Dziewczynki nie chcą rezygnować z marzeń!
Dziewczynki nie chcą rezygnować z marzeń!

Dziewczynki nie chcą rezygnować z marzeń!

Opublikowany

W przededniu Międzynarodowego Dnia Dziewczynek marka Barbie® ogłosiła globalny Projekt Dream Gap, którego celem jest uświadomienie ograniczeń sprawiających, że już małe dziewczynki tracą wiarę we własne możliwości i rezygnują z marzeń.

Podejmowane przez Barbie®, a wcześniej zidentyfikowane przez światowe instytucje, zjawisko Dream Gap dotyczy uprzedzeń i nierówności związanych z płcią. Prowadzą one do utraty pewności siebie i wiary we własne możliwości dziewczynek w wieku około 5 lat. W odróżnieniu od chłopców, dziewczynki tracą wiarę, że w przyszłości, jako dorosłe kobiety będą mogły zostać kim zechcą, będą realizować swoje marzenia i osiągać cele. Brak wiary w siebie pogłębiają utrwalane stereotypy kulturowe, system wychowania czy edukacji, a nawet wizerunek dziewczynek i kobiet kreowany w mediach.

Uwierz w swoje możliwości

Marka Barbie® nieprzerwanie od niemal 60 lat inspiruje dziewczynki oraz dorosłych do budowania lepszej rzeczywistości, w której dziewczynki mogą osiągać wszystko, co sobie wymarzą i zostać kim chcą.  #CloseTheDreamGap #MożeszByćKimChcesz.

Od 1959 r. Barbie buduje świat, w którym dziewczynki dostrzegają swoje nieograniczone możliwości. To nie tylko twórcza zabawa czy zabawki, ale także idee i koncepty, których celem jest inspirowanie i umacnianie pozycji dziewczynek, by w przyszłości potrafiły wykorzystywać/zrealizować cały swój potencjał. Jesteśmy przekonani, że Projekt Dream Gap poprzez uświadamianie istniejących nierówności oraz szereg podejmowanych przez Barbie® inicjatyw zainspiruje i zachęci do działania, zmiany postaw oraz zachowań, bo wszyscy w tym temacie mamy dużo do zrobienia”.

Lisa McKnight, General Manager i Senior Vice President marki Barbie

Wdrażając projekt marka Barbie® będzie wspierać dziewczynki i pomagać dorosłym w  przeciwdziałaniu Dream Gap poprzez:
  • informowanie o zjawisku Dream Gap. W tym celu powstał film wideo będący kontynuacją kampanii „Możesz być kim chcesz” (ang. You Can Be Anything) – dostępny na YouTube
#CloseTheDreamGap

#CloseTheDreamGap

  • wskazywanie wzorów do naśladowania. Marka Barbie® realizując program Barbie Shero przekonuje dziewczynki, że mogą być kim chcą pokazując kobiety, które udowadniają, że można i trzeba spełniać swoje marzenia. W Polsce pierwsze w historii wyróżnienie Barbie Shero otrzymała Martyna Wojciechowska, dziennikarka i podróżniczka, za wyjątkową pasję, wewnętrzną siłę i determinację
    w osiąganiu celów,
  • lalki, dzięki którym dziewczynki rozwijają wyobraźnię i odkrywają swoje nieograniczone możliwości,
  • dotarcie do dziewczynek poprzez Barbie Vlog – kanał na YouTube, na którym Barbie objaśnia istotne dla dziewczynek tematy w przystępny sposób.

Naukowe podejście do tematu

Celem lepszego zrozumienia tematu Dream Gap marka Barbie® podjęła współpracę z profesorem nadzwyczajnym Andreiem Cimpianem z Uniwersytetu Nowojorskiego, który w ramach dwuletniego stypendium przeanalizuje to zjawisko. Aby dowiedzieć się więcej o dziewczynkach, badania zostaną rozszerzone na inne kraje.
Więcej informacji na temat Projektu Dream Gap na stronie barbie.com/DreamGap
Aby wziąć udział w dyskusji w mediach społecznościowych, użyj hasztaga #CloseTheDreamGap.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Dream_Gap_Dziewczynki_nie_chca_rezygnowac_z_marzen_informacja_prasowa_10_10_2018.docx

docx | 224 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Zabawki są ważne – prezent, który łączy pokolenia

temu

Rodzice, dziadkowie często poszukują  pomysłu na bezkonkurencyjny prezent dla dziecka. Jak powinien wyglądać? Czym powinien się wyróżniać na tle innych? O idealny podarunek nie jest łatwo, zwłaszcza jeśli ma to być rzecz, która uszczęśliwi dziecko, a jednocześnie uwolni jego potencjał rozwojowy.
Mama – bohaterka dnia codziennego

temu

Swoje święto obchodzi 26 maja i na co dzień pełni wiele ról. Jest opiekunką, pocieszycielką, nauczycielką, przewodniczką oraz managerem, który przez całą dobę planuje i realizuje niezliczone zadania. Mama -  jedna z najważniejszych osób w życiu każdego, nie tylko małego człowieka, bohaterka i niedościgniony wzór.
Barbie On The Go z Nagrodą Dzieci 2018

temu

Tegoroczna nowość od firmy Mattel, linia - BarbieTM On The Go otrzymała Nagrodę Dzieci w plebiscycie Zabawka Roku 2018. Dzieci doceniły walory zabawki - laleczki, samodzielnie jeżdżące pojazdy i kucyki oraz tory, które można ze sobą dowolnie łączyć i tworzyć własne układy.
Zaangażowanie dzieci, czyli przepis na wspólne działanie i zabawę nie tylko od święta

temu

Zbliżające się Święta Wielkiej Nocy to nie tylko okazja do spotkań w rodzinnym gronie. To także niepowtarzalna szansa, by przedświąteczne przygotowania wykorzystać do wspólnej zabawy z dziećmi. Dla małych domowników zaangażowanie w porządki lub gotowanie może być trening
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.