Największe zamówienie dla Alstom na miejski tabor kolejowy w Indiach  

Największe zamówienie dla Alstom na miejski tabor kolejowy w Indiach  

Opublikowany

Alstom otrzymał ważne zamówienie na tabor kolejowy dla 3. linii metra w Bombaju

Spółka Mumbai Metro Rail Corporation Limited (MMRCL) zawarła z Alstom umowę o wartości blisko 315 mln EUR na dostawę 248 wagonów metra dla 3. linii metra w Bombaju. Będzie to pierwsza podziemna linia metra w Bombaju i jedno z najdłuższych ciągłych połączeń podziemnych w Indiach.
3. linia metra w Bombaju to podziemne połączenie o długości 33,5 km, które zapewni połączenie między najbardziej ruchliwymi i zatłoczonymi dzielnicami Bombaju – jednego z najszybciej rozwijających się miast w Indiach. Metro połączy dzielnicę biznesową Cuffe Parade, położoną na południowych granicach miasta, ze strefą SEEPZ[1], zlokalizowaną w północno-centralnej części miasta. Linia będzie posiadać 26 stacji podziemnych i jedną naziemną.  
   
Podpisany kontrakt jest największym zamówieniem na tabor kolejowy, jakie przyznano Alstom w Indiach w sektorze miejskim. Obejmuje on projekt, dostawę i oddanie do eksploatacji 31 lekkich, w pełni wyposażonych nowoczesnych pasażerskich składów kolejowych, z których każdy składa się z 8 wagonów. Co więcej, Alstom będzie odpowiadać za przeszkolenie obsługi i personelu zajmującego się konserwacją systemu 3. linii metra. Będzie to także pierwszy przypadek, gdy wagony metra będą zmotoryzowane w 75%, zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Miejskiego[2], co umożliwi szybkie przyspieszanie i hamowanie, a tym samym zapewni większą wydajność funkcjonowania. Pociągi będą również wyposażone w układ hamulcowy z odzyskiwaniem energii, który pozwoli znacząco zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Ponadto będzie to pierwszy projekt bezobsługowego metra w Bombaju i drugi
w Indiach (pierwszym jest linia L7/8 w Delhi).

Choć etap projektowania i opracowania wagonów metra będzie realizowany poza ośrodkiem technicznym Alstom w Bengalurze (Indie), to już produkcja 248 wagonów metra będzie miała miejsce w nowoczesnej jednostce produkującej tabory kolejowe zlokalizowanej w Sri City w Ćennaj (Indie).

Jesteśmy zachwyceni, że zostaliśmy wybrani na partnera prestiżowego projektu 3. linii metra w Bombaju. Jesteśmy zobowiązani wspierać naszego klienta w podejmowaniu wyzwań komunikacyjnych w Bombaju, zapewniając niezawodne, zaawansowane i konkurencyjne rozwiązania w zakresie transportu. Z uwagi na fakt, że 75% produkcji w ramach zamówienia będzie realizowane w Indiach, kontrakt ten jeszcze bardziej zwiększa nasze zaangażowanie w inwestycje i rozwój tego kraju oraz strategię „Make in India”

Alain Spohr, Managing Director Alstom na Indie i Azję Południową

Obszar metropolitalny Bombaju to jeden z najszybciej rozwijających się regionów w Indiach, a uruchomienie 3. linii metra będzie miało przełomowe znaczenie. Podziemna linia, zapewniająca połączenie między najważniejszymi centrami finansowymi w Bombaju, takimi jak Nariman Point, Bandra-Kurla-Complex oraz port lotniczy Króla Śiwadźiego pozwoli rozładować przepełnioną sieć transportu naziemnego oraz zwiększyć mobilność w całym regionie. Również w 2018 roku Alstom wygrał przetarg na dostawy systemów zasilania i telekomunikacji dla 3. linii metra w Bombaju.
Obecnie Alstom realizuje projekty metra w kilku indyjskich miastach, w tym w Ćennaj, Koczin i Lucknow, na potrzeby których tabory kolejowe są produkowane w nowoczesnym zakładzie w Sri City w Andhra Pradesh. W kontekście głównych linii kolejowych Alstom realizuje systemy sterowania i zasilania na potrzeby 343-kilometrowego odcinka wschodniego dedykowanego korytarza transportu towarowego, finansowanego przez Bank Światowy. Zakończył się pierwszy etap budowy nowej fabryki lokomotyw elektrycznych w Madhepurze w stanie Bihar na potrzeby produkcji i dostawy 800 lokomotyw o wysokiej mocy, z kolei lokomotywownia w Saharanpurze jest gotowa do rozpoczęcia działalności.
  [1] Specjalna strefa ekonomiczna Santacruz Electronics Export Processing Zone
  [2] Ministerstwo Rozwoju Miejskiego – Ministerstwo Mieszkalnictwa i Spraw Miejskich, rząd Indii, to organ szczytowy odpowiedzialny za formułowanie zasad, przepisów ustawowych i wykonawczych dotyczących mieszkalnictwa i rozwoju obszarów miejskich w Indiach i administrowanie nimi.   

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

315_mln_EUR_na_dostawe_248_wagonow_metra_dla_3_linii_metra_w_Bombaju_13_....docx

docx | 94,1 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Alstom uruchamia internetową giełdę StationOne dla sektora kolejowego

temu

18 września podczas targów technologii transportu InnoTrans w Berlinie Alstom uruchomił platformę StationOne, pierwszą giełdę internetową dedykowaną sektorowi kolejowemu, umożliwiającą nawiązywanie kontaktów profesjonalistom, których celem jest poprawa wyników operacyjnych. Platforma zapewnia zarówno skuteczną promocję, jak i dostęp do szerokiego wachlarza produktów oraz usług dla sektora kolejowego.
Światowa premiera: pociągi Alstom o napędzie wodorowym wyjechały na tory w Dolnej Saksonii

temu

16 września w Bremervörde świętowano światową premierę pierwszego na świecie pociągu napędzanego ogniwami wodorowymi. Pociąg Coradia iLint zbudowany przez zakład Alstom w Salzgitter w Niemczech jest wyposażony w ogniwa paliwowe, które przekształcają wodór i tlen w energię elektryczną, eliminując tym samym szkodliwe emisje związane ze spalaniem paliwa. 
Alstom po raz ośmy w rankingu Dow Jones Sustainability Indices

temu

Alstom już ósmy rok z rzędu został umieszczony w rankingach Dow Jones Sustainability Indices (DJSI) na poziomie światowym i europejskim, co potwierdza jego pozycję lidera pod względem zrównoważonych praktyk biznesowych. Ogólny wynik 81 na 100 punktów w rankingu DJSI oznacza 4-punktowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, przy zastosowaniu podobnej metody oceny.
Alstom i Italo podpisały kontrakt na dostawę pięciu pociągów Pendolino EVO i 30 lat usługi utrzymania

temu

Firmy Italo - Nuovo Trasporto Viaggiatori i Alstom podpisały kontrakt o wartości 330 mln euro na zakup pięciu dodatkowych pociągów Pendolino EVO, korzystając z opcji przewidzianej w kontrakcie zawartym w październiku 2015 r. Kontrakt obejmuje także 30-letni okres utrzymania taboru. Wraz z nowymi pięcioma pociągami flota firmy Italo będzie liczyć łącznie 22 pociągi Pendolino EVO. Dzięki tej kolejnej inwestycji firma Italo, pierwszy prywatny włoski operator obsługujący linie dużych prędkości, będzie mógł powiększyć swoją obecną sieć i tym samym odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku, oferując nowe trasy i zwiększoną częstotliwość.