Od radaru przez kamerę po sztuczną inteligencję – rozwiązania cyfrowe Continental podczas IAA CV 2018
Od radaru przez kamerę po sztuczną inteligencję –  rozwiązania cyfrowe Continental podczas IAA CV 2018

Od radaru przez kamerę po sztuczną inteligencję – rozwiązania cyfrowe Continental podczas IAA CV 2018

Podczas Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze Continental pokaże, w jaki sposób sektor transportu drogowego wkracza w erę nowych technologii, które ratują życie. Firma zaprezentuje m.in. kolejną generację systemu wspomagania skrętu w prawo przeznaczonego dla samochodów ciężarowych. Producent przewiduje, że w ciągu najbliższych kilku lat systemy wspomagania kierowcy staną się jeszcze bardziej skuteczne dzięki zastosowaniu dodatkowych kamer, a w dalszej perspektywie nawet sztucznej inteligencji.

Trwają intensywne prace nad nowymi generacjami systemów Continental dla samochodów użytkowych. Obecnie firma oferuje radarowy system wspomagania skrętu w prawo, który jest montowany seryjnie, jako element oryginalnego wyposażenia nowych pojazdów ciężarowych. Następnym krokiem będzie doposażenie systemu w kamery, które będą uzupełnieniem technologii wykorzystującej fale radiowe do lokalizacji obiektów znajdujących się w pobliżu pojazdu.
Dlaczego jest to takie ważne? Szczególnie w czasie jazdy w mieście podczas wykonywania manewru skrętu w prawo istnieje ryzyko potrącenia pieszych lub rowerzystów. Pomimo że producenci i użytkownicy ciężarówek nie mają jeszcze obowiązku instalowania specjalnych systemów wspomagających kierowcę podczas wykonywania tego manewru, to cieszą się one coraz większą popularnością. Aktywność Continental w zakresie doskonalenia asystenta wspomagania skrętu w prawo ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa jazdy poprzez przekazywanie kierowcy precyzyjnych ostrzeżeń o przeszkodach. Nowe technologie nie tylko ułatwiają więc prowadzenie pojazdów, ale też ratują życie, ponieważ pomagają zapobiec wielu wypadkom.

Trzy generacje bezpieczeństwa

Nowoczesne systemy, takie jak te, które już teraz Continental oferuje dla samochodów ciężarowych, ostrzegają kierowcę o pojawieniu się pieszego lub rowerzysty w martwym polu. Asystent skrętu w prawo za pomocą radaru ustala położenie innych uczestników ruchu drogowego i oblicza czas do wystąpienia ewentualnej kolizji. Kolejna generacja systemu będzie jeszcze bardziej skuteczna za sprawą kamer. Ich zastosowanie pozwoli dokładniej rozróżniać sytuacje niebezpieczne od tych niestwarzających zagrożenia. Narzędzie przygotowywane przez Continental będzie w stanie prawidłowo zinterpretować nawet złożone, czy nieprzewidywalne sytuacje na drodze i ostrzec kierowcę. Przyszłość stanowi inteligentny system rozpoznawania gestów, który umożliwi wdrożenie automatycznego hamowania awaryjnego. Wykorzystanie uczenia maszynowego, sztucznej sieci neuronowej i techniki obrazowania pozwoli wykryć zbliżającego się rowerzystę o wiele wcześniej, niż jest to możliwe obecnie. Sztuczna inteligencja rozpozna też, w którym kierunku porusza się pieszy lub rowerzysta.

Continental wprowadza transport w erę cyfrową

Podczas 67. Targów Pojazdów Użytkowych IAA, które odbędą się w dniach 20-27 września w Hanowerze Continental pokaże, że korzystanie z rozwiązań cyfrowego świata może stwarzać realne możliwości i prowadzić do dalszych sukcesów, w tym poprawy bezpieczeństwa i zwiększenia efektywności transportu. Skupiając się na wyzwaniach stojących przed transportem miejskim, flotami i transportem dalekobieżnym firma zaprezentuje szeroki wachlarz cyfrowych rozwiązań dla pojazdów użytkowych. Do dyspozycji zwiedzających będzie innowacyjna ciężarówka Continental wyposażona w obie generacje asystenta wspomagania skrętu w prawo. To niepowtarzalna okazja do tego, aby zobaczyć system rozpoznający gesty, który już za kilka lat wejdzie do sprzedaży.
Najnowsze produkty i rozwiązania Continental dla transportu drogowego można będzie zobaczyć podczas 67. Targów Pojazdów Użytkowych IAA w dniach 20-27 września w Hanowerze (hala 17, stoisko B11/A06).
Załączniki

Pobierz wszystkie

20180814_Continental_IAA_CV_2018.pdf

pdf | 132 KB

Pobierz
20180814_Continental_IAA_CV_2018.docx

docx | 42 KB

Pobierz
Continental_Right_Turn_Assist.jpg

grafika | 2,52 MB

Pobierz
Continental_IAA_CV_2018.jpg

grafika | 615 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Continental prezentuje nową ulepszoną wersję ContiConnect™

Continental, koncern technologiczny i producent opon klasy premium, udostępnił pierwszą aktualizację cyfrowej platformy monitorowania opon ContiConnect™. Narzędzie zyskało nowe funkcje oraz zmieniony wygląd aplikacji. Wprowadzone udoskonalenia pozwalają jeszcze bardziej
Continental Opony Polska w nowej siedzibie

Continental Opony Polska, oddział koncernu Continental, światowego producenta opon i wiodącego dostawcy rozwiązań dla motoryzacji, zmienił lokalizację biura. Firma przeniosła się z Alei Krakowskiej 2A do kompleksu biurowego Business Garden Warszawa, zlokalizowanego przy ul. Żwirki i Wigury 16C. W nowym biurze o powierzchni 1566 metrów kwadratowych przygotowano ponad 120 stanowisk pracy dla obecnych pracowników oraz kilka nowoczesnych i przestronnych sal konferencyjnych.
Opony polecane na zimę

Według Raportu Komisji Europejskiej używanie opon zimowych w okresie zimowym zmniejsza ryzyko wypadku aż o 46 procent[1]! Dlatego, kiedy średnia dobowa temperatura powietrza utrzymuje się długotrwale na poziomie poniżej 7°C, kierowcy powinni zmienić ogumienie z letniego na zimowe. Jakie opony wybrać? Najlepiej takie, które wykorzystują nowoczesne rozwiązania technologiczne, a ich jakość potwierdzają testy ogumienia. 
Minęło 90 lat od pojawienia się na rynku pierwszej opony rolniczej Continental

W 1928 roku firma Continental wprowadziła na rynek pierwszą w Europie pneumatyczną oponę do ciągników. Na przestrzeni 90 lat wdrażane były kolejne innowacje, które zapewniły oponom rolniczym Continental międzynarodowy sukces. W najbliższych latach firma planuje rozszerzyć ofertę dla tego segmentu.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.