Alstom podpisał Protokół Ustaleń z Kolejami Ukraińskimi na dostawę lokomotyw elektrycznych

Alstom podpisał Protokół Ustaleń z Kolejami Ukraińskimi na dostawę lokomotyw elektrycznych

Alstom i Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia – UZ) podpisały Protokół Ustaleń zatwierdzający współpracę w zakresie dostawy i utrzymania lokomotyw elektrycznych. Yevgen Kravtsov, pełniący obowiązki prezesa zarządu Kolei Ukraińskich, i Henri Poupart-Lafarge, Chairman & CEO Alstom, podpisali protokół ustaleń podczas targów kolejowych InnoTrans 2018 w Berlinie.

Strategicznym priorytetem UZ jest modernizacja swojego taboru lokomotyw elektrycznych. Łącznie wymagania UZ na kolejnych 10 lat obejmują 495 lokomotyw, w tym towarowe o różnym napięciu (25 kV, 3 kV i dwunapięciowe) oraz dwunapięciowe lokomotywy pasażerskie, a także powiązane z nimi usługi i utrzymanie przez okres 25 lat. Protokół obejmuje również homologację produktu na Ukrainie i dostarczenie przez Alstom całej odnośnej dokumentacji.

Jestem bardzo zadowolony, że mogę oficjalnie poinformować o naszej współpracy z Kolejami Ukraińskimi. Alstom działa prężnie w ponad 60 krajach i jesteśmy dumni, że Ukraina jest jednym z nich. Gdziekolwiek jesteśmy, staramy się dostosować do lokalnych warunków i proponujemy naszym klientom odpowiednie rozwiązania. Dostrzegamy duży potencjał ukraińskiego rynku, dlatego bylibyśmy zaszczyceni mogąc wnieść swój wkład w modernizację infrastruktury kolejowej tego kraju i jego dalszą integrację z szerszym rynkiem kolejowym w Europie.

Henri Poupart-Lafarge, Prezes i Dyrektor Zarządzający Alstom

Alstom jest jednym z wiodących producentów taboru kolejowego na świecie. Jestem zadowolony, że podpisany dziś protokół pozwoli na rozpoczęcie naszej współpracy z tym francuskim przedsiębiorstwem. Strategiczny cel, jaki nam przyświeca, to modernizacja naszego taboru lokomotyw. Mając już strategicznego partnera odpowiedzialnego za dostawę lokomotyw spalinowych, możemy aktywnie poszukiwać możliwości skutecznej współpracy w zakresie modernizacji taboru lokomotyw elektrycznych. Niemal 47% kolei na Ukrainie zostało już zelektryfikowanych, ale naszym celem jest zwiększenie liczby zelektryfikowanych obszarów do 54% w ciągu dwóch lat. Współpraca z Alstom jest dla nas o tyle ważna, że firma ta posiada znaczne doświadczenie w produkcji lokomotyw przystosowanych do torów o prześwicie 1520 mm. Co więcej, podstawowym warunkiem współpracy z Alstom jest możliwość maksymalnego ulokowania produkcji w przedsiębiorstwach ukraińskich.

Yevgen Kravtsov, pełniący obowiązki Dyrektora Zarządzającego Kolei Ukraińskich

W wyniku wstępnych spotkań kierownictwa firmy Alstom z władzami Ukrainy, zorganizowanych w kwietniu tego roku, Alstom otworzył swoje przedstawicielstwo w tym kraju.
Sieć kolei ukraińskiej składa się z torów o prześwicie 1520 mm i długości ponad 22 000 km. Państwo zamierza zbudować międzynarodowe trasy kolejowe do Europy i zmodernizować swoją infrastrukturę transportową we wszystkich sektorach – od tramwajów i metra w sektorze miejskim, po szybkie pociągi regionalne i intercity w głównej sieci.
Alstom może już teraz poszczycić się dużym doświadczeniem, jeśli chodzi o koleje z rozstawem torów 1520 mm, zdobytym przede wszystkim w Kazachstanie i Azerbejdżanie, gdzie od 2010 r. dostarcza lokomotywy towarowe i pasażerskie dostosowane do warunków lokalnych. Wśród nich są lokomotywy Prima T8 przeznaczone do transportu ciężkiego, które cechują się bardzo wysoką zdolnością pociągową. Oferują one najwyższą siłę pociągową na zelektryfikowanych sieciach, a także odpowiedni komfort i maksymalne bezpieczeństwo podczas pokonywania długich dystansów. Najnowsze modele Prima T8, takie jak KZ8A dla Kazachstanu oraz AZ8A dla Azerbejdżanu, mają zdolność pociągową 9 000 ton i osiągają prędkość 120 km/h. Posiadają one wyposażenie umożliwiające dostosowanie ich do najbardziej niesprzyjających warunków, w tym środowiska pustynnego i ekstremalnie niskich temperatur, nawet do -50ºC.
Załączniki

Pobierz wszystkie

20180926 Alstom - Protokół Ustaleń z Kolejami Ukraińskimi (2).docx

docx | 92,3 KB

Pobierz
Copyright Alstom TOMA – V. Baillais.jpg

grafika | 1,35 MB

Pobierz
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.