Alstom i Italo podpisały kontrakt na dostawę pięciu pociągów Pendolino EVO i 30 lat usługi utrzymania
Alstom i Italo podpisały kontrakt na dostawę pięciu pociągów Pendolino EVO i 30 lat usługi utrzymania

Alstom i Italo podpisały kontrakt na dostawę pięciu pociągów Pendolino EVO i 30 lat usługi utrzymania

Opublikowany

Firmy Italo - Nuovo Trasporto Viaggiatori i Alstom podpisały kontrakt o wartości 330 mln euro na zakup pięciu dodatkowych pociągów Pendolino EVO, korzystając z opcji przewidzianej w kontrakcie zawartym w październiku 2015 r. Kontrakt obejmuje także 30-letni okres utrzymania taboru. Wraz z nowymi pięcioma pociągami flota firmy Italo będzie liczyć łącznie 22 pociągi Pendolino EVO. Dzięki tej kolejnej inwestycji firma Italo, pierwszy prywatny włoski operator obsługujący linie dużych prędkości, będzie mógł powiększyć swoją obecną sieć i tym samym odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku, oferując nowe trasy i zwiększoną częstotliwość.

Pociąg Pendolino EVO zamówiony przez Italo należy do rodziny pociągów dużych prędkości Alstom Avelia, będącej ukoronowaniem 35-letniego doświadczenia firmy. 1100 pociągów tego typu jest eksploatowanych na całym świecie. Pięć nowych pociągów Pendolino będzie miało takie same funkcje i specyfikacje techniczne jak pięć poprzednio zamówionych Pendolino. Jest to pierwszy sprawdzony pociąg dużych prędkości w pełni zgodny z najnowszymi technicznymi specyfikacjami interoperacyjności (TSI 2014), wspólnymi warunkami i normami ustanowionymi przez Unię Europejską. Pociąg ten ma 187 metrów długości, może osiągać prędkość maksymalną 250 km/h i  składa się  z 7 wagonów, które mogą pomieścić około 480 pasażerów. Futurystyczny przód pociągu EVO dla firmy Italo został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu większej ochrony w przypadku zderzenia i o poprawie parametrów aerodynamicznych.
Pendolino EVO dla Italo został zaprojektowany tak, aby był przyjazny dla środowiska, dzięki wysokiej zdolności do recyklingu wykorzystanych do budowy materiałów i zmniejszonej emisji CO2. Ponadto jego zoptymalizowany system napędu trakcyjnego zwiększa efektywność i przyspieszenie, a także odzyskuje energię podczas hamowania.
Pracą nad projektem i budową tych pociągów będą zajmować się zespoły Alstom w Savigliano (CN) we współpracy z zakładem w Sesto San Giovanni (MI), odpowiedzialnym za system trakcji, oraz zakładem w Bolonii, odpowiedzialnym za systemy sterowania.
Dzięki swoim 22 pociągom Pendolino EVO, z których połowa jest już eksploatowana, Italo może połączyć północno-wschodnie Włochy z resztą kraju. Pociągi te, wraz z 25 pociągami AGV firmy Italo eksploatowanymi od 2012 r., pozwolą firmie podwoić swoją flotę i poszerzyć swoją sieć.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Pendolino_Evo_TOMA_C.Sasso.jpg

grafika | 9,08 MB

Pobierz
Alstom_Italo_5_PendolinoEVO__PL.txt

txt | 4,05 KB

Pobierz
Alstom_Italo_5_PendolinoEVO__PL.DOCX

docx | 140 KB

Pobierz
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.