Do udziału w kampanii zaproszono Magdę Danaj prowadzącą blog ,,Porysunki” oraz Natalię Tur, autorkę bloga ,,Nishka”. W akcję „od kobiet dla kobiet” zaangażowało się niemal półtora tysiąca Polek, które odpowiedziały na pytania dotyczące tego, jak czują się w roli kierowców.
Wyniki wskazują, że 80% kobiet uważa jazdę samochodem za odprężającą, a przeszło 90% swobodnie porusza się po rondach. Z kolei tylko ok.40% respondentek przyznaje, że podczas rodzinnych wyjazdów zamienia za kierownicą swoich partnerów. Okazuje się też, że pewne manewry, takie jak: jazda w deszczu, wyprzedzanie tira czy parkowanie równoległe, wywołują drobne obawy, ale nie stanowią dużej trudności dla większości kierujących kobiet. Ponad trzy czwarte ankietowanych przyznało, że umiejętność prowadzenia samochodu nie zależy od płci. Mimo to, kobiety nie zawsze czują się pewnie w roli kierowców, natomiast ich obawy niekoniecznie wiążą się z samym prowadzeniem samochodu – 8%respondentek miewa problemy z tankowaniem auta, a aż 70% ankietowanych przyznało, że wymiana pękniętej opony to dla nich stresująca sytuacja. 
Infografika_Uniroyal.jpg

Przygotowując kampanię, wyszliśmy z założenia, że jazda #bezObaw to jazda bezpieczna, odpowiedzialna i komfortowa. Choć statystyki wskazują, że kobiety są dobrymi kierowcami to nie zawsze wierzą w swoje umiejętności. Chcieliśmy zachęcić je do pokonania barier związanych z byciem kierowcą #bezObaw, które mogą budzić w nich np. jazda w deszczu, parkowanie równoległe czy wymiana przebitej opony. Cieszymy się, że akcja spotkała się z tak dużym zainteresowaniem i zaangażowała aż 1,5 tysiąca Polek, które z chęcią opowiedziały o swoich obawach na drodze. Dzięki temu udało nam się zidentyfikować ich potrzeby i, pozwalając kobietom poczuć się pewniej oraz bezpieczniej za kółkiem, zachęcić do jazdy #bezObaw”.

Ewa Krajewska, On-line Marketing Manager w Continental Opony Polska

Kampania #bezObaw to element realizowanej przez Continental Wizji Zero, która zakłada zredukowanie do zera wypadków drogowych, rannych i ofiar śmiertelnych.
Akcję prowadzono w internecie – na portalach i kontach społecznościowych Edipresse oraz w prasie, na łamach tytułów motoryzacyjnych i kobiecych.
Materiały szkoleniowe i szczegółowe wyniki akcji #bezObaw są dostępne na stronach:
http://www.uniroyal.pl/samochod/bez-obaw
http://www.akcje.polki.pl/bezobaw
uniroyal_logo.png

[1] Wyłącznie w Europie.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Infografika_Uniroyal.jpg

grafika | 529 KB

Pobierz
Bez_Obaw_podsumowanie_30_07_2018.docx

docx | 33,5 KB

Pobierz
Bez_Obaw_podsumowanie_30_07_2018.txt

txt | 5,41 KB

Pobierz
bezObaw.jpeg

grafika | 3,62 MB

Pobierz
uniroyal_logo.png

grafika | 21,4 KB

Pobierz
Wzja_Zero_logo.jpg

grafika | 36,4 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Od radaru przez kamerę po sztuczną inteligencję – rozwiązania cyfrowe Continental podczas IAA CV 2018

temu

Podczas Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze Continental pokaże, w jaki sposób sektor transportu drogowego wkracza w erę nowych technologii, które ratują życie. Firma zaprezentuje m.in. kolejną generację systemu wspomagania skrętu w prawo przeznaczonego dla samochodów ciężarowych. Producent przewiduje, że w ciągu najbliższych kilku lat systemy wspomagania kierowcy staną się jeszcze bardziej skuteczne dzięki zastosowaniu dodatkowych kamer, a w dalszej perspektywie nawet sztucznej inteligencji.
Dobre warunki drogowe mogą być niebezpieczne!

temu

Często prosimy bliskich, by zachowali szczególną ostrożność w czasie jazdy, kiedy drogi są mokre, jest mglisto, pochmurnie czy deszczowo. Statystki policyjne pokazują jednak, że wbrew powszechnej opinii, najwięcej wypadków drogowych zdarza się w okresach najlepszych warunków atmosferycznych. Dlatego o bezpiecznym i ostrożnym prowadzeniu samochodu powinniśmy przypominać kierowcom przede wszystkim wiosną oraz latem, kiedy ruch na drogach jest duży, warunki do jazdy są idealne, a widoczność doskonała.
CES Azja 2018: Continental prezentuje technologie przyszłości

temu

Podczas Targów Elektroniki Użytkowej CES Azja 2018 w Szanghaju, spółka technologiczna Continental zaprezentowała m.in. system wykrywania pieszych w oparciu o sztuczną inteligencję oraz rozwiązania pozwalające na skuteczne i bezpieczne tworzenie sieci wymiany informacji pomiędzy pojazdami. Swoją premierę w Chinach miał także Continental AllCharge, uniwersalny system ładowania pojazdów elektrycznych. 
Continental partnerem cyklu szkoleń bezpiecznej jazdy Mercedes-Benz Safety Experience

temu

Continental Opony Polska został partnerem cyklu szkoleń Mercedes-Benz Safety Experience. Jednodniowe kursy będą odbywać się w lipcu oraz w sierpniu, w trzech lokalizacjach - na Torze Autodrom Jastrząb, Torze Bednary i Torze Modlin. W pilotażowej edycji weźmie udział blisko 530 osób.